لوگو ایران ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان ممکن است پوسیده و خراب شود؟

ایمپلنت دندان پوسیده
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت دندان پوسیده و خراب می شود؟ اولین سوالی بوده که بیمار پس از کاشت ایمپلنت دندان در مرکز ایران ایمپلنت می پرسد. ایمپلنت دندان یک راه حل عالی و ایده آل برای بیمارانی می باشد که دندان یا دندان های خود را در اثر حوادث ناگوار و یا تصادفات از دست داده اند.

عواملی سبب می شود که ایمپلنت دندان دچار پوسیدگی، خراب شدن، شکسته شدن و حتی لق شدن و افتادن ایمپلنت دندان شود. در ادامه در خصوص این سوال که ایمپلنت دندان پوسیده و خراب می شود بیشتر توضیح ارائه خواهد شد.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

5 عامل موثر در پوسیده شدن ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان همانند جراحی دندان عقل به عنوان بهترین جایگزین دندان های از دست رفته می تواند نقش بسزایی در بهبود روند زندگی بیمار و برگرداندن دوباره حس دندان طبیعی به بیمار عرضه کند.

اما در صورتی که مراقبت های اصولی و صحیح پس از کاشت ایمپلنت دندان صورت نگیرد بدون شک ایمپلنت دندان پوسیده و خراب می شود. عواملی مانند:

1) جابجایی دندان های مجاور

در اینکه نرخ موفقیت ایمپلنت دندان بسیار بالا می باشد برای هیچ بیماری گنگ و نامفهوم نیست. اما اکثر مشکلات پس از کاشت ایمپلنت دندان و در اثر مراقبت های ناصحیح پیش خواهد آمد. یکی از این مشکلات شامل جابجایی دندان طبیعی در کنار دندان کاشته می باشد.

زمانی که

پایه ایمپلنت دندان توسط متخصص مرکز ایران ایمپلنت کاشته می شود یک فضای خالی بین این دو دندان به وجود می آید. با خوردن غذا و عدم تمیز کردن صحیح و اصولی مواد غذایی در این فضا جمع شده که به مرور زمان باعث می شود که ایمپلنت دندان پوسیده و خراب شود.

2) دندان قروچه کردن

یکی دیگر از عواملی که می تواند تاثیر بسزایی در پوسیدگی و خراب شدن ایمپلنت دندان داشته باشد، دندان قروچه کردن بیمار می باشد. این عادت بد موجب می شود که به مرور زمان نه تنها ایمپلنت دندان بلکه دندان های طبیعی انسان از بین رود.

نیروی وارده از فک انسان بر دندان ها به زمان دندان قروچه، باعث ایجاد آسیب دیدگی و خراب شدن دندان می شود. دندان قروچه به طور مداوم و از سر عادت موجب می شود که ایمپلنت دندان پوسیده و خراب شود.

3) بیماری های دهان و دندان

به دلایل مختلف ایمپلنت دندان پوسیده و خراب می شود و بیمار مجبور است دوباره هزینه کاشت ایمپلنت دندان را تقبل کند. بیماری های دهان و دندان و پریودنتال سبب می شود به ایمپلنت دندان آسیب جدی وارد شود. برای اینکه طول عمر ایمپلنت دندان افزایش پیدا کند و از پوسیدگی و خرابی در امان باشد بهتر است که بیمار بهداشت دهان و دندان را رعایت کند.

زمانی عفونت ایمپلنت دندان در لثه ایجاد می شود که باکتری ها در یک بخش از لثه تجمع پیدا کرده باشند و به بافت های اطراف ایمپلنت دندان حمله کنند. متاسفانه یکی از رایج ترین بیماری ها که سبب عدم موفقیت کاشت ایمپلنت دندان می شود، بیماری لثه و پریودنتال می باشد.

برای داشتن

پایه های محکم و با ثبات ایمپلنت دندان نیاز است که این پایه ها به طور صحیح در استخوان فک جوش بخورد. حال اگر به هر علتی این جوش خوردن دچار مشکلات و یا عارضه شود پایه های ایمپلنت در استخوان از بین خواهد رفت و ایمپلنت با شکست مواجه می شود. پس با عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایمپلنت دندان پوسیده و خراب می شود.

4) دیابت

ایمپلنت دندان برای بیماران دیابت بایستی با وسواس خاصی انجام شود. شرایط خاص این بیماران سبب می شود که عدم موفقیت کاشت ایمپلنت بیشتر از افراد سالم باشد. دیابت موجب بروز بیماری های لثه بسیار شدید شده که می تواند پایه های ایمپلنت را نیز لق کند.

علاوه براین با وجود دیابت احتمال تحلیل استخوان در اطراف پایه ایمپلنت وجود دارد. همین امر باعث از بین رفتن و پوسیدگی ایمپلنت دندان خواهد شد.

5) سیگار کشیدن

یکی دیگر از عواملی که موجب می شود ایمپلنت دندان پوسیده و خراب شود، تاثیر سیگار در طول روز می باشد. بخصوص زمانی که کاشت ایمپلنت انجام می شود تا چند هفته نباید سیگار کشید که پایه های ایمپلنت در حال نرمال و محکم خود پابرجا باشند.

در نظر داشته باشید که کشیدن سیگار پس از کاشت ایمپلنت دندان علاوه بر بروز پوسیدگی و خرابی موجب می شود که درد بیشتری در ناحیه کاشت احساس شود.

ایمپلنت دندان پوسیده

استفاده از ایمپلنت دندان به عنوان ابزار

خیلی از افراد به هنگام استرس و یا حتی هیجان مشغول جویدن ناخن و یا سرخودکار یا هر جسم سخت دیگر می باشند. چنانچه می خواهید کاشت ایمپلنت دندان برای مدت زیادی ماندگاری داشته باشد بهتر است این عادت را ترک کنید.

ایمپلنت دندان را از پیشرفته ترین مواد و بهترین نوع آن می سازند اما در نظر داشته باشید که با این وجود تکرار مدوام برخی عادت های ناپسند موجب می شود که ایمپلنت دندان پوسیده و خراب شود. جویدن یخ و یا شکستن آجیل با ایمپلنت می تواند موجب نه تنها شکسته شدن بلکه به مرور زمان پوسیدگی و خرابی ایمپلنت دندان شود.

مهمترین راه پیشگیری از ایمپلنت دندان پوسیده

بیمار می تواند با بررسی علایم پوسیدگی و علت لق شدن ایمپلنت دندان ، پیش از دیر شدن و بروز عفونت نسبت به رفع پوسیدگی و خرابی ایمپلنت دندان اقدام نماید.

رعایت بهداشت دهان و دندان و چکاپ شش ماه یکبار توسط متخصص مرکز ایران ایمپلنت، تغییر رژیم غذایی و خوردن غذاهای نرم می تواند تا حد زیادی از پوسیدگی و خرابی ایمپلنت دندان جلوگیری نمود همچنین توجه داشته باشید که تاثیر سیگار بر ایمپلنت زیاد بوده و تاثیر منفی دارد.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید