لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری

ایمپلنت یک روزه
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت های دندان یک روزه که به آن ایمپلنت دندانی فوری نیز می گویند، یک روش مدرن در دندانپزشکی است که امکان قرار دادن ایمپلنت های دندانی و باندینگ دندان های جایگزین را در یک جلسه فراهم می کند.

برخلاف روش‌های سنتی کاشت دندان، که معمولاً به چندین ویزیت و ماه‌ها ریکاوری نیاز دارند، ایمپلنت‌های دندانی یک روزه فرآیند را ساده می‌کنند.

در این مقاله که توسط متخصصان ایران ایمپلنت آماده شده، در مورد قیمت جدید ایمپلنت فوری و نحوه انجام آن شرح داده شده است.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که:

  • فرق ایمپلنت فوری با معمولی
  • قیمت ایمپلنت یک روزه

حتما مقاله را تا انتها بخوانید تا به پاسخ سوالات خود در این زمینه دست پیدا کنید.

ایمپلنت دندان یک روزه

از نظر متخصصان دندانپزشکی مرکز ایران ایمپلنت، ایمپلنت یک روزه (فوری) پس از کشیدن دندان و با صلاحدید دندانپزشک و طبق شرایط بیمار کار گذاشته می شود.

در صورتی که

تراکم استخوان بیمار به اندازه نرمال باشد متخصص تایید کاشت ایمپلنت دندان فوری را صادر می کند. برای این کار نیاز است که تصاویر OBCT به طور دقیق و ظریف بررسی و شرایط بیمار از هر لحاظ سنجیده شود.

به عبارت دیگر میتوان گفت که

ایمپلنت یک روزه تکنیکی است که در آن تمامی مراحل ایمپلنت در یک روز انجام می شود. با این وجود پزشک در این روش قادر است تا شکافتن لثه و استخوان و قرار دادن اباتمنت یا پایه و نصب تاج دندانی را در یک روز انجام دهد.

در این روش

یکی از مهم ترین ایرادات موجود در ایمپلنت سنتی که مدت زمان زیاد برای انجام شدن آن است، برطرف گردد و افراد بتوانند دندان از دست رفته خود را در یک روز جایگزین کنند.

بیشتر بخوانید: آیا ایمپلنت مادام العمر است؟

مراحل کاشت ایمپلنت یک روزه در تهران

برای مراحل انجام ایمپلنت دندان بایستی دندانپزشک به طور صحیحی اقدام به کشیدن دندان بیمار کند. پیشنهاد متخصص ایمپلنت برای افرادی که متقاضی کاشت ایمپلنت یک روزه هستند، جایگذاری آن به محض کشیدن دندان هستند.

با این متد هم از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می شود و هم نیازی به پیوند استخوان پیدا نمی شود.

پس از کشیدن دندان

1) نوبت به انتخاب ایمپلنت جهت جایگزینی دندان از دست رفته می باشد

فراموش نکنید که

هر ایمپلنتی را نمی توان بعنوان جایگزین دندان طبیعی انتخاب نمود. خوشبختانه روند کاشت ایمپلنت یک روزه فوری همانند کشیدن دندان بدون درد کاملا بدون تروما بوده و به صورت کاملا آرام انجام می شود.

2) متخصص در این مرحله تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا به استخوان که یک بافت زنده است، آسیبی وارد نشود.

با احتیاط در این مرحله عوارض ایمپلنت بدون جراحی به حداقل خود می رسد.

در برخی موارد

به تشخیص دندانپزشک متخصص ایمپلنت برای بیمار از پیوند استخوان استفاده می شود. اینکار باعث خواهد شد که بازسازی استخوان در اطراف ایمپلنت دندان سریعتر و بهتر انجام شود.

 3 روش ایمپلنت دندان یک روزه

ایمپلنت یک روزه به روش های مختلفی انجام می شود که این روش ها عبارتند از:

1 روش فرش ساکت
2 روش جایگذاری فوری
3 روش کم تهاجمی

1) فرش ساکت ایمپلنت

این روش از محبوب ترین روش های ایمپلنت فرش ساکت است و در این روش دندان بلافاصله بعد از اینکه کشیده می شود، پایه ایمپلنت را در داخل حفره دندان قرار می دهند و در صورت فراهم بودن شرایط تاج دندان را نیز بر روی آن قرار می دهند

2) روش ایمیدیت لودینگ

در این روش هیچ نیازی به وجود شرایط خاص نیست و مشکل بی دندانی افراد با این روش قابل حل است. در این روش نیز در همان روزی که ریشه دندان قرار گرفته می شود، تاج دندانی نیز بر روی آن قرار می گیرد.

ایمیدیت لودینگ را می توان تنها برای دسته ای از دندان ها استفاده کرد و در صورتی که این روش موفقیت آمیز واقع شود نتیجه حاصل از آن هیچ تفاوتی با روش های سنتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آیا ایمپلنت شامل بیمه میشود؟

3) روش کم تهاجمی

روش کم تهاجمی ایمپلنت فوری به صورتی است که ترکیبی از دو روش قبلی است و در این روش می توان ایمپلنت بر روی استخوان فک بیمار قرار داد. در این روش نیازی به جراحی نیست و آن را به عنوان یک روش کم تهاجم می شناسند.

6 مزیت ایمپلنت دندان فوری

زمانی که دندانهای قدامی یا زیبایی شکسته می شود تمام ذهن بیمار را درگیر زمان درست شدن ایمپلنت دندان خواهد کرد.

روند طولانی و اصولی ایمپلنت دندان می تواند تشویش و نگرانی را برای هر شخصی به وجود آورد.

اما شما با مراجعه به مرکز ایران ایمپلنت می توانید از انواع جایگذاری دندان از قبیل دندان مصنوعی ثابت یا متحرک، فیلپر (پروتز)، ریتینر اسیکس و یا ایمپلنت دندان یک روزه فوری استفاده کنید.

چند مورد از مزایای ایمپلنت دندان فوری اشاره می کنیم:

1) دوره درمان کوتاه:

در کاشت ایمپلنت دندان معمولی دوره درمان بین 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد. در این مدت مراحل کاشت دندان به آرامی و طی یک روال روتین دار انجام می شود.

اما زمانی که بیمار در شرایط حاد می باشد و از ایمپلنت دندان فوری استفاده می کند قطعا طول دوره درمان کوتاه تری نیز خواهد داشت.

نکته جالب اینجاست که

بیشتر بیماران به دلیل دوره طولانی ایمپلنت معمولی از انجام آن دلسرد و زده می شوند اما با انجام ایمپلنت دندان فوری رغبت بیشتر برای کاشت دندان دارند.

2) جراحی کمتر:

بسته به شرایط بیمار و تشخیص دندانپزشک تمامی مراحل پایه تیتانیومی، اباتمنت و پروتز همگی در سه روز جراحی و قابل انجام است.

در روش معمول پس از جوش خوردن پست به استخوان فک، برای جایگذاری اباتمنت و پروتز یکبار دیگر دندانپزشک مجبور به شکافتن لثه خواهد شد.

3) هماهنگی مطلوب بین بافت لثه و تاج:

زیبایی دندان در ایمپلنت دندان فوری دست کمی از زیبایی دندان طبیعی ندارد. با قرار دادن پروتز موقت متخصص می تواند بافت لثه را به شیوه های دلخواه شکل دهد.

همین امر باعث خواهد شد که پس از قرار دادن پروتز دائمی هماهنگی مطلوبی بین روکش و بافت لثه به وجود آید.

4) ایجاد اعتماد به نفس:

با از دست دادن دندان و تصور پروسه طولانی 3 تا 6 ماه ایمپلنت دندان معمولی، استرس و فشار روحی زیادی به بیمار وارد خواهد شد. اما با وجود ایمپلنت دندان فوری این زمان به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت ثانویه چیست و چه کاربردی دارد؟

5) حفظ حجم استخوان فک:

با انجام کاشت ایمپلنت دندان فوری تا حد زیادی از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می شود. ایمپلنت باعث خواهد شد که استخوان در اطراف آن تشکیل شده و یکپارچگی، حجم و کیفیت استخوان های باقی مانده به طور کامل حفظ گردد.

6) طول عمر طولانی:

روش های زیادی برای کاشت دندان وجود دارد از جمله دندان مصنوعی متحرک که به مراتب نیاز به ترمیم و یا جایگزینی دارد.

اما زمانی که از ایمپلنت دائمی استفاده می شود دیگر نیازی به ترمیم و جایگزینی دوباره نیست. علاوه براین با انجام دستورالعمل های دندانپزشک و مراقبت های پس از ایمپلنت دندان یک روزه ، می توانید از مزایای ایمپلنت دندان تا پایان عمر بهره ببرید.

مضرات ایمپلنت دندان یک روزه

با وجود اینکه ایمپلنت دندان یک روزه دارای مزیت هایی است، اما به کار بردن آن فارغ از مضرات هم نمی باشد. اما مضرات این روش بسیار جزئی است و مشکل ساز نمی شود.

به عنوان مثال:

1) زمانی که از این روش استفاده می شود و اثرات بی حس کننده از بین می رود، نواحی جراحی شده تحت درد قرار می گیرند اما این درد کاملا موقتی است و پس از مدتی از بین خواهد رفت.

معمولا در این خصوص پزشک داروهای مسکن را نیز تجویز می کند تا میزان درد شخص کاهش پیدا کند.

علاوه بر آن

2) ایمپلنت یک روزه ممکن است که باعث ایجاد آلودگی در دهان شود و به این شکل عفونت را در دهان پدید آورد. به همین دلیل باید در انتخاب کلینیک برای انجام این کار بسیار دقت کنید تا از چنین مساله ای در امان باشید.

در این 8 شرایط می‌توانید ایمپلنت فوری انجام دهید!

برای هر شخصی که دندان خود را از دست داده است نمی توان پیشنهاد ایمپلنت دندان یک روزه فوری را اعلام کرد. برای انجام اینکار شرایط زیر برای بیمار واجب و ضروری می باشد:

1 به طور معمول یک یا چند دندان از دست رفته یا آسیب دیده باشد
2 نیاز به بهبود فوری و زیبایی صورت دارید
3 از تراکم استخوان در محل کاشت به حد کافی برخوردار باشید
4 بیمار بافت دهانی سالمی داشته باشد
5 تمایل به نتایجی دارید که با مراقبت مناسب می تواند به صورت سال های طولانی دوام داشته باشد
6 عادت به دندان قروچه یا ساییدن دندان بر روی هم ندارید
7 بیماری خاصی ندارید که موجب تاثیر بد بر روی کاشت دندان یک روزه فوری بگذارد.
8 به دنبال جایگزین کردن دندان مصنوعی یا بریج هستید
ایمپلنت دندان یک روزه

موارد زیر را پس از ایمپلنت فوری رعایت کنید!

در صورتی که قبلا ایمپلنت دندان بدون درد را انجام داده باشید به مراقبت های پس از کاشت شناخت پیدا کرده اید. تفاوت چندانی بین مراقبت های پس از ایمپلنت دندان به صورت سنتی و کاشت ایمپلنت دندان یک روزه فوری نمی باشد.

اما بایستی به موارد زیر اهمیت داده و از پشت گوش انداختن آن حذر کرد.

1) حداقل یک الی دو روز از انجام فعالیت های سنگین حتما پرهیز کنید.

چنانچه رعایت نکنید فرایند التیام به خوبی پیش نخواهد رفت و از سوی دیگر عمر ایمپلنت کوتاه خواهد شد.

2) خوردن غذاهای نرم مانند سوپ، پودینگ، پوره سیب زمینی، ماست، سس سیب زمینی و دیگر غذاها می تواند حداقل فشار را به ایمپلنت وارد کند.

توصیه می شود از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد پرهیز کنید.

3) طبق نظر دندانپزشک رژیم غذایی مناسبی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

البته به این نکته توجه کنید که

این رژیم برای مدت کوتاهی می باشد. افرادی که سیگاری هستند، سعی کنند بلافاصله پس از عمل ایمپلنت دندان یک روزه فوری از سیگار استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت نانو چیست و چه کاربردی دارد؟

4) برای افرادی که آستانه درد پایینی دارند متخصص ایمپلنت مسکن های کاهش درد را تجویز می کند.

از خوردن آسپرین به صورت خودسرانه پرهیز کنید زیرا باعث رقیق شدن خون می شود. علاوه بر افزایش خونریزی باعث به تعویق انداختن بهبودی خواهد شد.

5) ایجاد تورم پس از ایمپلنت امری طبیعی می باشد.

از این توصیه می شود که

بر روی ناحیه درد کمپرس یخ گذاشته شود تا تورم و درد کاهش پیدا کند. توجه داشته باشید که نباید به صورت مستقیم یخ را بر روی ناحیه عمل یا پوست خود بگذارید.

6) از صحبت کردن زیاد بپرهیزید. سعی کنید حداقل 2 تا 3 روز به محل کار خود باز نگردید تا محل جراحی به طور کامل التیام پیدا کند.

بهتر است

استراحت مطلق تا 48 ساعت پس از عمل ایمپلنت دندان یک روزه فوری واجب می باشد.

تفاوت ایمپلنت معمولی و ایمپلنت فوری

در ایمپلنت دیجیتال زمانی که پایه ایمپلنت در داخل دهان کار گذاشته می شود باید به مدت چند ماه صبر کرد تا استخوان رشد کند و به ایمپلنت جوش بخورد.

در ایمپلنت فوری برای اینکه مدت زمان کمتری برای ایمپلنت مورد نیاز باشد، همان روز که ایمپلنت را جایگذاری می کنند، روکش آن را نیز نصب می نمایند.

ایمپلنت فوری در مقایسه با ایمپلنت معمولی

برای همه افراد مناسب نمی باشد و در مواقعی استفاده از آن بهتر است که دندان های مورد نظر در گروه دندان هایی باشند که کمتر تحت فشار قرار می گیرند.

آیا پیش از ایمپلنت یک روزه به لیفت سینوس نیاز است؟

زمانی که کاشت ایمپلنت فوری را بخواهیم در ناحیه عقبی فک بالا انجام دهیم، باید تراکم استخوان در این بخش به گونه ای باشد که نوک پایه ایمپلنت در آن قرار بگیرد که معمولا در این رابطه از لیفت سینوس استفاده می شود.

که در این رابطه پزشک معالج تعیین می کند که زمان کاشت چه موقعی باشد و پس از بهبود یافتن سینوس لیفت باشد و یا همزمان با آن.

در این رابطه لازم به ذکر است که

پایه ایمپلنت در این نوع مورد باید از استحکام کافی در استخوان فک برخوردار باشد تا پزشک بتواند ایمپلنت را نصب کند و در غیر این صورت پزشک ناگزیر است که نصب ایمپلنت را به زمانی موکول کند که پایه ایمپلنت به خوبی مستحکم شود.

در ادامه هنگامی که تراکم استخوان به میزان کافی افزایش پیدا کرد، پزشک کاشت فوری را انجام می دهد.

قیمت ایمپلنت دندان یک روزه

هزینه ایمپلنت و تمامی خدمات دندانپزشکی بدون درد از جمله جراحی لثه، کشیدن دندان عقل، کشیدن دندان، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، رفع بیماری های لثه و ایمپلنت دندان در صادقیه بسته به برخی فاکتورهای اساسی تخمین زده می شود.

تجهیزات بکار رفته، تخصص دندانپزشک، شرایط دندانی بیمار و داشتن خدمات بیمه درمانی همگی در تعیین هزینه ایمپلنت فوری تاثیر گذار می باشد.

اما فراموش نکنید که قیمت ایمپلنت فوری حدود 30 الی 45 درصد نسبت به روش معمولی گرانتر می باشد.

شرایط بیمه جهت انجام ایمپلنت

آیا امکان استفاده از بیمه برای کاهش هزینه ایمپلنت فوری وجود دارد؟

اشخاصی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و بیمه مورد استفاده آنها خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار میدهد می توانند از بیمه خود برای کاهش دادن هزینه های ایمپلنت فوری استفاده کنند و خدمات را در مراکز مورد نظر انجام دهند.

سخن پایانی

همکاران ما در ایران ایمپلنت سعی بر آن داشتند که مطالب مفید در خصوص ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری را برای شما عزیزان مطرح نمایند.

دوستان عزیز

چنانچه از ساکنین شهر تهران هستید و قصد دارید که ایمپلنت یک روزه استفاده کنید و یا از معایب ایمپلنت با پانچ اطلاعات بیشتری کسب کنند می توانند به کلینیک ایران ایمپلنت مراجعه نمایید و زیر نظر پزشکان ماهر ما در این مجموعه ایمپلنت یک روزه را مورد استفاده قرار دهید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...