لوگو ایران ایمپلنت

راه های جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن دندان

راه های جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن دندان
آنچه می‌خوانید! ...

راه های جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن دندان کدامند؟ پس از جراحی دندان عقل درد و تورم را تجربه خواهید کرد که طبیعی است. همچنین ممکن است خونریزی جزئی را تجربه کنید که جای نگرانی نیست.

گاهی اوقات، خونریزی ممکن است متوقف نشود یا خونریزی شدید داشته باشد. این مشکل ساز است زیرا از دست دادن خون بیش از حد برای سلامتی شما مناسب نیست.

تا انتهای این مطلب از ایران ایمپلنت همراه ما بمانید تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

6 نکته برای توقف خونریزی پس از کشیدن دندان

چندین ایده یا برای جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن دندان اشاره شده است. موثرترین نکات برای توقف خونریزی پس از کشیدن دندان عبارتند از:

1) استفاده از گاز مرطوب

یک تکه گاز کوچک را با آب خیس کنید. آن را به صورت مربع تا کرده و روی محل جراحی قرار دهید. برای اعمال فشار به آرامی گاز بگیرید.

 بگذارید گاز به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در آنجا بماند. اطمینان حاصل کنید که گاز در طول مدت به خوبی در جای خود قرار می گیرد. بعد از هر 20 دقیقه گاز را عوض کنید. این یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از خونریزی پس از کشیدن دندان است .

2) استراحت کافی

کشیدن دندان نیاز به بی حسی موضعی دارد. تا مدتی پس از جراحی احساس گیجی و بی قراری خواهید داشت. از کسی بخواهید شما را از دندانپزشکی بردارد و به خانه شما برساند. از برداشتن اجسام سنگین و ورزش های سنگین خودداری کنید.

به مدت یک هفته استراحت کنید تا به بدن خود کمک کنید تا از فشار ناشی از جراحی دندان عقل نهفته بهبود یابد. اگر سعی کنید سخت کار کنید، ممکن است خونریزی ناشی از عمل افزایش یابد.

3) استفاده از چای کیسه ای سیاه

چای سیاه حاوی تانن است. تانن به عنوان یک منعقد کننده عمل می کند که خون را لخته می کند. قرار دادن چای کیسه ای بر روی ناحیه کشیدن دندان، خونریزی را متوقف کرده و روند بهبودی را تسریع می کند.

چای کیسه ای باید خیس باشد زیرا چای خشک برای جلوگیری از خونریزی بی فایده است. مانند گاز، کیسه را به مدت 30 دقیقه گاز بگیرید تا خونریزی را کنترل کنید.

6 نکته برای توقف خونریزی پس از کشیدن دندان

4) بلند کردن سر

اگر بعد از جراحی کشیدن دندان دراز کشیدید، ارتفاع خود را حفظ کنید. با قرار دادن یک بالش زیر سر خود می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. حتی می توانید سعی کنید به این روش بخوابید. خم شدن ممکن است ضربان قلب شما را افزایش دهد که باعث خونریزی می شود. حداقل دو روز به این ترتیب استراحت کنید تا آسیب کمتری به زخم وارد شود.

5) سیگار و نوشیدنی ممنوع

همه می دانند که سیگار کشیدن و نوشیدن الکل برای سلامت دندان مضر است . سیگار کشیدن می تواند خونریزی را افزایش داده و روند بهبودی را کند کند. نوشیدن الکل می تواند محل زخم را تحریک کند. تا دو هفته پس از کشیدن دندان از سیگار کشیدن و نوشیدن خودداری کنید.

6) در عادات غذایی خود تجدید نظر کنید

در روز اول، یک تا دو روز پس از کشیدن دندان عقل شکسته شده، از خوردن غذای سخت جویدنی یا ترد خودداری کنید، زیرا می تواند به محل برداشتن دندان آسیب برساند و منجر به خونریزی بیشتر شود. در عوض، فقط غذاها یا مایعات نرم و جویدنی آسان مانند آبمیوه تازه یا میلک شیک بخورید.

در هنگام جویدن ملایم باشید و به دهان و دندان های خود راحت باشید. علاوه بر این، مایعات داغ مانند چای و قهوه ننوشید. از نوشیدنی های الکلی مانند آبجو و شراب اجتناب کنید زیرا ممکن است لخته شدن خون را مختل کنند.

آیا نمک خونریزی را متوقف می کند؟

یکی از راه های جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن دندان استفاده از نمک است. مالیدن زخم با مقداری نمک ممکن است مانند یک کابوس با درد زیاد به نظر برسد، اما می تواند کاملا برعکس باشد. نمک به جذب خون کمک می کند و همچنین به خشک کردن، بستن و بهبود زخم باز با سرعت بیشتری کمک می کند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید