لوگو ایران ایمپلنت

مزایا و معایب ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت
آنچه می‌خوانید! ...

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت دندان پین باریکی از جنس تیتانیوم و سازگار با استخوان فک بوده که جایگزین بسیار خوبی برای دندان های از دست رفته می باشد. مزایای ایمپلنت دندان به حدی بوده که کلینیک ایران ایمپلنت به طور اختصاصی کاشت ایمپلنت را با هزینه و قیمت مناسب انجام می دهد.

ایمپلنت به صورت تخصصی از سه قسمت پایه، تاج سرامیکی و یک اباتمنت تشکیل شده که در استخوان فک همانند یک ریشه دندان واقعی عمل می کند.

همین ویژگی شاخص باعث می شود که تفاوت ایمپلنت دندان با دندان طبیعی بسختی تشخیص داده شود. استحکام و مقاومت آن نیز همانند دندان طبیعی و حتی فراتر می باشد.

کاشت ایمپلنت به نحوی انجام می شود که یک حالت طبیعی به صورت انسان به هنگام خندیدن و صحبت کردن می دهد.

با 8 مزیت ایمپلنت دندان آشنا شوید!

تا به اینجا با ویژگی های اصلی ایمپلنت دندان آشنا شدید اما تمام این صحبت ها به اینجا ختم نمی شود و مزایا کاشت ایمپلنت به حدی گسترده بوده که در ادامه به آن می پردازیم.

اما قبل از آن به این نکته اشاره خواهیم کرد که چنانچه جراحی ایمپلنت کوتاه باشد و سرعت عمل و دقت متخصص ایران ایمپلنت بالا باشد شما به هیچ وجه احساس درد نخواهید کرد.

این را هم در نظر بگیرید که قبل از شروع جراحی ایمپلنت استخوان فک بیمار با داروهای بی حسی به طور کامل سِر خواهد شد.

1) تجربه منحصربفرد از زیبایی

شکل طبیعی و نرمال ایمپلنت های دندانی به حدی بوده که فرد احساس ظاهری مصنوعی در چهره خود ندارد. عدم تراش دندان یکی دیگر از مزیت های کاشت دندان با کمک ایمپلنت بوده که باعث می شود ظاهر و رنگی همانند دندان طبیعی در صورت شخص نمایان شود.

کلینیک ایران ایمپلنت با تصاویر سه بعدی و تکنولوژی های پیشرفته توانسته است که رنگ، جنس و اندازه تاج دندانی طبیعی را برای هر شخص به ارمغان آورد.

2) داشتن دندان هایی طبیعی

ایمپلنت دندان به عنوان ریشه اصلی، پروتز دندان نیز به جای تاج یک حس دندان طبیعی را به صورت هر شخصی می دهد. پایه ایمپلنت در فک کاشته شده و روکش دندان نیز همسطح با لثه بر روی آن سوار می شود. همین کار باعث می شود که شما تفاوت ایمپلنت دندان با دندان طبیعی را تشخیص ندهید.

3) ایجاد اعتماد به نفس

شخصی که دندان های خود را در اثر تصادف، ضربات شدید و یا حتی بیماری های لثه از دست داده باشد دیگر اعتمادی به نفسی برای سخنرانی های پرجمعیت نخواهد داشت.

شاید استفاده از دندان مصنوعی بتواند تا حدودی این اعتماد به نفس را به شما بازگرداند اما چاق و لاغر شدن، بیرون آمدن دندان به هنگام صحبت های طولانی و دیگر موارد استرس شما را دو چندان خواهد کرد.

از مزایای ایمپلنت دندان در کلینیک ایران ایمپلنت عدم خارج شدن دندان، عدم تاثیر چاقی و لاغری در استحکام آن می باشد.

4) خوردن و جویدن راحت

عدم محدودیت در خوردن و جویدن مواد غذایی با کاشت ایمپلنت وجود ندارد. نه تنها ظاهری طبیعی بلکه استحکام و مقاومت آن کاملا و حتی بیشتر از دندان های طبیعی می باشد. تاج دندان که بر روی ایمپلنت به استخوان فک جوش خورده و به هیچ عنوان از جای خودش تکان نمی خورد.

کاشت ایمپلنت دندانی توانایی خوردن، جویدن و حتی گاز زدن به طور طبیعی را به فرد هدیه می کند و دیگر نیازی به استفاده از چسب جهت نگهداشتن دندان مصنوعی وجود ندارد.

5) عدم رشد باکتری

سلامتی دندان ها با کاشت ایمپلنت زمانی فراهم خواهد شد که پروتکل های بهداشتی و مراقبت های پس از ایمپلنت دندان را به طور کامل رعایت شود.

نتراشیدن دندان های سالم مجاور ایمپلنت باعث شده که سلامت دهان و دندان بیشتر شود. علاوه برآن جای خالی دندان نداشته با ایمپلنت پر شده و از تجمع باکتری ها پیشگیری خواهد کرد. از این رو مبتلا شدن به بیماری های لثه و درمان توسط جراحی لثه با لیزر را به حداقل ممکن می رساند.

6) عدم تحلیل استخوان

در صورتی که دندان ها برای مدتی طولانی از دست رفته باشد به مرور زمان استخوان تحلیل رفته و روند زندگی را سخت خواهد کرد. از مزایای کاشت ایمپلنت می توان به جلوگیری از تحلیل استخوان فک در محل دندان گشیده شده اشاره کرد.
از دیگر ویژگی های آن

می توان به استحکام فک به طور چشمگیر می باشد. با وجود اینکه هیچ چیزی جای ریشه اصلی دندان را نمی گیرد اما ایمپلنت دندان به طور کامل توانسته این نقش را به خوبی ایفاد کند.

7) رفع بیماری های لثه

زمانی که صحبت از جراحی لثه با لیزر به میان می آید همه به یاد بیماری های لثه می افتند. تجمع باکتری ها در میان دندان ها به مرور باعث ایجاد بیماری های لثه شده و فرد را مجبور به عمل جراحی لثه با لیزر و یا جراحی لثه بدون لیزر خواهد کرد.
با انجام سریع ایمپلنت دندان می توان هر چه زودتر از این تجمع جلوگیری کرده و مانع ایجاد بیماری های لثه شد. البته قبل از انجام ایمپلنت دندانی حتما از سالم بودن لثه های خود و عدم وجود بیماری لثه مطمئن شوید.

8) داشتن طول عمر طولانی

از مزایا انواع ایمپلنت دندان می توان به دوام و عمر طولانی آن اشاره نمود. در صورتی که فرد طبق پروتکل های بهداشتی و مراقبتهای پس از کاشت ایمپلنت دندان در صادقیه عمل کند می تواند بیش از 20 سال از مزایای ایمپلنت دندانی بهره مند شود.

از سوی دیگر در هزینه های دندانپزشکی خواه هزینه ایمپلنت، عصب کشی، هزینه لمینت، هزینه کامپوزیت و دیگر موارد بشدت صرفه جویی نماید.

معایب ایمپلنت دندان

4 مورد از خطرات ناشی از عمل جراحی و معایب آن

همیشه انجام عمل جراحی می تواند برای بیمار خطراتی را به همراه داشته باشد. بروز احساس درد، ورم، کبودی و ناراحتی از عوارض پس از جراحی ایمپلنت دندان است که در صورتی که بیمار نیاز به کاشت ایمپلنت دندان بیش از یک واحد داشته باشد متخصص از بی حسی موضعی یا بیهوشی کامل در بیمارستان استفاده می کند.

ترش شدن دهان و احساس درد از دیگر معایب و عوارض ایمپلنت دندان است که بعد از هر گونه عمل جراحی یک امر طبیعی خواهد بود.

در این شرایط

متخصص برای تسکین درد از مسکن هایی کمک می گیرد. نباید فراموش کرد که خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی داغ یا خیلی سرد تا زمانی که حساسیت و احساس درد و از بین نرفته است، می تواند درد را چند برابر کند.

از دیگر عوارض و معایب ایمپلنت دندان کبودی اطراف ناحیه عمل شده است که حالت سیاه یا آبی رنگ است و تا چند روز دیده می شود. با ترمیم یافتن لثه و محل جراحی این کبودی و سیاه به تدریج از بین رفته و کم رنگ تر خواهد شد.

1) طولانی شدن زمان بهبودی

زمان انتظار بهبودی کامل پس از کاشت ایمپلنت دندان از جمله ایمپلنت بگو آلمان Bego بسیار طولانی است و همین گزینه می تواند جزو معایب و عوارض ایمپلنت دندان به شمار آید.

برای جوش خوردن پایه های ایمپلنت دندان به استخوان نیاز است که بیمار حدود 3 تا 6 ماه انتظار بکشد که طول این مدت بسته به شرایط بیمار و مراقبت های پس از آن بستگی دارد.

در طول این مدت بیمار می تواند از دندان های مصنوعی استفاده کند تا روال عادی زندگی خود را داشته باشد.

2) عدم موفقیت کاشت ایمپلنت دندان

عدم انجام مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت دندان  سبب خواهد شد که فرایند کاشت با شکست مواجه شود. در این حالت احتمال اینکه بیمار با مشکلاتی روبرو شود، امکان پذیر است.

نکته خاصی که در این میان وجود دارد

عدم انجام کاشت ایمپلنت دندان برای همه بیماران است. بیمارانی که شرایط کاشت ایمپلنت دندان را نداشته باشد نمی توانند از مزایای کاشت بهره مند شوند.

3) نیاز به تعویض تاج دندان ایمپلنت

ایمپلنت دندان همانند دندان طبیعی برای فرد عمل خواهد کرد اما پس از چندین سال شاید رنگ تاج دندانی تغییر کند که از این رو زیبایی و عملکرد پروتز دندانی را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین علت نیاز است پروتز دندانی هر چند سال یکبار انجام شود.

4) عدم پشتیبانی مرکز بیمه از کاشت ایمپلنت دندان

همیشه هزینه های دندانپزشکی یکی از معضلات و دغدغه های افراد است که خود باعث می شود که فرد برای انجام فرایند دندانپزشکی دچار شک و تردید شود.

متاسفانه

بسیاری از مراکز بیمه از روش کاشت ایمپلنت دندان حمایت نمی کنند و این نکته را می توان جزو معایب ایمپلنت دندان دانست. هر چند مرکز که کاشت ایمپلنت دندان را تحت پوشش خود قرار داده اند بسیار کم است و مبلغ حمایتی آن نیز چندان زیاد نیست.

آیا ایمپلنت دندان می تواند سال ها بعد مشکل ایجاد کند؟

اما گاهی مشکلی پیش می‌آید و بیماران سال‌ها بعد با مشکلات ایمپلنت دندان مواجه می‌شوند. در حالی که اغلب اتفاق نمی افتد، یک احتمال است. این مسائل می تواند به منابع اصلی استرس برای بیمارانی تبدیل شود که آن را تجربه می کنند.

شایع ترین علت شکست ایمپلنت چیست؟

شایع ترین و قابل اجتناب ترین علت شکست ایمپلنت دندان عفونت است. در هر لحظه در طول دوره درمان ایمپلنت، یک عفونت باکتریایی که منجر به شکست ایمپلنت می شود ممکن است رخ دهد.

پری ایمپلنتیت اصطلاحی است که برای توصیف یک پاسخ التهابی همراه با از دست دادن استخوان در بافت های نرم اطراف ایمپلنت ها استفاده می شود.

آیا قصد مشاوره دارید؟

در صورتی که در مورد انجام ایمپلنت دندان با به صرفه‌ترین قیمت نیاز به مشاوره دارید، همین الان با کارشناسان ما تماس گرفته یا از طریق چت در سایت سوالات خود را مطرح کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید