لوگو ایران ایمپلنت

جراحی دندان عقل توسط جراح فک و صورت

جراحی دندان عقل توسط جراح فک و صورت
آنچه می‌خوانید! ...

چرا باید جراحی دندان عقل توسط جراح فک و صورت  انجام شود؟ دندانپزشک شما در خلال چکاپ شش ماهه به شما اطلاع می دهد و برگه ارجاع خود را به جراح دهان و دندان به شما می دهد. یک دقیقه صبر کن . . . یک جراح دهان؟ اگر در طول سال ها اعتماد و اطمینان زیادی به دندانپزشک عمومی خود ایجاد کرده اید، ممکن است تمایلی به رفتن به جای دیگری برای کشیدن دندان عقل خود نداشته باشید.

پس چرا برای کشیدن دندان عقل خود به متخصص مراجعه کنید؟ در اینجا پنج دلیل وجود دارد که بهتر است تا انتهای این مقاله از ایران ایمپلنت همراه ما بمانید.

5 دلیل برای جراحی دندان عقل توسط جراح فک و صورت

جراحان دهان و فک و صورت در کشیدن دندان عقل تخصص دارند، روشی که آنها به طور معمول انجام می دهند، سطح تخصص بیشتری نسبت به دندانپزشک عمومی است که فقط گاهی اوقات دندان عقل را خارج می کند.

برخی از دندانپزشکان عمومی به هیچ وجه کشیدن دندان عقل را انجام نمی دهند.

جراحان دهان و فک و صورت آموزش های رسمی را تکمیل می کنند که آنها را حتی برای پیچیده ترین کشیدن دندان عقل آماده می کند. پس از گذراندن دوره دندانپزشکی، آنها حداقل چهار سال را در برنامه های رزیدنتی جراحی مبتنی بر بیمارستان سپری می کنند.

در اینجا آنها در کنار دستیاران پزشکی در رشته های داخلی، جراحی عمومی و بیهوشی آموزش می بینند و در عین حال وقت خود را در اورژانس، جراحی پلاستیک و گوش و حلق و بینی می گذرانند. تمرین آنها بر روی استخوان، پوست و عضلات صورت، دهان و فک متمرکز است.

با هر جراحی، خطر خاصی از عوارض وجود دارد. و جراح دهان بهترین تجهیزات را برای رسیدگی به آنها دارد. به عنوان بخشی از آموزش رسمی خود، آنها یاد می گیرند که چگونه عوارضی را که ممکن است در اثر کشیدن دندان عقل ایجاد شود، از جمله عفونت، مشکلات سینوس فک بالا، خونریزی و آسیب عصبی، مدیریت کنند.

اگر مشکلات بهداشتی پیچیده ای مانند دیابت دارید، یا اگر دندان عقل شما آبسه یا نهفته است، به وضوح از تخصص جراح دهان و دندان بهره مند خواهید شد.

اگر سطح بالایی از اضطراب در مورد کشیدن دندان عقل خود دارید، مطمئن شوید که جراحان دهان و فک و صورت در تمام جنبه های تجویز بیهوشی آموزش دیده اند.

5 دلیل برای جراحی دندان عقل توسط جراح فک و صورت

در مورد دندان عقل بیشتر بدانید!!

دندان عقل (یا مولر سوم) معمولاً آخرین دندانی است که پس از حدود 16 سالگی در دهان رویش می کند. اغلب فضای کافی برای قرار دادن دندان عقل وجود ندارد و به همین دلیل به طور معمول وارد دهان نمی شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، گفته می‌شود که دندان عقل «ضربه‌شده» است. دندان عقل معمولاً یا به سمت جلو در دندان جلویی نهفته می شود یا به سمت عقب در استخوان فک.

چرا به جراحی دندان عقل نیاز دارم؟

جراحی دندان عقل توسط جراح فک و صورت می تواند مشکلات متعددی ایجاد کند که به این معنی است که دندان بهتر برداشته می شود. معمولاً اینها هستند

  1. حملات مکرر عفونت در لثه اطراف دندان. این منجر به درد و تورم می شود.
  2. بسته بندی مواد غذایی که باعث پوسیدگی در دندان عقل یا دندان جلویی می شود.
  3. اگر دندان عقل به درستی وارد دهان نشود، ممکن است کیست در اطراف دندان ایجاد شود. کیست زمانی رخ می دهد که مایع کیسه ای را که معمولاً اطراف دندان عقل در حال رشد را احاطه کرده است پر کند.

جراحی دندان عقل شامل چه مواردی می شود؟

بهترین زمان جراحی دندان عقل چه موقعی است؟ از آنجایی که دندان عقل به طور کامل در دهان بیرون نیامده است، اغلب لازم است لثه روی دندان ایجاد شود. 

گاهی نیز لازم است مقداری استخوان اطراف تاج دندان عقل برداشته شود. به ندرت لازم است دندان برای برداشتن آن به 2 یا 3 قطعه بریده شود. پس از برداشتن دندان عقل، لثه با بخیه در جای خود قرار می گیرد. در اکثر موارد این بخیه ها قابل حل هستند و حدود دو هفته طول می کشد تا ناپدید شوند.

چه نوع بی حسی استفاده می شود؟

در جراحی دندان عقل توسط جراح فک و صورت تعدادی گزینه در دسترس است و به سختی کشیدن دندان عقل بستگی دارد

  • بی حسی موضعی – این یک تزریق به لثه اطراف دندان عقل است، تقریباً مشابه آنچه ممکن است در دندانپزشک خود برای پرکردن داشته باشید. تزریق چند دقیقه طول می‌کشد تا ناحیه را بی‌حس کند و به این معنی است که در حین برداشتن دندان عقل هیچ دردی احساس نخواهید کرد. این بهترین گزینه برای دندان عقل است که به راحتی در می آید.
  • بی حسی موضعی و آرامبخش داخل وریدی – علاوه بر تزریق بی حسی موضعی، می توانید به بازوی خود نیز تزریق کنید. این باعث می شود احساس آرامش کنید و کمتر از این روش آگاه شوید.
  • بیهوشی عمومی – معمولاً می توان دندان عقل را تحت بیهوشی عمومی خارج کرد، یعنی اگرچه شما کاملاً بخوابید، می توانید در همان روز جراحی به خانه بروید.
Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...