لوگو ایران ایمپلنت

کشیدن دندان عقل در زمان اقدام به بارداری

کشیدن دندان عقل در زمان اقدم به بارداری
آنچه می‌خوانید! ...

کشیدن دندان عقل در زمان اقدام به بارداری چه خطراتی دارد؟ اکثر مردم تصور می‌کنند که جراحی دهان یکی از کارهایی است که مادران باردار نمی‌توانند انجام دهند، اما کمی پیچیده‌تر از آن است. در اینجا چیزی است که باید در مورد برداشتن دندان عقل در دوران بارداری بدانید.

پزشکان زمان زیادی را صرف ارزیابی خطرات و مزایای هر روش یا درمانی که بیمار نیاز دارد، می کنند. هنگامی که صحبت از کشیدن دندان عقل در دوران بارداری می شود، بررسی دقیق از اهمیت بیشتری برخوردار است. ما باید تصمیم بگیریم که اگر دندان‌های شما را بیرون بیاوریم یا آن‌ها را رها کنیم، شما و کودکتان در معرض خطر بیشتری قرار دارید یا خیر؟

تا انتهای این مقاله از ایران ایمپلنت همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

آیا کشیدن دندان عقل در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا ایمپلنت دندان در بارداری خطرناک است؟ اگر باردار هستید، می توانید با خیال راحت تحت عمل کشیدن دندان عقل قرار بگیرید؟

بسیاری از مادران آینده به دلیل تمام تغییرات هورمونی که در دوران بارداری رخ می دهد، از درد، تورم و حساسیت در ناحیه دندان عقل رنج می برند. با این حال، زنان باردار به دلیل تأثیر بالقوه ای که می تواند بر روی جنین داشته باشد، به طور قابل درک در مورد انجام جراحی دهان محتاط هستند.

در اینجا، برخی از رایج‌ترین نگرانی‌های ایمنی مادران در مورد کشیدن دندان عقل در دوران بارداری را بررسی می‌کنیم.

کشیدن دندان در هفته اول بارداری
کشیدن دندان در هفته اول بارداری

آیا اشعه ایکس دندان عقل در دوران بارداری بی خطر است؟

جراحان دهان برای انجام ایمن روش های کشیدن دندان عقل نیاز به اشعه ایکس تشخیصی دارند – اما آیا قرار نیست مادران از گرفتن اشعه ایکس اجتناب کنند؟

بله و خیر. در حالی که عکس‌برداری معمول با اشعه ایکس باید تا زمان تولد نوزاد منتظر بماند، متخصصان موافق هستند که مزایای آزمایش‌های تصویربرداری تشخیصی بیشتر از خطرات آن است. اشعه ایکس از دندان عقل به طور مستقیم ناحیه شکم را در معرض تشعشع قرار نمی دهد، بنابراین احتمال آسیب بسیار کمی برای جنین در حال رشد وجود دارد.

بعلاوه، میزان تشعشعات ارسال شده توسط اشعه ایکس دندان بسیار کم است و برای ایجاد اثرات نامطلوب کافی نیست. و برای به حداقل رساندن خطرات، جراحان دهان با استفاده از پیش بند و یقه های سربی برای محافظت از مادر آینده و نوزاد متولد نشده اش، تا حد امکان تصاویر کمتری می گیرند.

آیا بیهوشی جراحی دهان در دوران بارداری بی خطر است؟

برای اکثر روش های جراحی دندان عقل توسط جراح فک و صورت، جراحان دهان بیهوشی را برای راحت نگه داشتن بیماران انجام می دهند – و زنان باردار نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

اشکال قوی تر بیهوشی جراحی دهان، از جمله گاز خنده و آرام بخش IV، در دوران بارداری توصیه نمی شود، زیرا استفاده از آنها می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. با این حال، مطالعات نشان می دهد که بی حس کننده های موضعی، مانند لیدوکائین، برای مادران آینده بی خطر هستند.

علاوه بر این، جراحان دهان هنگام تجویز بی‌حسی موضعی برای مادران باردار، مراقب هستند که دوز را پایین نگه دارند و تا حد امکان از داروی کمتری استفاده کنند – فقط به اندازه‌ای که برای ارائه یک تجربه راحت باشد.

ایمن ترین زمان برای کشیدن دندان عقل چه زمانی است؟

برای کشیدن دندان عقل در زمان اقدام به بارداری، جراحان دهان قصد دارند این عمل را در سه ماهه دوم بارداری برنامه ریزی کنند.

در طول سه ماه اول بارداری، جراحی دهان می تواند رشد و تکامل جنین را مختل کند. کشیدن دندان می تواند در طول سه ماهه سوم بی خطر باشد، اما در آن مرحله، مادران ممکن است نتوانند برای مدت زمان لازم برای تکمیل این عمل، راحت بنشینند.

با این حال، هر بیمار باردار نگرانی های سلامتی منحصر به فردی دارد. برای برخی از بارداری های پرخطر، ممکن است نیاز باشد که کشیدن دندان عقل به بعد از زایمان موکول شود.

آیا نیاز به مشاوره دارید؟

آیا بارداری شما باعث مشکلات دندان عقل شکسته شده می شود؟ برای مشاوره تخصصی در تهران، به متخصصان جراحی دهان و فک و صورت مراجعه کنید.

جراحان متخصص دهان و دندان ما، متخصص در کشیدن دندان عقل هستند و تجربه زیادی در کار با مادران آینده دارند. ما چالش های جراحی دهان در دوران بارداری را درک می کنیم و می توانیم به تمام نگرانی ها و سوالات شما پاسخ دهیم.

اگر باردار هستید و فکر می کنید ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشید، با متخصصان ایران ایمپلنت تماس بگیرید و امروز یک جلسه مشاوره برای کشیدن دندان عقل تعیین کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید