لوگو ایران ایمپلنت

پیوند استخوان راموس برای ایمپلنت

آنچه می‌خوانید! ...

انواع پیوند استخوان راموس در ایمپلنت چیست؟ این مطلب در رابطه با پیوند استخوان در ایمپلنت برای شما عزیزان توسط همکاران ما در مجموعه ایران ایمپلنت آماده شده است تا شما عزیزان بتوانید به اطلاعات مورد نیاز در خصوص ایملپنت دست پیدا کنید.

پس چنانچه آشنایی با پیوند استخوان راموس در ایمپلنت برای شما مساله حائز اهمیتی است و می خواهید در این رابطه اطلاعاتی کسب کنید، با ما همراه باشید و مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

ترمیم دندان های از دست رفته به روش ایمپلنت یکی از متداول ترین، جدیدترین، بهترین و پرطرفدار ترین روش هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و در تمامی کشور های جهان رایج شده است.

انواع پیوند استخوان در ایمپلنت چیست؟

به صورت کلی برای پیوند استخوان در خصوص ایمپلنت دندانی از سه روش مختلف استفاده می شود که این روش ها را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

1 پیوند استخوان راموس یا پیوند بلوک استخوان
2 پیوند سینوس لیفت
3 پیوند ساکت

پیوند ساکت

در این روش پس از اینکه دندان مورد نظر کشیده می شود، حفره ای را به جای می گذارد که توسط یک پوسته استخوان آلوئول احاطه می گردد که این استخوان در بدن فقط مسئول محافظت کردن از دندان است و به همین دلیل زمانی که دندانی کشیده می شود، بدن شروع به جذب استخوان مورد نظر می کند. مگر اینکه فاصله ایجاد شده به وسیله یک پیوند ساکت پر گردد.

در مواقعی که در دندان کشیده شده عفونت وجود داشته باشد و یا اندازه دندان ها با هم اختلاف داشته باشند، معمولا از روش پیوند استخوان ساکت استفاده می شود زیرا این روش پیوند استخوان برای پر کردن جای خالی ایجاد شده طراحی گردیده است و باید به مدت سه الی شش ماه قبل از کاشت ایمپلنت از این روش پیوند استخوان استفاده کرد.

پیوند سینوس لیفت

زمانی که یک دندان از دست می رود این امکان وجود دارد که استخوان بسیار کمی در بین حفره دهان و فضای خالی ایجاد شده وجود داشته باشد. این مساله باعث می شود که عمل کاشت ایمپلنت با مشکل مواجه شود و به همین دلیل از روش پیوند استخوان سینوس لیفت به این منظور استفاده می گردد تا جایگزینی برای دندان های آسیا فک بالا ایجاد گردد.

مزایای پیوند استخوان چیست؟

به صورت کلی پیوند استخوان دارای مزیت هایی است که این مزایا باعث می شوند تا دندانپزشک و جراح پیش از ایمپلنت، این کار را انجام دهد.

پیوند استخوان باعث افزایش پایداری فک و حفظ سلامت استخوان ها می شود و با انجام این کار می توان به میزان بسیار زیادی مقاومت فک را بالاتر برد و آن را در مقابل کاشت دندان و ایمپلنت مقاوم تر کرد.

علاوه بر آن پیوند استخوان باعث می شود که استخوان فک بیشتر از قبل تحلیل نرود و از ابتلا به بیماری هایی که مربوط به لثه هستند، جلوگیری به عمل آید.

در نتیجه این مزایا باعث می شوند که در برخی از مواقع پیش از ایمپلنت کردن دندان، پیوند استخوان توسط پزشک توصیه گردد.

پیوند استخوان راموس برای ایمپلنت

همانگونه که گفته شد برای تهیه استخوان از منابع زیادی بخصوص راموس یا چانه انسان تهیه خواهد شد. نیاز به دو ناحیه از بدن انسان به جراحی، یکی از معایب همین نوع درد پیوند استخوان خواهد بود. محل برداشتن استخوان می تواند فک پایین انسان باشد. در این روش برداشت به احتمال زیاد از چانه یا راموس (قسمت عقب فک پایین) صورت انجام می شود.

لگن یا درشت نی از دیگر قسمت های مهم بیمار بوده که در صورت مناسب نبودن استخوان راموس یا چانه از آن قسمت استخوان را برمی دارند. البته نبایستی فراموش کرد که لگن منبع بهتری نسبت به دیگر قسمت ها خواهد بود. زیرا از این قسمت می توان ناحیه استخوان بیشتری می توان برداشت. اما برای برداشتن استخوان از لگن نیاز است که بیمار در بیمارستان بستری شود. شانس موفقیت در این روش نسبت به دیگر روش بالاتر بوده و امکان انتقال بیماری را به صفر می رساند.

پیوند استخوان راموس

میزان مشکلات حسی پس از برداشتن استخوان از قسمت راموس

به دلیل اینکه استخوان از بدن خود بیمار برداشته می شود مشکلات آن نیز بسیار پایین تر از دیگر روش ها خواهد بود اما از سوی دیگر نیز احتمال آسیب عصبی در این روش بسیار کم است. مشکلات حسی پس از برداشتن استخوان ازلگن نسبت به دیگر انواع پیوند استخوان مانند راموس بیشتر خواهد بود.

در صورتی که پس از مراحل پیوند استخوان راموس از ایمپلنت دندان با کیفیت عالی استفاده شود میزان موفقیت این روش در حدود 87 درصد خواهد بود.

تحلیل استخوان پیوندی در سالهای اول پیوند نسبت به سال های بعد بسیار کاهش می یابد میزان تحلیل نیز براساس ناحیه برداشت استخوان تفاوت خواهد داشت.

انواع مواد پیوند استخوان

آتوگرافت اولین گزینه پیشنهادی متخصص ایمپلنت است که از دنده ها، باسن، لگن یا مچ دست برداشته می شود. در این نوع اثری از انتقال بیماری وجود ندارد و حاوی سلول های خود بیمار است.

آلوگرافت یکی دیگر از گزینه های پیوند استخوان است که از فرد متوفی یا جسدی که تمیز شده برداشته می شود. البته پیش از پیوند برای پیشگیری از بیماری و اطمینان از ایمنی بر روی آن ها آزمایشات بالینی انجام خواهد شد.

عوارض پیوند استخوان راموس چیست؟

مسلما زمانی که جراحی برای پیوند استخوان راموس انجام می شود عوارضی برای شخص ایجاد می شود که این عوارض ناشی از جراحی پیوند استخوان راموس می باشند که در صورت مواجه شدن با برخی از آنها جای هیچ گونه نگرانی نیست، اما بروز برخی دیگر غیر طبیعی هستند و باید به پزشک در صورت مواجه شدن با آنها مراجعه کرد:

عوارض های ایجاد شده در این خصوص عبارتند از:

1 امکان خونریزی کردن لثه
2 امکان لخته شدن خون
3 امکان صدمه دیدن عصب
4 بروز عوارضی که مربوط به بی حسی هستند
5 امکان بروز عفونت در محل برداشت استخوان
6 امکان پس زدن پیوند استخوان

مراقبت های پس از پیوند استخوان راموس

در مرکز ایران ایمپلنت پس از انجام عمل جراحی مراقبت های بعد از پیوند استخوان تجویز می شود و  به بیماران داروی ضد درد، آنتی بیوتیک های قوی و یک دهان شویه ضدباکتری ارائه خواهد شد. پس از انجام پیوند استخوان راموس از بیمار می خواهند که از مصرف بعضی غذاهای سخت و سفت پرهیز کرد. برای التیام و بهبود زخم نیاز است که بیمار حدالامکان از فشار آوردن به آن قسمت اجتناب کند تا دچار عوارض پیوند استخوان نشوید

بسته به شرایط بدنی بیمار و مواد استفاده شده در حین پیوند استخوان راموس، مدت زمان قوی شدن فک بیمار برای دریافت پایه های ایمپلنت به 4 الی 9 ماه نیاز دارد. این مدت بسته به شرایط بیمار و سیستم بدنی اون متفاوت است. در طی این مدت بیمار لازم است از مراقبت های مناسب مانند دهان شویه، نخ دندان و مسواک زدن مداوم استفاده کند.

اگر برای قسمتی از دندان های خود از دندان مصنوعی استفاده می کنند بهتر است تا بهبودی کامل ناحیه حتی تا یک ماه دندان مصنوعی را کنار بگذارید.

اگر پیوند استخوان در غرب تهران را انجام داده اید و در نزدیکی محل بازسازی استخوان، دندان طبیعی دارید، متخصص ایمپلنت برای شما یک بریج متحرک موقت یا دندان مصنوعی می سازد تا به دندان آسیبی وارد نشود.

هزینه پیوند استخوان راموس چقدر است؟

قیمت پیوند اسخوان راموس به شرح زیر است:

قیمت پیوند استخوان راموس 6 الی 15 میلیون تومان

بهترین مرکز برای انجام پیوند استخوان راموس

اگر قصد دارید که پیوند استخوان و یا ایمپلنت دندان در تهران انجام دهید، از بهترین مراکزی که می توانیم به شما برای انجام این کار معرفی کنیم، مرکز تخصصی ایران ایمپلنت است که این مرکز تمامی امور خود را زیر نظر بهترین پزشکان و متخصصان انجام می دهد و  نتایج حاصل از پیوند استخوان در این مرکز بسیار موفقیت آمیز و رضایت بخش است.

ایران ایمپلنت تمامی امور خود را با بهره گیری از بهترین و جدیدترین تجهیزات دندانپزشکی انجام می دهد و سابقه فعالیت این مجموعه در تهران بسیار زیاد است.

کلام آخر

پیوند استخوان راموس برای ایمپلنت مطلبی بود که برای شما عزیزان شرح دادیم. امیدواریم که مطالعه آن برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

هموطنان عزیز چنانچه توسط پزشک معالج انجام این نوع پیوند استخوان برای شما توصیه شده است و میخواهید پیوند استخوان راموس انجام دهید حتما به مطالبی که در این خصوص برای شما شرح دادیم، توجه کنید و با اطلاعات کافی جراحی پیوند استخوان را انجام دهید تا با داشتن دانش کافی بتوانید بهتر مراقبت های بعد از آن را انجام دهید و یا ترس و اضطراب کمتری در خصوص جراحی داشته باشید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید