لوگو ایران ایمپلنت

درد جراحی دندان عقل چند روز طول میکشد؟

درد جراحی دندان عقل چند روز طول میکشد؟
آنچه می‌خوانید! ...

درد جراحی دندان عقل چند روز طول میکشد؟ پس از برداشتن دندان عقل درد نسبتاً زیادی وجود دارد. این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود. درد شش ساعت پس از عمل به اوج خود می رسد و ممکن است چند روز طول بکشد.

اغلب با گونه‌های متورم و فک متورم همراه است که می‌توان آن را با داروهای مسکن کنترل کرد. گاهی اوقات، جراح دندان ممکن است داروهای مسکن قوی تجویز کند، به خصوص اگر این روش بسیار فشرده باشد. همچنین

هر گونه درد مرتبط با روش برداشتن دندان عقل معمولا در طول دوره نقاهت رخ می دهد.

اکثر بیماران چند روز پس از جراحی برداشتن دندان، درد اطراف محل های جراحی را گزارش می کنند.

با ما در ایران ایمپلنت همراه بمانید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد؟

درد جراحی دندان عقل چند روز طول میکشد؟ دوره بهبودی پس از کشیدن دندان عقل ممکن است 1 تا 2 روز درد و کبودی همراه با درد ضربان دار و دردناک باشد.

درد معمولاً در 3 تا 7 روز پس از جراحی کاهش می یابد و به درد کمی می رسد. این درد معمولاً با ایبوپروفن و داروهای مسکن تجویزی کنترل می شود. الگوهای بهبودی بسته به رعایت دستورالعمل‌های بعد از عمل، وضعیت سلامت بیمار و تکنیک جراحی متغیر است.

جراحی دندان عقل 1 تا 2 روز بعد

برخی از دردهای ضربان دار و دردناک که با داروهای تجویزی کنترل می شوند.  در صورت وجود خونریزی قابل توجه و مداوم یا تورم متوسط ​​تا شدید، جراح دهان خود را مطلع کنید. در صورت بروز حالت تهوع شدید یا تورم شدید زبان، گلو یا بثورات و کهیر به پزشک خود اطلاع دهید

دندان عقل 3 تا 4 روز پس از کشیدن دندان

ممکن است روی دندان عقل شکسته شده مقداری التهاب عمومی فک و ناراحتی عمیق وجود داشته باشد. باز شدن فک ممکن است تا 60 درصد باز شدن طبیعی محدود شود. حتما با آب نمک گرم بشویید و ذرات غذا را از محل استخراج دور نگه دارید. 

بین شستشو با آب نمک با یک مسواک (بدون خمیر دندان) به آرامی روی محل های کشیدن دندان بکشید و مسواک بزنید. ممکن است یک بافت سفید یا زرد در محل جراحی مشاهده کنید که ظاهری کرکی دارد. ممکن است ذرات غذا، پلاک یا کلاژن سازی طبیعی باشد.

کلاژن چیزی است که بدن جلوتر از بافت لثه می سازد. مسواک زدن و شستشوی سبک باید پلاک و ذرات غذا را از بین ببرد. کلاژن را به زور خارج نکنید زیرا از محل محافظت می کند. اگر پس از شستشو و تمیز کردن، بوی نامطبوع دائمی استشمام کردید، جراح دهان خود را مطلع کنید.

درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد؟

بهبود درد جراحی دندان عقل بعد از 5 تا 7 روز

بیشتر علائم به جز باز شدن محدود فک و یک درد جزئی و گاه به گاه باید فروکش کنند. ممکن است 2 تا 4 هفته طول بکشد تا به باز شدن طبیعی فک برسد. در صورت باقی ماندن بخیه ها، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا آنها را بکشند. 

در این دوره باید بتوانید مصرف داروهای تجویزی را متوقف کنید. برخی از بیمارانی که به راحتی کبود می شوند و قبل از کشیدن دندان درد داشتند (به ویژه بیمارانی که اورژانسی دندان عقل روی سینوس را برداشتند) ممکن است تا 10 روز درد بیشتری داشته باشند. بسیار مهم است که تمام داروهای آنتی بیوتیک را تمام کنید حتی اگر دردی وجود نداشته باشد.

8 عامل موثر در بهبودی دندان عقل

بازیابی دندان عقل به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  1. سلامت کلی
  2. سن
  3. آیا از فیبرین غنی از پلاکت یا PRF استفاده شد؟
  4. سلامت لثه اطراف محل جراحی
  5. نوع جراحی مورد نیاز – نهفتگی دندان افقی کامل استخوانی در مقابل نهفتگی جزئی دندان عقل استخوانی
  6. دشواری پرونده
  7. تکنیک – کشیدن دندان در مقابل برش و بلند کردن ریشه
  8. بهداشت و مراقبت بعد از جراحی دهان

درد دندان عقل در 1-3 روز اول بدترین درد است

بدترین ناراحتی در شش ساعت اول پس از اتمام بی حسی موضعی رخ می دهد. داروهای خود را در حالی که هنوز بی حس هستید مصرف کنید. افراد زمانی که داروهای خود را به موقع مصرف می کنند و از درد و تورم جلوتر می مانند، بهتر عمل می کنند.

 این احتمال وجود دارد که خونریزی خفیف به خصوص بعد از خوردن و آشامیدن دوباره رخ دهد. اگر خونریزی قابل توجهی رخ داد، بسته های گاز تازه یا حوله کاغذی پهن شده را روی محل جراحی که به طور فعال خونریزی می کند قرار دهید و به مدت سی دقیقه خیلی محکم گاز بگیرید. از تف کردن یا استفاده از نی پرهیز کنید زیرا با ایجاد فشار منفی و مثبت در دهان باعث خونریزی می شود.

 با استفاده از بسته های سرد در 24 ساعت اول می توانید تورم را به حداقل برسانید.

روز اول ، مسواک ، شستشو یا تف نکنید. روز دوم، دندان های خود را با یک مسواک نرم مسواک بزنید. 

همچنین باید 2 تا 3 بار در روز شستشوی ملایم را با آب نمک گرم شروع کنید (مخصوصاً بعد از غذا و قبل از خواب). 

حداقل به مدت 3 روز از استعمال دخانیات خودداری کنید و از جویدن تنباکو تا بهبود کامل محل های جراحی خودداری کنید. بیمارانی که از دخانیات استفاده می کنند دوره نقاهت طولانی تری و سطح بالاتری از عوارض را تجربه می کنند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...