لوگو ایران ایمپلنت

چه مدت بعد از کشیدن دندان میتوان ایمپلنت انجام داد؟

چه مدت بعد از کشیدن دندان میتوان ایمپلنت انجام داد؟
آنچه می‌خوانید! ...

چه مدت بعد از کشیدن دندان میتوان ایمپلنت انجام داد؟ وجود شکاف یا فاصله در لبخند شما می تواند هم ناخوشایند و هم ناراحت کننده باشد. بنابراین، اگر اخیراً دندانی را کشیده‌اید – یا می‌دانید که یکی از دندان‌هایتان به زودی باید برداشته شود – اگر مشتاق هستید که آن فضای خالی را در اسرع وقت پر کنید، این مساله کاملا قابل درک است.

اما پاسخ به سوال هایی نظیر آیا کشیدن دندان و ایمپلنت همزمان را می توان انجام داد یا خیر از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. تا انتهای این مطلب از ایران ایمپلنت همراه ما بمانید تا در این مورد اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

کاشت ایمپلنت فوری بلافاصله بعد از کشیدن دندان

در ایده آل ترین شرایط، ایمپلنت دندان را می توان بلافاصله پس از کشیدن دندان، حتی در همان جلسه، در استخوان فک قرار داد. اگر بیماری لثه ندارید و استخوان فک سالم و متراکمی دارید، این می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

کاشت ایمپلنت اولیه

معمولاً 2 تا 3 ماه پس از کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت را انجام می دهند. این دوره کوتاه به لثه های شما اجازه می دهد تا بهبود پیدا کنند و به بدن شما فرصتی می دهد تا با هر گونه عفونتی که ممکن است از آن رنج می بردید مبارزه کند.

از آنجایی که این نوع کاشت ایمپلنت تقریباً بلافاصله پس از کشیدن انجام می شود، اغلب به بیماران اجازه می دهد تا پیوند استخوان انجام ندهند.

کاشت ایمپلنت 3 ماه بعد از کشیدن دندان

این معمولاً بهترین گزینه برای افرادی است که به دلیل بیماری پیشرفته لثه یا دلایل دیگر آسیب جدی به بافت های دهان خود وارد شده است.

ممکن است قبل از واجد شرایط شدن برای جراحی کاشت ایمپلنت دندان به پیوند استخوان یا سایر روش‌ها نیاز داشته باشید.

کاشت ایمپلنت با تاخیر
کاشت ایمپلنت با تاخیر

نکات مهم ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

بهتر است نکاتی که در ادامه بیان شده اند را به دقت مطالعه کرده و به آن ها عمل کنید تا مشکلات بسیار کمتری برایتان ایجاد شود:

1) در اسرع وقت با دندانپزشک خود صحبت کنید

به دندانپزشک خود اطلاع دهید که به ایمپلنت دندان علاقه مند هستید تا بتواند برنامه ریزی برای عمل شما را آغاز کند. در صورت امکان، قبل از کشیدن دندان در مورد گزینه های جایگزینی دندان خود سوال کنید.

2) از سلامت دهان و دندان خود به خوبی مراقبت کنید

عادات دقیق بهداشت دهان و دندان و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بعد از عمل جراحی، احتمال اینکه عفونت یا مشکل دیگری باعث به تاخیر انداختن پروسه ایمپلنت شما شود را کاهش می‌دهد.

3) کشیدن سیگار را ترک کنید

استعمال دخانیات منع مطلق ایمپلنت دندان نیست. با این حال، خطر بیماری لثه و سایر مشکلات جدی سلامت دهان را افزایش می دهد.

4) مراقب سلامت کلی خود باشید

اگر دیابت یا بیماری مزمن دیگری دارید، تمام تلاش خود را انجام دهید تا آن را تحت کنترل داشته باشید تا تأثیر نامطلوبی بر درمان ایمپلنت شما نداشته باشد.

گفتن اینکه چه مدت پس از کشیدن دندان ممکن است بتوانید ایمپلنت دندان را انجام دهید دشوار است.

آیا کشیدن دندان و ایمپلنت همزمان انجام می شود؟

ایمپلنت های دندانی باید حداقل 10 هفته پس از کشیدن دندان گذاشته شوند تا اطمینان حاصل شود که دهان کاملاً بهبود یافته و عاری از عفونت است. اگر لثه های شما بهبود یافته و عفونت دهانی نداشته باشید، کاشت ایمپلنت زودرس ممکن است برای شما امکان پذیر باشد.

آیا کشیدن دندان و ایمپلنت باید همزمان انجام شود؟
آیا کشیدن دندان و ایمپلنت باید همزمان انجام شود؟

اگر بعد از کشیدن دندان ایمپلنت انجام ندهید چه اتفاقی می افتد؟

اگر 12 ماه بعد از کشیدن دندان ایمپلنت انجام ندهید، احتمال از دست دادن استخوان وجود دارد و نیاز به سایر روش‌ها مانند لیفت سینوس یا پیوند استخوان وجود خواهد داشت.

آیا می توان همزمان دندان را کشید و ایمپلنت گذاشت؟

به طور کلی، در حالی که همه افراد برای کشیدن همزمان و کاشت ایمپلنت مناسب نیستند ، می‌تواند این مورد برای بسیاری از بیماران یک گزینه بسیار موثر و کارآمد باشد.

در مورد ایمپلنت دندان از دندانپزشک خود بپرسید!

اگر اخیراً دندان خود را کشیده اید، یا اگر به شما گفته شده است که به آن نیاز دارید، از دندانپزشک خود بپرسید که آیا ایمپلنت دندان بهترین راه حل برای شما خواهد بود یا خیر.
متخصصان ایران ایمپلنت می توانند به شما بگویند که چه مدت باید برای انجام ایمپلنت دندان صبر کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید