لوگو ایران ایمپلنت

کاشت دندان بدون ایمپلنت به چه صورت انجام می شود؟

کاشت دندان بدون ایمپلنت
آنچه می‌خوانید! ...

همیشه تصور این را داریم که از دست دادن دندان ها تنها با تصادف و یا ضربات شدید می باشد. در حالی که جنس دندان برخی از افراد ثبات خوبی ندارد و به راحتی از بین می رود.

در آن صورت تازه فرد به فکر چاره دندان های از دست رفته خودش می افتد. ایمپلنت دندان در صادقیه یکی از بهترین روش های جایگزینی یک یا چند دندان می باشد.

اما شاید همه افراد به دلیل قیمت ایمپلنت دندان توان مالی پرداخت آن را نداشته باشند از این رو پیشنهاد کاشت دندان بدون ایمپلنت از سوی دندانپزشک های حرفه ای به بیمار داده می شود.

از جمله روش هایی که جایگزین کاشت دندان بدون ایمپلنت می شود شامل :

  • پل ثابت
  • دندان مصنوعی متحرک

قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت

هزینه دندان ایمپلنت به شرح زیر است:

نوع خدمات هزینه (به تومان)
بریج دندان 2 الی 7 میلیون تومان
دندان مصنوعی (کامل) به ازای هر فک 10 میلیون
نیم دست دندان مصنوعی 6 میلیون

کاشت دندان به روش پل ثابت

کاشت دندان به روش پل ثابت تحت عنوان مراحل کاشت ایمپلنت دندان شناخته شده است. زمانی که فضای خالی در اثر از دست دادن دندان در دهان به وجود می آید، با کمک پل ثابت این فضای خالی پر می شود.

در نظر داشته باشید که

این فضا بایستی تنها توسط دندانپزشک های حرفه ای انجام شود. تعداد جلسات انجام پل ثابت بیش از یک جلسه می باشد. در جلسه نخست دندانپزشک تنها به آماده کردن دندان های مجاور فضای خالی می پردازد تا در سر فرصت پل را در بین این دو دندان متصل نماید.

پس از آن

دندانپزشک از دندان مورد نظر و فضای بین آن قالب را تهیه و به لابراتور تحویل می دهد.این پل توسط پرسنل آزمایشگاه از موادی همانند فلز، سرامیک، سرامیک شیشه ای و یا ترکیبی از آنها ساخته می شود. برای این مدت دندانپزشک برای شما یک پل موقت جایگزین می کند تا بتوانید روال عادی زندگی را داشته باشید.

از امتیازات کاشت دندان بریج یا پل ثابت داشتن ظاهر دندان همانند دندان های اصلی، عدم نیاز به برداشتن دندان ها جهت تمیز کردن، هزینه کمتر آن نسبت به ایمپلنت می باشد.

3مزیت کاشت دندان بدون ایمپلنت (بریج یا پل ثابت)

1) طول عمر طولانی دندان

در صورت مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان و همچنین پل ثابت به شکل صحیح و رعایت بهداشت دهان و دندان طول عمر بریج یا پل ثابت می تواند تا 10 سال یا بیشتر را تضمین کند.

2) بهتر شدن ظاهر

با استفاده از کاشت بدون ایمپلنت نیز می توان دوباره به زیبایی دندان رسید. بریج یا پل ثابت با پر کردن فضای خالی بین دندان ها می تواند زیبایی را به صورت شما دوباره هدیه کند.

3) درمان سریع

با دو جلسه می توان کاشت دندان توسط پل ثابت و بریج را در سریعترین زمان ممکن انجام داد.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت ایمپلنت و بریج

معایب روش بریج یا پل ثابت

برخلاف ایمپلنت دندان که تقریبا برای هر فردی امکان پذیر است، کاشت دندان بدون ایمپلنت بخصوص بریج یا پل ثابت اینگونه نیست. 4 مورد از معایبی که پل ثابت دارد شامل موارد زیر است:

1) زمانی که یک تا سه دندان در محاورت هم از بین رفته باشد جوابگو می باشد و برای دندان های یک در میان مناسب نیست
2) چون از دندان های کناری بعنوان پایه استفاده می شود بایستی از سلامت کامل برخوردار باشد. چنانچه دندان دارای پوسیدگی و یا خرابی باشد نمی توان پل ثابت را ساخت.
3) احتمال از بین رفتن چسب بعد از چند سال ممکن است
4) دندان های پایه در صورت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان پوسیده خواهد شد.
کاشت دندان بدون ایمپلنت

دندان مصنوعی

دندان های مصنوعی یا دندان برساخته یکی دیگر از روش های کاشت دندان بدون ایمپلنت می باشد. جنس بکار رفته در ساخت دندان مصنوعی ثابت بدون ایمپلنت شامل پلاستیک یا فلز است.

در بیشتر مواقع این دندان ها با سفارش خود شخص ساخته می شود. بسته به تعداد دندان های از دست رفته خواه چند مورد یا همه دندان ها، دندان مصنوعی جوابگوی بیمار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان یا پروتز دندان

دو نوع از بهترین دندان های مصنوعی کدام است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد میانه خوبی با دندان مصنوعی ندارید اما براساس شرایط باز مجبور به تن دادن ساخت آن هستید.

باید این نوید را به شما بدهیم که انواع دندان مصنوعی وجود دارد که می توانید طبق شرایط خود و طبق نظر دندانپزشک یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

1) دندان مصنوعی کامل

در صورتی که بیمار تمامی دندان های خود را از دست داده باشد (فک بالا و فک پایین) می تواند از کاشت دندان بدون ایمپلنت به دو مدل معمولی یا فوری استفاده کند.

چنانچه نیاز است

دندان هایی کشیده شود بایستی تا زمان التیام کامل لثه ها از گذاشتن دندان مصنوعی خودداری نمود. این زمان می تواند 8 تا 12 هفته بعد از کشیدن دندان طول بکشد.

2) روتز پارسیل دندان

پروتز باسیل دندان (دندان مصنوعی تکه ای یا جزئی) که یکی دیگر از روش های کاشت دندان بدون ایمپلنت است، در بیشتر مواقع از دندان مصنوعی متصل به پایه پلاستیکی صورتی و یا همرنگ لثه بیمار ساخته می شود.

با کمک این بدنه فلزی دندان مصنوعی ثابت بدون ایمپلنت آماده شده در جای اصلی و صحیح خود قرار می گیرد. این مدل از دندان مصنوعی مناسب افرادی می باشد که تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند.

هرچند

ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزین دندان های از دست رفته است اما همه امکان استفاده از آن را ندارد. از این رو دندان مصنوعی تکه ای یا جزئی می تواند نیاز بیمار را برطرف نماید.

دندان مصنوعی جزئی در مقایسه با ایمپلنت دندان ارزان تر و دارای تعمیر ساده تری می باشد. اما معایبی از قبیل پایداری کمتر نسبت به دیگر انتخاب ها، احتمال شکسته شدن، گم شدن و یا امکان اذیت کردن لثه بیمار را داشته باشد.

پرداخت کاشت دندان بدون ایمپلنت با بیمه

خوشبختانه امروزه این امکان به وجود آمده است که هزینه کاشت دندان بدون ایمپلنت را با بیمه درمانی و یا بیمه تکمیلی پرداخت کرد. با این وجود اشخاصی که تحت پوشش بیمه درمانی هستند، می توانند به راحتی هزینه های خود را با کمک بیمه درمانی کاهش دهند.

در این رابطه لازم به ذکر است که

میزان کاهش هزینه با استفاده از بیمه به نوع بیمه درمانی و یا تکمیلی بستگی دارد. زیرا برخی از انواع بیمه های تکمیلی درصد بیشتری از هزینه را پرداخت می کنند و برخی دیگر نیز درصد هزینه کمتری را به بیماران پرداخت می نمایند.

مزایای کاشت دندان بدون ایمپلنت
مزایای کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

در این قسمت به 3 روش کاشت بر پایه ایمپلنت اشاره شده است:

1) اوردنچر

در علم دندانپزشکی دو نوع دندان مصنوعی از جمله اوردنچر و All on 4 وجود دارد که بسته به شرایط بیمار و تشخیص نهایی متخصص مورد نظر کاشت می شود.

بر فرض مثال از روش اوردنچر زمانی استفاده می شود که دندان های فک بالا و فک پایین از بین رفته باشد. در واقع می توان گفت که دندان مصنوعی متحرکی است که از تاج دندانی سفید و لثه ای همانند لثه فرد ساخته می شود. اما متاسفانه حالت متحرک دارد و تا حتی فرد را اذیت می کند.

2) روش کاشت دندان بر پایه 4 ایمپلنت

شاید برایتان کمی گنگ باشد که کاشت را تنها با 4 پایه یا همان All on 4 انجام می دهند. بله درست شنیدید. انجام کاشت دندان ثابت با 4 پایه ایمپلنت.

این روش زمانی کاربرد دارد که فرد دندان های یک قوس کامل در فک بالا و پایین خود را از دست داده باشد. در این شرایط چهار پایه را در قسمت هایی که از تراکم استخوان کافی برخوردار است، می کارند. پس از آن عملیات کاشت دندان را انجام می دهند.

3) بریج دندان برای کاشت دندان ثابت

از دیگر روش هایی که می تواند شما را از مشکل بی دندانی برهاند، بریج دندان است. این متد زمانی بیشتر کاربرد دارد که در اطراف دندان از دست رفته، دندان های سالمی وجود داشته باشد. با کمک این دندان های سالم یک پل بر روی ناحیه خالی ایجاد می شود. در صورتی که دندان های اطراف ناحیه خالی، شکسته و یا ضعیف باشد نمی توان از بریج دندان استفاده کرد.

این بریج ها هم رنگ دندان طبیعی ساخته می شود که تفاوتی فاحشی دیده نشود.

این نکته را هم فراموش نکنید زمانی که شما از روش کاشت دندان ثابت با کمک بریج استفاده می کنید، بایستی کمی دندان های سالم که حکم پل را دارند، تراشیده شوند. با این کار متاسفانه عمر دندان سالم کم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: انواع و روش های جدید کاشت دندان

نکاتی در رابطه با کاشت دندان ثابت

اگر قصد دارید که از این روش برای برطرف کردن مشکلات دندانی خود استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که برای کاهش دادن هزینه ها مراجعه به کلینیک های غیر معتبر و بهره بردن از پزشکان کم تجربه کار درستی نیست و باید از این امور پرهیز کنید.

برای کاشت دندان بدون ایمپلنت از یک پزشک متخصص مشورت دریافت کنید تا بهترین روش کاشت بدون ایمپلنت را برای شما شرح دهد.

سخن آخر

کاشت دندان بدون ایمپلنت با روش های مختلفی امکان پذیر می باشد اما اعتماد کردن به هر کلینیک یا دندانپزشکی کار خطرناکی می باشد. از این رو مرکز ایران ایمپلنت با ارائه مشاوره ها و خدمات ایمپلنت دندان جلو پاسخگوی تمامی سوالات شما می باشد.

برای برقراری ارتباط و سوالات در مورد ایمپلنت دندان همچنین برآورد هزینه ایمپلنت با پرسنل پشتیبانی ایران ایمپلنت تماس حاصل فرمایید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alihz
4 ماه قبل

سلام میخواستم اطلاعاتی راجب دندان مصنوعی فک بالا بدون سقف بدونم

آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید