لوگو ایران ایمپلنت

هزینه ایمپلنت فوری

آنچه می‌خوانید! ...

فن آوری های کاشت دندان هر روز در حال تغییر و به روز شدن است. ایمپلنت دندان فوری یکی از این متدها بوده که این روزها طرفداران خاص خود را بدست آورده است. در این میان هزینه ایمپلنت فوری یا حتی هزینه ایمپلنت دندان معمولی از معدود سوال هایی است که فرد به محض ورود به مرکز ایران ایمپلنت از متخصص های مرکز می پرسد.

هزینه ایمپلنت فوری بسته به شرایط دندان و فک فرد و نیازهایی که برای کاشت نیاز است هزینه را مشخص می کند. متخصص مرکز ایمپلنت ایران به طور کامل درخصوص هزینه ایمپلنت فوری شرح می دهد.

ایمپلنت فوری راه حلی ایده آل برای افرادی است که به دنبال جایگزینی سریع دندان های از دست رفته خود هستند. این روش به شما امکان می دهد تا در یک روز صاحب دندان های جدیدی شوید که از نظر ظاهری و عملکردی شبیه به دندان های طبیعی هستند.

ایمپلنت دندان فوری چیست؟

ایمپلنت فوری یکی از روش های کاشت دندان است که به محض کشیدن دندان، توسط متخصص ایمپلنت در فک فرد قرار می گیرد. البته باید در نظر داشت براساس تشخیص متخصص می توان ایمپلنت را پس از دو هفته نیز کاشت. ایمپلنت فوری پس از ارزیابی و معایناتی که دندانپزشک انجام می دهد در فک کاشته می شود.

در صورتی که

فرد واجد شرایط باشد متخصص اقدام به کاشت خواهد نمود. تمام مراحل ایمپلنت فوری در یک روز انجام می شود و نیازی نیست که فرد برای مدتی پروسه کاشت را طی کند. زمانی که فرد ایمپلنت معمولی را انجام می دهد بایستی یک وقفه 3 تا 6 ماهه را پشت سر بگذراند.

ایمپلنت فوری زمانی بسیار جوابگو خواهد بود که دندان های فرد شکسته و یا درحال از بین رفتن باشد یعنی هنوز رشه های دندان وجود دارد. در این حالت کاشت ایمپلنت فوری یک گزینه مناسب خواهد بود. برای افرادی که از نبود دندان رنج می برند تقبل هزینه ایمپلنت فوری یک گزینه بسیار خوب است.

 

هزینه ایمپلنت فوری

قیمت ایملنت فوری به شرح زیر است:

نوع خدمات قیمت به تومان
ایمپلنت فوری 15 الی 30 میلیون

هزینه ایمپلنت فوری به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع ایمپلنت: برندهای مختلف ایمپلنت، قیمت های متفاوتی دارند. ایمپلنت های آمریکایی و سوئیسی به طور کلی گران تر از ایمپلنت های کره ای و اروپایی هستند.
  • تعداد ایمپلنت ها: هر چه تعداد ایمپلنت های مورد نیاز بیشتر باشد، هزینه درمان نیز بیشتر خواهد بود.
  • جنس روکش: روکش های سرامیکی و زیرکونیایی، قیمت بالاتری نسبت به روکش های فلزی دارند.
  • مهارت و تجربه دندانپزشک: دندانپزشکان باتجربه و متخصص، معمولاً هزینه بیشتری برای ایمپلنت فوری دریافت می کنند.
  • موقعیت مکانی مطب: هزینه ایمپلنت در شهرهای بزرگ و کلانشهرها، معمولاً بیشتر از شهرهای کوچک است.

در برخی موارد، ممکن است هزینه های جانبی دیگری نیز به این موارد اضافه شود، مانند:

  • هزینه عکس برداری و اسکن: برای بررسی دقیق وضعیت استخوان فک و برنامه ریزی برای جراحی
  • هزینه آزمایش خون: برای اطمینان از سلامتی بیمار و عدم وجود منع استفاده برای ایمپلنت
  • هزینه داروها: شامل آنتی بیوتیک ها و مسکن ها

به طور کلی، هزینه ایمپلنت فوری در ایران بین 15 تا 30 میلیون تومان برای هر واحد دندان است. این هزینه شامل موارد زیر می شود:

  • جراحی کاشت ایمپلنت
  • روکش ایمپلنت
  • معاینه و عکس برداری
  • داروهای مورد نیاز

برخی از مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی، امکان پرداخت اقساطی هزینه ایمپلنت فوری را برای بیماران خود فراهم می کنند.

مراحل کاشت ایمپلنت فوری

در صورتی که دندان شکسته در دهان بیمار وجود داشته باشد متخصص با تکنیک های خاص دندانپزشکی برای کشیدن آن اقدام خواهد کرد. در این شرایط بافت اطراف لثه حفظ شده و به متخصص این اجازه را می دهد به بهترین شیوه ممکن کاشت را انجام دهد.

به محض کشیدن دندان آسیب دیده یک ایمپلنت دندان در محل قرار می گیرد. چنانچه فرد از تراکم استخوان برخوردار نباشد واجب است از مواد پیوند استخوان استفاده کند. با کمک این مواد اطراف ایمپلنت به طور کامل پر شده و خطوط طبیعی آن حفظ خواهد شد.

در مرحله بعدی

بلافاصله بعد از عمل جراحی یک تاج دندان کار گذاشته می شود. بازهم با تشخیص متخصص اگر این مورد امکان پذیر نباشد تاج دندان بعد از چند روز قرار می گیرد. از سوی دیگر یک محافظ دندان البته قابل جابجایی برای بیمار توصیه می شود.

پس از آنکه ایمپلنت فوری با ساختار استخوان پیوند محکم برقرار کرد متخصص تاج دندان دائمی را کار می گذارد. با تقبل هزینه ایمپلنت فوری به نوعی شما صاحب دندان طبیعی خواهید شد.

طول عمر ایمپلنت یک روزه

مزایا و کاربردهای ایمپلنت اقساطی بر هیچکس پوشیده نیست و تقبل هزینه ایمپلنت فوری یک اقدام مناسب برای جایگزینی دندان های از دست داده است. در صورتی که بیمار به صورت مرتب و روتین وار از ایمپلنت فوری مراقبت کند می تواند حدود 15 تا 20 سال از مزایای آن بهره مند شود.

برای اینکه این مدت زمان را بیشتر از حد نرمال کنید بهتر است بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شود و هر شش ماه یکبار توسط متخصص دندان ها معاینه شود.

8 شرط نصب ایمپلنت فوری

نه تنها برای کاشت ایمپلنت معمولی شرایط خاصی مورد نیاز است بلکه برای ایمپلنت فوری و یک روزه نیز باز باید یک سری شرایط فراهم باشد وگرنه کاشت ایمپلنت یک روزه با شکست مواجه خواهد شد. از جمله مواردی که به هنگام نصب ایمپلنت فوری باید به آن دقت کرد شامل موارد زیر است:

  1. عدم مصرف داروهایی که تاثیرات منفی و سوء بر روی کاشت ایمپلنت خواهند گذاشت.
  2. عدم ابتلا به بیماری های سیستم ایمنی و یا بیماری های مزمن
  3. وجود تورم، التهاب و عفونت در محل کاشت ایمپلنت یک روزه باعث بروز بیماری های لثه می شود و از سوی دیگر عمل کاشت را با شکست مواجه خواهد کرد.
  4. وجود تراکم استخوان در محل کاشت ضروری است.
  5. برای کاشت یک روزه نیاز است که متخصص جراحی انجام دهد از این رو داشتن سلامت عمومی الزامی می باشد.
  6. وجود بیماری های دیابت و مصرف بی رویه سیگار و مشروبات الکلی توسط بیمار موفقیت کاشت را به حداقل می رساند.
  7. کاشت ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری برای اشخاصی که عادت به دندان قروچه دارند زیاد مناسب نیست. در صورت ترک این عادت می توانند کاشت را انجام دهند زیرا دندان قروچه باعث ساییده شدن دندان ها به هم و شکسته شدن و ترک خوردن ایمپلنت دندان می شود. علاوه براین دندان قروچه یکی از علل آسیب دیدن دندان های سالم نیز می باشد.
  8. رعایت بهداشت و دندان یکی از نکات ضروری است که بایستی فرد مورد نظر به آن دقت فراوان داشته باشد. استفاده مداوم و روتین وار از مسواک، نخ دندان و دهان شویه، مراجعه به دندانپزشک هر ماه یکبار طول عمر ایمپلنت دندان را بالا می برد. افرادی که پایند این نکات هستند می توانند هزینه ایمپلنت فوری را تقبل کنند.

مزایای ایمپلنت فوری یا یک روزه

کاشت ایمپلنت دندان معمولی که دارای یک روال و فرایند طولانی مدت است، مزایای بیشماری را برای فرد خواهد داشت حال تصور کنید که بیمار از ایمپلنت فوری استفاده کند. قطعا مزایایی فراتر از ایمپلنت معمولی را نیز بدست می آورد برخی از این مزایا شامل موارد زیر است:

  1. زودتر از آنچه که فکر می کند دوباره صاحب دندان می شوید
  2. حذف یکی از مراحل جراحی و ادغام دو جراحی در یک جلسه از بارزترین مزایای ایمپلنت یک روزه است که ارزش هزینه ایمپلنت فوری را بالا می برد.
  3. حفظ استخوان در مدت زمان ترمیم پس از کشیدن دندان یکی از مهمترین مزایای ایمپلنت فوری است که متخصص های حرفه ای به آن اشاره دارند. هر چه زمان از دست دادن دندان و کاشت ایمپلنت فوری کمتر باشد احتمال تحلیل رفتن استخوان کمتر خواهد بود.
  4. اعتماد به نفس فرد بالاتر خواهد رفت
  5. درد و عوارض کمتر از دیگر گزینه هایی است که فرد را مشتاق به تقبل هزینه ایمپلنت فوری خواهد کرد.
  6. رفع مشکل تکلم و خوردن از دیگر مزایای کاشت ایمپلنت یک روزه است

8 عامل موثر بر هزینه ایمپلنت یک روزه

هزینه های دندانپزشکی به صورت ثابت و مشخص تعریف نمی شود بلکه براساس شرایط خاص و اینکه کدام نوع از خدمات شامل بیمار می شود هزینه ها هم متغیر خواهد بود. هزینه ایمپلنت یک روزه یا هزینه ایمپلنت فوری نیز از این قاعده مسثتنی نیست. به عنوان مثال عوامل زیر می تواند در متغیر بودن هزینه ها کارساز باشد:

1) جنس ایمپلنت دندان
2) نوع متریال به کار برده شده در ایمپلنت
3) کشور سازنده ایمپلنت
4) برند و مارک ایمپلنت
5) تجربه و مهارت و از جمله سابقه کاری متخصص ایمپلنت
6) مدت زمان عمل و تعداد جلسات
7) هزینه داروهای بیهوشی (درصورت استفاده از آن)
8) هزینه دستگاه ها و تجهیزات مدرن مورد استفاده

مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت یک روزه

کلید اصلی طول عمر ایمپلنت دندان فوری، نحوه مراقبت شما از ایمپلنت دیجیتال است. برای مراقبت و تمیز نگه داشتن ایمپلنت نیاز است که فرد همانند دندان طبیعی عمل کند.

رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن مرتب و نخ دندان کشیدن روتین وار، مراجعه به دندانپزشکی هر 6 ماه یکبار و دیگر موارد باعث خواهد شد که شما برای مدت های طولانی از مزایای ایمپلنت دندان فوری بهره مند شوید.

پس از کاشت ایمپلنت فوری احتمال ایجاد کمی تورم وجود دارد که تا چند روز احساس ناراحتی خواهید کرد. در این حال متخصص از داروهای مسکن و ضد درد برای کاهش تورم استفاده خواهد کرد.

تفاوت ایمپلنت یک روزه با ایمپلنت معمولی

اگر بخواهیم معایب ایمپلنت با پانچ و یا  تفاوت های ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی را بگوییم، بایستی گفت، به طور عادی تفاوت خاصی میان این دو روش به جز مدت زمان کاشت آن وجود ندارد.

زمان درمان:

  • ایمپلنت یک روزه: در یک جلسه انجام می شود و بلافاصله پس از کشیدن دندان، ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد.
  • ایمپلنت معمولی: در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول، ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد و سپس بعد از چند ماه (معمولاً 3 تا 6 ماه) که ایمپلنت با استخوان فک جوش خورد، روکش دندان روی آن قرار می گیرد.

تعداد جلسات:

  •  
  • ایمپلنت یک روزه: تنها یک جلسه برای انجام درمان لازم است.
    ایمپلنت معمولی: به طور کلی به دو تا سه جلسه نیاز دارد.

هزینه:

  • ایمپلنت یک روزه: به طور کلی گران تر از ایمپلنت معمولی است. دلیل این امر، پیچیدگی بیشتر روش و نیاز به مواد و تجهیزات خاص است.
  • ایمپلنت معمولی: ارزان تر از ایمپلنت یک روزه است.

موارد منع استفاده:

  • ایمپلنت یک روزه: برای همه افراد مناسب نیست. بیمارانی که استخوان فک ضعیف یا تحلیل رفته دارند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت یک روزه نباشند.
  • ایمپلنت معمولی: برای طیف وسیع تری از بیماران مناسب است.

مزایای ایمپلنت یک روزه:

  • کاهش زمان درمان: این روش برای بیمارانی که به دنبال جایگزینی سریع دندان های از دست رفته خود هستند، ایده آل است.
  • کاهش تعداد جلسات: نیاز به مراجعه کمتری به دندانپزشک دارد.
  • بهبود سریع تر: بیمار می تواند سریع تر به فعالیت های عادی خود بازگردد.

معایب ایمپلنت یک روزه:

  • هزینه بیشتر: گران تر از ایمپلنت معمولی است.
  • موارد منع استفاده : برای همه افراد مناسب نیست.
  • احتمال شکست بیشتر: احتمال شکست ایمپلنت یک روزه در مقایسه با ایمپلنت معمولی slightly بیشتر است.

مزایای ایمپلنت معمولی:

  • هزینه کمتر: ارزان تر از ایمپلنت یک روزه است.
  • موارد منع استفاده : برای طیف وسیع تری از بیماران مناسب است.
  • احتمال شکست کمتر: احتمال شکست ایمپلنت معمولی در مقایسه با ایمپلنت یک روزه slightly کمتر است.

معایب ایمپلنت معمولی:

  • زمان درمان بیشتر: به طور کلی به دو تا سه جلسه نیاز دارد.
  • تعداد جلسات بیشتر: نیاز به مراجعه بیشتر به دندانپزشک دارد.
  • بهبود کندتر: بیمار باید چند ماه صبر کند تا ایمپلنت با استخوان فک جوش بخورد.

سخن پایانی

در صورتی که شما نیاز به کاشت ایمپلنت فوری و یا ایمپلنت با پانچ دارید و میخواهید این کار به بهترین نحو انجام شود، بهتر است به مرکز ایمپلنت ایران مراجعه کنید. این مرکز با بهره گیری از تجهیزات مدرن و پیشرفته بهترین ایمپلنت فوری را برای فرد به کار خواهد برد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مرکز ایران ایمپلنت تماس حاصل فرمایید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید