لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت ساب پریو استیل

ایمپلنت ساب پریو استیل
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت ساب پریو استیل چیست؟ تفاوت ایمپلنت دندان با روکش چیست؟  اولین سوالی که در ذهن شما به هنگام کاشت ایمپلنت خطور خواهد کرد انواع روش های کاشت ایمپلنت بسته به شرایط جسمی شما می باشد.

ایمپلنت دندان یکی از بهترین و موثرترین روش های جایگزین دندان های از دست رفته می باشد و با انواع روش های کاشت در مرکز ایران ایمپلت انجام می شود.

یکی از این روش ها ایمپلنت ساب پریو می باشد که بر روی استخوان فک یا بالای آن کاشته می شود. در ادامه توضیحات بیشتری درخصوص ساب پریو استیل و کاربرد ایمپلنت دندان داده خواهد شد.

3 نوع ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی دارای انواع مختلفی هستند که انواع آن به شرح زیر در نظر گرفته می شود:

1) ایمپلنت اندواستیل

این نوع ایمپلنت ها از رایج ترین انواع ایمپلنت به حساب می آیند که از آن برای عمل های دو مرحله ای استفاده می شود. این نوع ایمپلنت ها به شکل پیچ های کوچکی هستند که از تیتانیوم ساخته می شوند و در داخل استخوان فک قرار می گیرند و در نهایت نیز دندان های مصنوعی بر روی آن ها قرار داده می شود.

2) ایمپلنت یک مرحله ای

ایمپلنت های یک مرحله ای به گونه ای است که پس از قرار گرفتن ایمپلنت در داخل استخوان فک نیمی از از آن از بافت لثه بیرون می ماند و ایمپلنت و اباتمنت هر دو در یک مرحله نصب می شوند.

استفاده از این روش به گونه ای است که استفاده از آن در مقابل نیروهای بیرونی آسیب پذیر است.

3) ایمپلنت دو مرحله ای

ایمپلنت های دو مرحله نیز از رایج ترین انواع ایمپلنت هستند که در این روش ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار می گیرد و بافت لثه بر روی آن بخیه زده می شود. این روش به گونه ای است که از وارد شدن فشار به ایمپلنت و استخوان جلوگیری می کند و پس از پایان یافتن دوره بهبودی جراحی دیگری برای قرار گرفتن تاج  و ایمپلنت در آن انجام می شود.

تعریفی از ایمپلنت ساب پریو استیل

همیشه این تصور وجود دارد که ایمپلنت را در استخوان فک با جراحی لثه کار خواهند گذاشت. اما در برخی موارد انجام همچین عملی امکان پذیر نیست. از این رو روش هایی دیگری مانند ایمپلنت ساب پریو استیل وجود دارد که ایمپلنت را در داخل استخوان فک قرار می دهند و یا در شرایط خاص بالای استخوان فک کار گذاشته می شود.

با روش ساب پریو استیل می توان تکنیک های متعددی جهت بازسازی و ترمیم استخوان، بهبود زخم های طبیعی و ایجاد یک پایه محکم برای دندان های ایمپلنت را ساخت.

ساب پریو استیل یک نوع قاب فلزی می باشد که با دقت فراوان بر روی استخوان کمی نزدیک به بافت بکار می رود. با روند بهبودی لثه ها، قاب نیز به سمت استخوان فک پیش می رود. پس از آن پست ها، که به قاب متصل شده اند، از طریق لثه ها بیرون می آید.

ایمپلنت ساب پریو استیل

3 استفاده مهم از ایمپلنت اندواستیل

اگر فردی کاندید مناسبی برای ایمپلنت ساب پریو استیل نباشد، چه می شود؟

در صورتی که به دندانپزشک و یا پریودنتیست مراجعه کنید و پزشک تشخیص دهد که شما کاندید مناسبی برای استفاده از این روش نیستید، می توانید از انواع گزینه های جایگزین ایمپلنت ساب پریو استیل استفاده کنید که این نمونه های جایگزین به شرح زیر می باشند:

این نوع ایمپلنت به گونه ای است که در آن پایه مصنوعی در داخل فک قرار داده می شود تا به کمک این پایه های مصنوعی بتوان روکش مصنوعی را نیز در داخل دهان قرار داد. این نوع از ایمپلنت ها به عنوان رایج ترین انواع ایمپلنت در جهان شناخته می شوند.

1) تقویت کردن استخوان فک

در این فرآیند می توان استخوان فک را برای استفاده از روش ایمپلنت تقویت کرد. به عنوان مثال: یکی از راه های تفویت استخوان فک، جراحی پیوند استخوان فک است که در این روش استخوان مورد نیاز برای ایمپلنت در داخل فک پیوند زده می شود تا فضا برای قرار گرفتن ایمپلنت در دهان ایده آل باشد.

2) افزایش عرض تیغه استخوان

چنانچه علت اینکه شخصی امکان استفاده از روش ایمپلنت را نداشته باشد، کم بودن عرض تیغه استخوان باشد، این شخص میتوان جراحی افزایش عرض تیغه استخوان را در صورت صلاح دید پزشک انجام دهد و در نتیجه تیغه باریک استخوان فک او افزایش پیدا می کند.

3) تقویت کردن سینوس ها

تقویت کردن استخوان فک که به آن لیفت سینوس نیز گفته می شود روش دیگری است که در آن می توان شرایط فک و لثه یک شخص را برای استفاده از ایمپلنت ساب پریو استیل محیا می کند.

تفاوت بین ساب پریو استیل و اندواستیل

علاوه بر روش ایمپلنت ساب پریو استیل یک روش دیگر مانند ایمپلنت اندواستیل وجود دارد که برای کاشت ایمپلنت بکار می رود. اما این دو روش تفاوت هایی با همدیگر دارند مانند:

ایمپلنت اندواستیل به طور عمومی از تیتانیوم ساخته می شود و جزو پر استفاده ترین نوع روش ایمپلنت دندان می باشد. اندو استیل همانند پیچ کوچک بوده و در داخل استخوان فک کار گذاشته می شود. برای اینکه دندان مصنوعی (روکش روی ایمپلنت) نگه داشته شود به طور معمول از لثه بیرون هستند.

اما در این نوع ایمپلنت زمانی که بیمار از استخوان سالم برخودار نباشد از این نوع ایمپلنت استفاده می شود. نحوه کار به این صورت است که ایمپلنت ساب پریواستیل بر روی یا بالای استخوان فک و در زیر لثه قرار داده می شود تا از بافت لثه بیرون باشد و جایگزین های دندان را نگه دارد.

آیا ایمپلنت ساب پریو استیل بهتر است و یا اندو استیل؟

این پرسش که کدام یک از انواع این دو نوع ایمپلنت بهتر هستند، ذهن بسیاری از اشخاص را به خود درگیر کرده است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ایمپلمنت ساب پریو استیل و اندو استیل هر دو روش بسیار مهم و مناسبی هستند و نمی توان گفت که از بین این دو روش کدام بهتر است.

زیرا هر کدام از این دو روش در شرایط مورد نیاز و بر اساس وضعیت افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و شرایط و وضعیت جسمی افراد در واقع تعیین کننده این مساله است که کدام یک از این ایمپلنت ها برای او مناسب است.

پس این موضوع را به صورت کامل فراموش کنید و فقط سعی داشته باشید که نوعی از ایمپلنت را با مشورت پزشک انتخاب کنید که با شرایط شما سازگاری داشته باشد.

هزینه ایمپلنت ساب پریو استیل چه قدر است؟

از آنجایی که این نوع ایمپلنت در موفقیت پذیر بودن مراحل کاشت کمی ضعیف هستند، کمتر از آنها استفاده می شود و معمولا امروزه از انواع ایمپلنت های درون استخوان بیشتر استفاده می شود.

نوع خدمات قیمت به تومان
ایمپلنت ساب پریو استیل 7 الی 30 میلیون

سخن پایانی

برای داشتن دندان های زیبا گاهی نیاز به ایمپلنت دندان است. اما این کاشت خود نیاز به روش های مختلف برای شرایط بدنی متفاوت دارد. مرکز ایران ایمپلنت با ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به خصوص کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل با وجود فیکسچرهای مناسب توانسته تا حدود زیادی رضایت خاطر بیماران خود را جلب نماید. در صورت تمایل به انجام آن می توانید برای گرفتن نوبت اولیه با شماره های مرکز تماس حاصل فرمایید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید