لوگو ایران ایمپلنت

جراحی سی ال لثه چیست؟

جراحی سی ال لثه چیست؟
آنچه می‌خوانید! ...

جراحی سی ال لثه یا افزایش طول تاج یک روش جراحی است که توسط دندانپزشک انجام می شود تا مقدار بیشتری از ساختار دندان را به منظور ترمیم دندان به صورت مصنوعی در معرض دید قرار دهد. این کار با برش دادن بافت لثه اطراف دندان و پس از جابجایی موقت بافت نرم، برداشتن ارتفاع معینی از استخوان آلوئولی از محیط دندان یا دندان‌های تحت عمل به‌طور قابل پیش‌بینی انجام می‌شود.

در حالی که برخی از دندانپزشکان عمومی این روش را انجام می دهند، برخی دیگر اغلب چنین مواردی را به پریودنتیست ارجاع می دهند.

با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد با شما صحبت کنیم.

جراحی سی ال لثه

گاهی اوقات بافت اضافی لثه می تواند ظاهر لبخند شما را تحت تاثیر قرار دهد یا مانع از سایر درمان های دندانپزشکی شود.

به عنوان یک روش زیبایی، افزایش طول تاج با برداشتن بافت اضافی لثه، لبخند لثه‌ای را درمان می‌کند تا دندان‌ها را بلندتر نشان دهد. برای ترمیم، افزایش طول تاج باعث ایجاد فضای بیشتری روی دندان برای درمان هایی مانند روکش و بریج می شود.

صرف نظر از دلایلی که باعث افزایش طول تاج می شوید، خود این روش مشابه است. افزایش طول تاج یک روش سرپایی است که فقط به بی حسی موضعی نیاز دارد، بنابراین می توانید همان روز به خانه بروید.

علت نیاز به جراحی سی ال لثه

یکی از عواملی که باعث نیاز به جراحی سی ال لثه می‌شود، داشتن لثه‌های کوتاه است. لثه‌های کوتاه می‌توانند باعث احساس ناشی از لبخند کوتاه و دندان‌های زشت به شمار بروند. علاوه بر این، دندان‌های کوتاه ممکن است عملکرد مناسب خود را نداشته باشند.

روش‌های انجام جراحی سی ال لثه

روش‌های مختلفی برای افزایش طول تاج وجود دارد. این روش‌ها شامل انتقال لثه، پیوند لثه و جراحی لیزری می‌شوند. هرکدام از این روش‌ها به صورت خاصی برای هر بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به نحوی که نتیجه آن بهینه باشد.

فواید این نوع جراحی

جراحی سی ال لثه یا افزایش طول تاج باعث بهبود ظاهر لبخند، افزایش اعتماد به نفس و ارتقاء عملکرد دندان‌ها می‌شود. همچنین، با انجام این جراحی‌ها می‌توان عوارضی نظیر حساسیت دندان و ترکیدگی لثه را به حداقل رساند.

مزایا و معایب این روش

از جمله مزایای جراحی سی ال لثه می‌توان به بهبود ظاهر لبخند، افزایش اعتماد به نفس و ارتقاء عملکرد دندان‌ها اشاره کرد. اما همچنین باید به معایبی مانند هزینه‌های بالا و ممکن بودن عوارض جانبی از جمله التهابات و خونریزی توجه داشت.

  • قرار گرفتن دندان در زیر لثه برای اجازه دادن به قرار دادن یک پر کردن یا تاج / بریج
  • نجات دندان از برداشتن
  • فراهم کردن دسترسی بهتر برای تمیز کردن دندان / دندان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان
  • لبخند بهبود یافته
  • خطرات افزایش طول تاج دندان

خطرات مرتبط با جراحی افزایش طول تاج شامل موارد زیر است، اما به آنها محدود نمی شود:

  • درد و ناراحتی در حین و بعد از عمل
  • آسیب به دندان ها و ساختارهای مجاور
  • درد بعد از عمل، تورم، کبودی، خونریزی و عفونت

حساسیت دندان بعد از عمل در محل جراحی، یک مشکل رایج که معمولا در عرض چند هفته برطرف می شود.

لثه احتمالاً در حال رشد مجدد است

تغییر احساس / بی حسی در صورت کشیده شدن یا آسیب دیدن اعصاب منطقه. این ممکن است موقت یا دائمی باشد و بسیار نادر است.

سیگار کشیدن – بر نتیجه درمان تأثیر منفی می گذارد

توجه به این نکته مهم است که با بهبودی لثه با گذشت زمان، ممکن است بیشتر جمع شود. اغلب به همین دلیل است که تا چند ماه پس از جراحی، پر کردن / تاج نهایی قرار داده نمی شود. در صورت وجود پرکردن یا تاج روی دندان شما در حال جراحی، لبه پرکننده یا روکش در دهان شما نمایان می شود. از آنجایی که انقباض لثه باعث نمایان شدن بیشتر ریشه دندان می شود، به احتمال زیاد نسبت به غذاها/نوشیدنی های گرم، سرد یا شیرین حساسیت خواهید داشت.

مراحل انجام افزایش طول تاج دندان

برای لیفت لثه ما با بی حس کردن دهان شما شروع می کنیم، سپس شروع به بریدن بافت لثه اضافی اطراف یک یا چند دندان می کنیم. همچنین ممکن است مقداری استخوان اطراف پایه دندان را برداریم.

سپس محل را تمیز می کنیم و لثه های شما را بخیه می زنیم. مدت کوتاهی پس از پایان عمل می توانید به خانه بروید. بیهوشی در عرض چند ساعت شروع به از بین رفتن می کند.

مقداری درد به دنبال افزایش طول تاج، به ویژه پس از از بین رفتن بی حسی موضعی، طبیعی است. برنامه ریزی کنید که بقیه روز را از کار خارج کنید و بعد از عمل به خانه بروید تا استراحت کنید.

ما دستورالعمل هایی را برای بهبودی به شما ارائه می دهیم، از جمله نحوه مراقبت از بخیه های خود. ما همچنین ممکن است داروهای ضد درد و شستشوی دهان را برای کمک به جلوگیری از عفونت با بهبود لثه‌ها تجویز کنیم.

اکثر افراد در حدود سه ماه به طور کامل بهبود می یابند. اگر روند افزایش طول تاج شما بخشی از یک ترمیم بزرگتر باشد، قرار ملاقات های بعدی شما طی 4 تا 12 هفته برنامه ریزی می شود.

مراحل انجام افزایش طول تاج دندان
مراحل انجام افزایش طول تاج دندان

چه زمانی جراحی سی ال لثه ممکن نیست؟

سناریوهایی که طولانی شدن تاج ممکن است درمان مناسبی در نظر گرفته نشود شامل بهداشت نامناسب دهان و/یا عفونت لثه، بافت نازک لثه، وجود روکش‌های بلند بالینی روی دندان‌های جلویی، دندان‌های غیرقابل ترمیم پس از جراحی، طول ناکافی ریشه دندان، خطر ایجاد مولر می‌شود.

نتیجه گیری

با توجه به نیازهای ظاهری و عملکردی خود، افراد ممکن است به جراحی سی ال لثه یا افزایش طول تاج روی آورند. این جراحی‌ها باعث بهبود ظاهر و عملکرد دندان‌ها می‌شوند و می‌توانند به افراد اعتماد به نفس بیشتری بدهند.

برای اطلاع از تعرفه و هزینه لیفت لثه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید