لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت دندان در بلوار دادمان تهران

ایمپلنت دندان در بلوار دادمان تهران
آنچه می‌خوانید! ...

امروزه کاشت ایمپلنت دندان و استفاده از انواع ایمپلنت دندان آلمانی یا ایمپلنت دندان سوئیسی به قدری محبوب شده که همه افراد معمولاً برای انجام آن سعی می‌کنند که ابتدا اطلاعاتی کسب کنند.
ما در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در مورد این موضوع صحبت کرده و شما را با مزایا و معایب آن نیز آشنا کنیم.

بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید و در صورتی که سوال یا پیشنهادی دارید در قسمت کامنت‌ها آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مراحل اصلی ایمپلنت دندان در بلوار دادمان تهران

مراحل انجام ایمپلنت دندان به شکل زیر است:

  • معاینه و بررسی کامل توسط دندانپزشک
  • کشیدن دندان‌های قبلی
  • کاشت فیکسچر
  • در صورتی که بیمار نیاز به پیوند استخوان داشته باشد قبل از انجام implant ابتدا پیوند انجام داده و بعد از بهبودی کامل بیمار می‌تواند اقدام به کاشت implant کند.
  • قالب گیری
  • کاشت تاج موقت
  • قرار دادن تاج دائمی

کیفیت ایمپلنت دندان

منع انجام ایمپلنت دندان در بلوار دادمان تهران

معمولا بیشترین سوالی که در مطب دندانپزشکان از دندانپزشک پرسیده می‌شود که در چه صورتی نمی‌توانیم از ایمپلنت اشترومن دندان استفاده کنیم یا آیا انجام این پلنت دندان شرایط خاصی دارد در این قسمت تصمیم داریم تا در مورد محدودیت‌های انجام این پلند با شما صحبت کنیم.

بارداری

اگر یک یا چند دندان شما به هر دلیلی از دست رفته است و شما در این برهه زمانی باردار هستید توصیه می‌کنیم که عجله‌ای برای کاشت ایمپلنت دندان نداشته باشید چرا که ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد.

با وجود اینکه نبود دندان به شدت شما را اذیت خواهد کرد اما حتماً قبل از انجام implant دندان نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

بروز خطر حین جراحی

با وجود اینکه بسیاری از افراد می‌توانند در زمان بارداری خود اقدام به انجام این پلنت کنند اما بهترین راه این است که جنین خود را در برابر عوامل آسیب‌زا قرار ندهید.

چرا که این امکان وجود دارد حین جراحی پزشک داروهای اورژانسی را تزریق کند و این داروها ممکن است که عوارضی برای جنین در پی داشته باشند

افزایش ناگهانی استرس

مطمئناً شما بهتر اطلاع دارید که وجود استرس در دوران بارداری به شدت برای جنین و مادر خطرناک است بنابراین بهترین گزینه این است که انجام implant دندان را به تعویق بیندازید

قرارگیری در برابر اشعه x

معمولا قبل از انجام ایمپلنت پزشک شما را برای عکسبرداری با اشعه ایکس راهنمایی می‌کند اما چنین اشعه‌ای ممکن است که برای جنین خطرناک باشد و شاید حتی مجبور شوید که زایمان زودرس انجام دهید.

پوکی استخوان

افرادی که دچار پوکی استخوان هستند معمولاً پزشک داروهای حاوی فسفونات را تجویز می‌کند که این ماده باعث می‌شود تا تراکم استخوان آنها افزایش پیدا کند اما افرادی که دچار پوکی است نمی‌توانند implant دندان انجام دهند چرا که احتمالاً لثه آنها به درستی ترمیم نشده و استخوان آنها با ایمپلنت جوش نمی‌خورد.


این مقاله را از دست ندهید: ایمپلنت دندان دیجیتال


بیماری

افرادی که درگیر بیماری‌های خود ایمنی مانند لوسمی هستند چون سیستم ایمنی بدن آنها بسیار ضعیف است بنابراین به احتمال زیاد نمی‌تواند نتیجه مناسبی از انجام کاشت implant دندان بگیرند در چنین بیماری بدن به بافت خود حمله کرده و آنها را به شدت تخریب می‌کند در ادامه چند مورد از بیماری‌هایی که شامل محدودیت در انجام ایمپلنت هستند را بیان می‌کنیم.

  • ایدز
  • ام اس
  • بیماری آدیسون
  • پسوریازیس

مزایای ایمپلنت دندان در بلوار دادمان تهران

مزایای implant را به صورت خلاصه در ادامه بیان می‌کنیم.

راحتی بیشتر

احتمالاً قبل از روی کار آمدن implant دندان شما بیشتر با دندان‌های مصنوعی آشنا بودید چرا که بیشتر پدربزرگ‌ها یا مادربزرگ‌ها و حتی افراد جوان نیز در زمان‌های بسیار قدیم از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌کردند.

آن ها قبل از خوابیدن مجبور بودند دندان های مصنوعی را از دهان خارج کرده و صبح روز بعد دوباره آن را استفاده می‌کردند. چنین پروسه‌ای واقعاً طاقت فرسا بود.

اما امروزه استفاده از ایمپلنت دندان به شما کمک می‌کند تا به راحتی به غذای مورد علاقه خود را خورده و در هنگام خوابیدن نیز سختی زیادی را متحمل نمی‌شوید؛ چرا که ایمپلنت، همانند دندان‌های طبیعی خودتان عمل خواهند کرد.

افزایش اعتماد به نفس

معمولا افرادی که دندان‌های خود را از دست می‌دهند به مرور زمان اعتماد به نفس آنها کاهش پیدا می‌کند و این موضوع در روابط بین فردی نیز تاثیرگذار خواهد بود بنابراین چه بهتر که شما با کاشت ایمپلنت دندان علاوه بر بهبود ظاهر خود اعتماد به نفس شما نیز افزایش پیدا کند.

بهبود ظاهر

implant دندان باعث می‌شود که استخوان شما حفظ شود. علاوه بر آن ظاهر شما را به شدت بهبود می‌دهد.

وقتی که در حالت طبیعی دندان های شما از دست می‌روند، به عنوان مثال وقتی دندان‌های قسمت بالای فک شما می افتند، بدن تصور می‌کند که نیازی به حمایت از این قسمت دهان وجود ندارد و فک بالایی شما شروع به انحلال شدن می‌کند.

بنابراین ساختار دهان شما تغییر شکل داده و در قسمت اطراف دهان چین و چروک‌هایی نیز شکل می‌گیرد اما با کاشت implant دندان چنین چین و چروک‌هایی از بین رفته و به معنای واقعی سن شما جوان‌تر دیده خواهد شد.

مزایای ایمپلنت دندان
مزایای ایمپلنت دندان

خطرات انجام ایمپلنت دندان در بلوار دادمان تهران

ایمپلنت دندان علاوه بر مزایا دارای چند مورد از معایب نیز هست که از معایب آن می‌توان به مواردی اشاره کرد از جمله:

هزینه بسیار بالا

با وجود اینکه کاشت implant دندان قیمت بسیار بیشتری نسبت به درمان‌های زیبایی دارد اما قطعاً ارزش این را دارد که شما بابت انجام آن هزینه کنید چرا که علاوه بر دائمی بودن راحتی بسیار بیشتری را برای شما خواهد داشت.

بهبودی کامل در طولانی مدت

بعد از کاشت implant دندان مطمئناً در عرض یکی دو هفته نمی‌توانید بهبودی کامل را مشاهده کنید و ممکن است که ۳ تا ۸ ماه طول بکشد تا بهبودی حاصل شود البته این تایم بستگی به شرایط بیمار دارد.


این مقاله را از دست ندهید: ایمپلنت دندان اقساطی


هزینه ایمپلنت دندان در بلوار دادمان تهران

هزینه ایمپلنت دندان علاوه بر برند یا کیفیت آن به عوامل دیگری بستگی دارد که برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد تمامی موارد مربوط به کاشت ایمپلنت دندان صحبت کنیم بنابراین در صورتی که سوالی یا ابهامی دارید می‌توانید به صورت آنلاین تلفنی یا حتی حضوری با ما در ارتباط باشید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...