لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت دندان با لیزر

ایمپلنت دندان با لیزر
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت دندان با لیزر یک انتخاب فوق العاده برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. مرکز ایران ایمپلنت با کمک تجهیزات مدرن و پیشرفته توانسته کاربرد لیزر را در خدمات دندانپزشکی بخصوص ایمپلنت دندان با لیزر وارد کنند. از مزایای ایمپلنت با لیزر می توان به کاهش درد و خونریزی و همچنین تسریع زمان بهبودی اشاره نمود.

همانگونه که می دانید لیزر درمانی امروزه خود را در میان تمام صنف ها بخصوص دندانپزشکی جا کرده است. از دیگر کاربردهای لیزر می توان به رفع کک و مک، سفید کردن دندان، لازیک درمان آب مروارید و حتی برداشتن تومورها اشاره نمود.

شاید شناخت بیشتر مردم از لیزر برای کارهایی زیبایی باشد اما متخصص دندانپزشکی از لیزر در تمامی موارد کار خود استفاده می کند. تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

در مورد روش ایمپلنت دندان با لیزر بیشتر بدانید!!

عمل کاشت دندان با لیزر از 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. ایمپلنتولوژیست تحت بی حسی موضعی، مخاط را با لیزر برش می دهد که بهترین نتیجه، بهبودی بهتر و سریعتر و عقیمی مطلق و کمبود خون را به همراه دارد و سپس با استفاده از دستگاه مخصوص ایمپلنت دندان را جاسازی می کند.

البته لازم به ذکر است که:

ایمپلنت دندان از یک میله استوانه ای ساخته شده از تیتانیوم تشکیل شده است. سپس ایمپلنت از بالا با مخاط پوشانده شده و با بخیه بسته می شود.

پس از کاشت ایمپلنت دندان باید بین 3 تا 6 ماه برای کاشت دندان دائمی صبر کرد و در این زمان بهترین متخصص ایمپلنت در تهران، تاج ایمپلنت موقت دندان را نصب می کند. در این مدت ایمپلنت ها با استخوان فک ادغام می شوند و برای ایمپلنت دائمی دندان استفاده می شوند. مخاط روی ایمپلنت فقط با استفاده از لیزر روی ایمپلنت تبخیر می شود و سپس تاج قرار می گیرد.

مزایای لیزر دندانپزشکی چیست؟

علاوه بر رفع نیاز به دریل و چاقوی جراحی، لیزرها بسیار دقیق و کارآمد هستند. بنابراین، درمان‌هایی مانند آماده‌سازی دندان برای پر کردن یا ترمیم لثه معمولاً سریع‌تر بوده و باعث ناراحتی کمتری نسبت به روش‌های دندانپزشکی سنتی می‌شود.

با لیزر دندانپزشکی:

1 پس از جراحی کمتر به بخیه نیاز دارید زیرا لیزر برش ها را مهر و موم می کند
2 ممکن است بیهوشی لازم نباشد
3 احتمال عفونت باکتریایی کمتر است زیرا لیزر بافت را عقیم می کند

لیزر دندانپزشکی همچنین ارائه می دهد:

4 بهبود دقت جراحی که منجر به آسیب کمتر به بافت اطراف می شود
5 زمان بهبودی سریعتر و تحریک بازسازی طبیعی بافت
6 از دست دادن خون کمتر نسبت به جراحی سنتی، زیرا لیزر باعث لخته شدن خون می شود
ایمپلنت دندان با لیزر

کاربرد لیزر در کاشت دندان

از مهمترین کاربرد لیزر در دنیای دندانپزشکی بخصوص کاشت ایمپلنت دندان اشاره کرد، برداشتن بافت جوانه بدون اینکه عفونتی ایجاد شود، خواهد بود.

بافت جوانه را در منطقه جراحی شده پس از استخراج ریشه بر خواهند داشت. چنانچه التهاب لثه پیش آید متخصص با کمک لیزر می تواند بافت گرانولیشن بر روی سطح استخوان و سطح ایمپلنت دندان را به طور کامل پاکسازی کند. از دیگر کاربردهای لیزر در کاشت ایمپلنت دندان با لیزر شامل پاکسازی عفونت با طول موج مشخص می باشد.

از دیگر کاربردهای لیزر در کاشت ایمپلنت دندان

مربوط به استخوان کرست می باشد. در صورتی که متخصص مرکز ایران ایمپلنت تشخیص دهد که استخوان کرست بسیار نازک باشد و از سوی دیگر نیاز به تراشیدن جهت رسیدن به ضخامت مطلوب را داشته باشد، از لیزر برای اینکار استفاده می کند.

بیشتر بخوانیدایمپلنت بدون درد و خونریزی

آماده سازی جهت کاشت دندان

تنوع کاشت ایمپلنت دندان در سعادت آباد این روزها بیشتر از سالهای گذشته شده است. برای نمونه استفاده از روش پانچ بافت با حداقل تهاجم در شرایطی که پهنای استخوان کافی باشد این روزها بسیار از زمان دیگری گسترش پیدا کرده است.

در این روش میتوان از لیزر با بافت سخت همانند Er:YSGG در راستای آماده سازی اولیه کاشت ایمپلنت دندان با لیزر به جای میکرو موتور استفاده کرد.

در نظر داشته باشید که در این روش بافت نرم و صفحه کورتیکال استخوان با طرح الگوی دایره ای در  حدود 2 تا 3 میلی متر با کمک لیزر برداشته می شود. بقیه موارد با ابزارهای دستی اما با دقت فراوان آماده می شود.

لیزر دارای قابلیت های زیادی مانند عدم لغزش و خطا به هنگام استفاده دارد. همین امر باعث شده است که ایمپلنت دندان با لیزر جزو علایق مردم برای کاشت ایمپلنت دندان باشد.

هزینه ایمپلنت با لیزر در ایران ایمپلنت
هزینه ایمپلنت با لیزر در ایران ایمپلنت

جدید ترین هزینه ایمپلنت با لیزر

هزینه ایمپلنت دندان با لیزر در سال 1403 در حالت تقریبی به شرح زیر است:

نوع خدمات هزینه (به تومان)
کاشت ایمپلنت دندان با کمک لیزر 7 الی 36 میلیون

بیشتر بخوانیدایمپلنت دندان بدون برش لثه

کاشت دندان لیزری در یک ساعت در مرکز ایران ایمپلنت

ما می دانیم که راه های زیادی برای جبران از دست دادن دندان وجود دارد، اما اکنون به لطف فناوری لیزر، راه جدیدی برای حل مشکل این مشکل پیدا شده است.

ایمپلنت‌های دندانی سنتی ممکن است منجر به لبخندی زیبا شوند، اما می‌توانند دردناک باشند، و باعث شوند چندین بار به مطب مراجعه کنید و این فرآیند معمولاً از ماه‌ها تا حتی یک سال طول می‌کشد. 

اما

در ایمپلنت دندان با لیزر نیازی به مراجعه به چندین دندانپزشک یا برش های استفاده شده برای ایمپلنت های دندانی سنتی نیست، بنابراین برای بهبودی نیازی به زمان نخواهید داشت و عوارض جانبی دردناکی مانند کبودی یا تورم را تجربه نمی کنید.

جهت مشاوره تخصصی همین الان با ما تماس بگیرید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید