لوگو ایران ایمپلنت

خطرات سیگار و قلیان بعد از جراحی دندان عقل

خطرات سیگار و قلیان بعد از جراحی دندان عقل
آنچه می‌خوانید! ...

خطرات سیگار و قلیان بعد از جراحی دندان عقل کدامند؟ چه زمانی بعد از کشیدن دندان عقل می توانید دوباره از قلیان لذت ببرید؟

آیا در حال انجام عمل جراحی دندان عقل هستید و نمی‌دانید تا چه مدت بعد از عمل باید قلیان مورد علاقه خود را بدون قلیان انجام دهید؟ تمام پاسخ های مهم در مورد قلیان بعد از کشیدن دندان عقل را اینجا بیابید.

تا انتهای این مطلب از ایران ایمپلنت همراه ما بمانید تا اطلاعات مفیدی را در این راستا در اختیارتان قرار دهیم.

آیا بعد از جراحی دندان عقل میتوانم قلیان بکشم؟

اکیداً توصیه می شود که پس از جراحی دندان عقل از کشیدن سیگار خودداری کنید – این امر در مورد قلیان و ویپ نیز صدق می کند. در نتیجه عمل، یک یا چند زخم در دهان خود خواهید داشت که باز یا بخیه شده است.

 لثه های شما آسیب دیده و تحریک می شود، بنابراین باید بیشتر مراقب باشید. نیکوتین، آلاینده ها و دود زخم ها را تحریک می کند، غشاهای مخاطی را خشک می کند و در صورت بدتر شدن، بهبود زخم ها را به تاخیر می اندازد.

اگر بعد از جراحی دندان عقل قلیان بکشید چه اتفاقی می افتد؟

روی آوردن فوری به قلیان پس از کشیدن دندان عقل می تواند عواقب بسیار ناخوشایندتر و بدتری نسبت به درد بیشتر داشته باشد. کشیدن قلیان رگ های خونی را منقبض می کند و اکسیژن رسانی به سلول های شما را کاهش می دهد.

این نیز در روند درمان اختلال ایجاد می کند. اگر زخم‌های شما به‌درستی بهبود نمی‌یابند یا به کندی بهبود می‌یابند، سیگار کشیدن می‌تواند محل جراحی دندان عقل را تحریک کرده و باعث التهاب دردناک شود. این روند بهبود را دشوارتر می کند و باعث تورم می شود که به نوبه خود می تواند منجر به آسیب بیشتر شود.

در بدترین حالت، التهاب می تواند به آبسه دندان عقل تبدیل شود. این نه تنها ناخوشایند و دردناک است – همچنین می تواند مدت زیادی طول بکشد تا بهبود یابد.

بعد از جراحی دندان عقل چه زمانی مجاز به کشیدن قلیان هستید؟

آیا دندان عقل را باید کشید؟ پس از کشیدن دندان تا زمانی که تمام زخم ها به طور کامل بهبود نیافته اند، ایده آل است که از کشیدن سیگار خودداری کنید.

زخم های دهان شما بدون سیگار به بهترین شکل و سریع تر بهبود می یابند . اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید قلیان را در طول درمان ترک کنید، حداقل باید دو یا سه روز آن را ترک کنید. بعدا از خودت تشکر خواهی کرد!

 پس از این مدت باید دوباره زخم های خود را چک کنید. اگر بهبود محسوسی مشاهده نشد یا زخم‌ها عفونی شده‌اند، بهتر است قلیان خود را تا زمانی ترک کنید که لثه‌هایتان تمام شود و دهانتان از التهاب پاک شود.

جلوگیری از التهاب بعد از کشیدن قلیان

پس از پایان کشیدن سیگار، دندان های خود را کاملا مسواک بزنید و با دهانشویه ملایم بشویید. این کار باکتری ها، میکروب ها و ویروس ها را از بین می برد که به بهبود بهداشت دهان و دندان کمک می کند و بهبود را تسریع می کند.

اطمینان حاصل کنید که هم دهانشویه و هم خمیر دندان ملایم هستند، زیرا لثه های تحریک شده معمولاً به محصولات خشن حساس هستند – که دردناک و معکوس است.

چرا باید بعد از کشیدن دندان سیگار را ترک کنم؟

بسیاری از بیماران نمی دانند که استفاده از تنباکو یکی از راه های اصلی برای کند کردن روند بهبودی پس از کشیدن دندان است. سموم شیمیایی در سیگار و جویدن تنباکو وجود دارد که می تواند روند بهبودی را به طور کلی کند کند. علاوه بر اینکه مواد شیمیایی موجود در تنباکو کمک نمی کند، حرکت مکیدن سیگار نیز برای زخم باز پس از کشیدن دندان خوب نیست.

کشیدن سیگار می تواند باعث دفع لخته های خونی تازه تشکیل شده شود. این لخته های خون برای بهبودی مناسب محل استخراج مورد نیاز هستند. این اولین قدم برای بهبودی است و اگر مختل شود، روند بهبودی را کند می کند.

فعالیت های فوق می تواند باعث ایجاد یک سری مشکلات شود، از جمله کند کردن روند بهبود، افزایش خطر عفونت و خشکی حفره ها شود.

بیشتر بخوانید: آیا دندان عقل باعث بوی بد دهان می شود؟

 حفره های خشک می توانند منجر به درد در سراسر صورت شوند و باعث التهاب شدید، بوی بد دهان و مشکل در باز کردن دهان شوند.

بسیاری از متخصصان دندانپزشکی خواهند گفت که اگر بیمار در آینده قصد ترک سیگار را داشته باشد، این شروع خوبی برای ترک سیگار است. ممکن است ترک سیگار سخت باشد، اما اگر دلیل لازمی وجود دارد که می تواند به تسریع روند بهبودی پس از جراحی دهان کمک کند، چرا نباید سعی کنید؟

پس از کشیدن دندان با جراحی، مانند برداشتن دندان عقلی که در گذشته خط لثه رشد نکرده است، روند بهبود باید مراقبت شود.

یک فرد سیگاری نمی تواند پس از این نوع جراحی به سیگار کشیدن ادامه دهد، به خصوص که احتمال بسیار بالایی وجود دارد که روند بهبودی طبیعی محل جراحی را مختل کند یا به خطر بیاندازد.

اگر عفونت به دلیل مشکلاتی در بهبود ایجاد شود، می تواند بسیار دردناک باشد و منجر به تاخیر در روند بهبودی شود.

بهترین کار بعد از جراحی دندان عقل

تا اینجای مطلب با خطرات سیگار و قلیان بعد از جراحی دندان عقل آشنا شدید! پس از کشیدن دندان، عاقلانه است که حداقل به مدت 72 ساعت از تمام محصولات تنباکو خودداری کنید. این حداقل زمان توصیه شده است.

 با این حال، اگر بخواهید سریعتر از جراحی بهبودی پیدا کنید، می تواند طولانی تر باشد.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...