لوگو ایران ایمپلنت

آیا ایمپلنت با وجود پوکی استخوان امکان پذیر است؟

آیا ایمپلنت با وجود پوکی استخوان امکان پذیر است؟
آنچه می‌خوانید! ...

آیا ایمپلنت با وجود پوکی استخوان امکان پذیر است؟ در صورت ابتلا به پوکی استخوان، ایمپلنت دندان یک گزینه جایگزین ایمن و موثر برای دندان است.

پوکی استخوان زمانی رخ می دهد که تراکم استخوان شما کاهش یابد. استخوان‌های شما ممکن است ضعیف‌تر و مستعد شکستن شوند. گاهی اوقات ممکن است در دوران پس از یائسگی به دلیل کاهش طبیعی سطح استروژن، هورمونی که به سلول‌ها در تولید استخوان‌های جدید کمک می‌کند، رخ دهد.

ایمپلنت دندان یک گزینه جایگزین دندان است که شامل قرار دادن یک ریشه دندان مصنوعی در استخوان فک توسط جراح دهان است. ایمپلنت معمولاً از تیتانیوم یا اکسید زیرکونیوم ساخته شده است که انواع مختلفی از فلزات هستند.

در مرکز ایران ایمپلنت پس از اینکه جراح ایمپلنت را وارد می کند، دندان مصنوعی را به آن متصل می کند و جایگزینی برای دندان از دست رفته ایجاد می کند. پس از جراحی، استخوان شما به طور طبیعی در اطراف ایمپلنت رشد می کند و یک مفصل پایدار تشکیل می دهد.

آیا در صورت ابتلا به پوکی استخوان، ایمپلنت دندان بی خطر است؟

طبق تحقیقاتی که در سال 2017 انجام شده، متخصصان ایمن بودن ایمپلنت های دندانی را در صورت ابتلا به پوکی استخوان تایید کرده اند، اگرچه هر روشی، خطرات و معایبی دارد که بهتر است آن ها را در نظر بگیرید.

منبع مورد اعتماد سازمان غذا و دارو (FDA) به خطرات زیر در مورد انجام ایمپلنت دندان با وجود پوکی استخوان اشاره می کند:

  • آسیب به بافت ها یا دندان های اطراف
  • عفونت

قبل از در نظر گرفتن جراحی ایمپلنت دندان، مهم است که با دندانپزشک یا جراح دهان خود صحبت کنید تا مشخص شود آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. آنها می توانند تراکم استخوان و سلامت کلی شما را ارزیابی کنند تا ببینند آیا شما کاندید خوبی برای این روش هستید یا خیر.

پوکی استخوان چگونه روی ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد؟

بر اساس یک مطالعه در سال 2020، پوکی استخوان می تواند بر ثبات کلی ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارد. کاهش تراکم استخوان ممکن است منجر به شکست ایمپلنت شود.

پوکی استخوان چگونه روی ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد؟
پوکی استخوان چگونه روی ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد؟

آیا از دست دادن استخوان منجر به شکست ایمپلنت می شود؟

توانایی استخوان شما برای ادغام با ایمپلنت برای موفقیت ایمپلنت دندان بسیار مهم است، اما مشخص نیست که پوکی استخوان بر طول عمر ایمپلنت تاثیر می گذارد یا خیر.

یک بررسی مطالعاتی در سال 2017 نشان می دهد که پوکی استخوان به شکل 100 درصد منجر به نرخ شکست ایمپلنت نمی شود.

با این حال

پوکی استخوان منجر به از دست دادن استخوان بیشتر در اطراف خود ایمپلنت می شود. این نشان می‌دهد که ایمپلنت پایداری کمتری خواهد داشت.

آیا بیس فسفونات ها می توانند روی ایمپلنت دندان تاثیر بگذارند؟

بیس فسفونات ها دسته ای از داروهای مورد استفاده برای درمان پوکی استخوان هستند. آنها با کاهش سرعت تحلیل استخوان و افزایش تراکم استخوان کار می کنند. در حالی که بیس فسفونات ها بی خطر در نظر گرفته می شوند، مشخص نیست که آیا می توانند بر موفقیت ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارند یا خیر.

یکی از خطرات بیس فسفونات ها وضعیتی به نام استئونکروز فک است که یک وضعیت بالقوه جدی است که ممکن است منجر به تخریب استخوان فک شما شود.

اگر بیس فسفونات به شکل داخل وریدی در بدن شما تزریق می شود، ممکن است در معرض افزایش خطر شکست ایمپلنت باشید. تحقیقات انجام شده در سال 2016 نشان داد که بیس فسفونات های داخل وریدی ممکن است تاثیر بسیار زیادی در شکست ایمپلنت داشته باشند.

به همین دلیل، مهم است که در صورت مصرف بیس فسفونات ها، به دندانپزشک یا جراح دهان خود اطلاع دهید.

آیا پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دندان ضروری است؟

پیوند استخوان یک روش جراحی است که شامل افزودن استخوان یا موادی شبیه به استخوان به استخوان فک برای افزایش تراکم آن است. این روش پایه ای بسیار پایدار برای ایمپلنت های دندانی فراهم می کند تا در استخوان فک شما محکم شود.

اینکه آیا پیوند استخوان ضروری است یا نه بستگی به شدت از دست دادن استخوان در استخوان فک شما دارد. اگر تراکم استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت وجود نداشته باشد، ممکن است پیوند استخوان لازم باشد.

تصویربرداری و اسکن تراکم استخوان تعیین می کند که آیا به پیوند استخوان نیاز دارید یا خیر.

آیا پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دندان ضروری است؟
آیا پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دندان ضروری است؟

در صورت شکست ایمپلنت دندان چه باید کرد؟

اگر ایمپلنت دندانی شما موفقیت آمیز نبود، دندانپزشک یا جراح دهان شما علت را ارزیابی کرده و بهترین اقدام را تعیین می کند.
در برخی موارد، ممکن است نیاز به برداشتن ایمپلنت باشد و پس از یک دوره بهبود، ایمپلنت جدید قرار داده شود. در موارد دیگر، روش‌های اضافی، مانند پیوند استخوان، ممکن است برای بهبود موفقیت ایمپلنت جدید انجام شوند.

نتیجه گیری

آیا ایمپلنت با وجود پوکی استخوان امکان پذیر است؟ در صورت ابتلا به پوکی استخوان، انجام ایمپلنت دندان توسط بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران به طور کلی گزینه ای مطمئن و موثر برای جایگزینی دندان در نظر گرفته می شوند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی طولانی مدت ایمپلنت ها، به ویژه در مورد پوکی استخوان، مورد نیاز است.

بسیار مهم است که با یک دندانپزشک یا جراح دهان ماهر و با تجربه کار کنید که بتواند وضعیت کلی سلامت شما را ارزیابی کند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید