لوگو ایران ایمپلنت

عمر و ماندگاری اوردنچر

آنچه می‌خوانید! ...

عمر و ماندگاری اوردنچر چه قدر است؟ امروزه از روش های مختلفی به منظور ترمیم دندان استفاده می شود که جدیدترین روش به این منظور ایمپلنت است و بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛

اما روش های دیگری نیز که به ایمپلنت شباهت دارند برای ترمیم دندان با هزینه کمتر از آن مورد استفاده قرار می گیرند که اوردنچر یکی از این روش ها است و شرایط بسیار خوبی را برای کسانی فراهم کرده است که به دلایل مختلف امکان استفاده از ایمپلنت را ندارند.

به همین دلیل این روش نیز از متقاضیان بسیار زیادی برخوردار است و از این رو کسب اطلاع از عمر و ماندگاری اوردنچر می تواند برای هموطنان عزیز ما حائز اهمیت باشد.

عمر و ماندگاری اوردنچر چه قدر است؟

طول عمر و ماندگاری اوردنچر را میتوان بر حسب نوع آن در بازه 18 ماه الی 5 سال در نظر گرفت. پزشکان توصیه می کنند که اگر از اوردنچر برای ترمیم دندان ها استفاده می شود، هر 18 ماه یک بار وضعیت آن مورد بررسی قرار بگیرد تا مشکلی ایجاد نشود.

از طرف دیگر در صورت عملکرد خوب اوردنچر در دهان اشخاص، می توان به مدت 5 سال از آن بهره مند بود که در این مدت باید دائما هر ساله به چک کردن وضعیت آن پرداخته شود.

اوردنچر چیست؟

اوردنچر از جمله روش های ترمیم دندان است که از آن برای جایگزین کردن پروتز های دندانی ثابت به جای تمامی دندان های از دست رفته در فک بالا و یا پایین استفاده می شود.

با این وجود

کسانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده باشند، امکان استفاده از این روش را نخواهند داشت و اولین لازمه به کار بردن آن از دست دادن همه دندان ها خواهد بود.

در این روش اورنچر به واسطه پایه ایمپلنت، لثه یا هر دوی آنها در دهان قرار می گیرد و سپس پروتز های ثابت بر روی آن نصب می شود.

عمر و ماندگاری اوردنچر
عمر و ماندگاری اوردنچر

ماندگاری اوردنچر

کسانی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند و فک و لثه سالم و مناسبی داشته باشند، معمولا تا مدت 5 سال هیچ مشکلی پیدا نمی کنند و به خوبی می توانند از نتایج این روش بهره مند گردند.

اما چنانچه

اشخاص به استعمال دخانیات بپردازند،مشروبات الکلی مصرف کنند و یا بهداشت دهان را رعایت نکنند و مراقبت های بعد از آن را جدی نگیرند، از طول عمر و دوام اوردنچر میکاهند.

از طرف دیگر ضربه و یا فشار شدید وارد شدن به اوردنچر و پروتز های دندانی نیز میتوانند در کاهش طول عمر آن موثر باشد.

مساله دیگری که بایدر عمر و ماندگاری اوردنچر به آن توجه کرد، نوع اوردنچر است زیرا هر یک از انواع آن طول عمر متفاوتی خواهند داشت.

عمر اوردنچر در مقایسه با دندان مصنوعی

اوردنچر در مقایسه با دندان مصنوعی از عمر و دوام بیشتری برخوردار است زیرا در این روش آسیب هایی که به لثه وارد می شوند بسیار کمتر از دندان مصنوعی هستند و از طرف دیگر اوردنچر از موقعیت مقاوم تر و شرایط بهتری برخوردار است.

از این جهت کسانی که قصد داشته باشند یکی از بادوام ترین روش ها در بین این دو گزینه را انتخاب کنند، باید روش اورنچر را به کار ببرند.

عمر  اوردنچر در مقایسه با ایمپلنت

اوردنچر شاید از عمر و ماندگاری بیشتری در مقایسه با دندان مصنوعی برخوردار باشد، اما باید توجه داشته باشید که میزان دوام آن از ایمپلنت بسیار کمتر است؛

در واقع

ایمپلنت دندان به عنوان یک روش دائمی برای ترمیم دندان شناخته می شود که نتیجه حاصل از آن تا پایان عمر نیز قابل استفاده است؛ البته منوط بر آنکه متقاضیان از ایمپلنت های با کیفیت در مراکز معتبر استفاده کنند و مراقبت های بعد از آن را رعایت نمایند.

در هر صورت

اورنچر از ماندگاری بسیار کمتری در مقایسه با ایمپلنت برخوردار است و چنانچه دوام و ماندگاری آن برایتان حائز اهمیت است، انتخاب ایمپلنت میتواند گزینه مناسب تری برای شما باشد.

کدام اوردنچر عمر و ماندگاری بیشتری دارد؟

در میان انواع مختلف اوردنچر که برای ترمیم دندان به کار می رود، معمولا میزان ماندگاری اوردنچر بر پایه ایمپلنت بیشتر از سایر روش ها است زیرا در این روش هیچ اصطکاکی بین اوردنچر و لثه به وجود نمی آید و به همین دلیل از تحلیل رفتن لثه ها پس از ترمیم دندان جلوگیری می شود.

از سوی دیگر پایه تیتانیومی ایمپلنت سازگاری بسیار مناسبی با بدن انسان دارد و پس از قرار گرفتن در فک به خوبی با استخوان فک پیوند می خورد.

علاوه بر آن اوردنچر بر پایه ایمپلنت از ثبات و استحکام بالاتری برخوردار است که این مساله باعث می شود تا پروتز ها در دهان لق نخورند و از شکسته شدن یا آسیب دیدن آنها به دلیل لق بودن جلوگیری شود.

 کلام پایانی

حال که دریافتید عمر و ماندگاری اوردنچر چه قدر است، اگر از نظر پرداخت هزینه های ایمپلنت با مشکلی مواجه نیستید و شرایط جسمی لازم برای ایمپلنت را دارید، پیشنهاد ما به شما به کار بردن این روش برای ترمیم دندان خواهد بود که نتایج بسیار مناسب تری به همراه دارد.

در غیر این صورت

اوردنچر نیز میتواند یک گزینه مناسب برای ترمیم دندان های شما باشد که حداکثر به مدت 5 سال می توانید از نتایج آن بهره مند شوید و شرایط خوبی را از نظر زیبایی دندان ها، خوردن و آشامیدن و انجام امور روزمره پشت سر بگذارید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید