لوگو ایران ایمپلنت

پیوند استخوان فک بالا

پیوند استخوان فک بالا
آنچه می‌خوانید! ...

پیوند استخوان فک بالا چگونه است؟ علل نیاز به پیوند استخوان فک بالا چیست؟ هزینه پودر استخوان فک بالا چه قدر است؟ در بسیاری از مواقع برای ترمیم دندان های فک بالا به پودر استخوان نیاز است که در ایران ایمپلنت به بررسی این موضوع می پردازیم.

پودر استخوان فک

از رایج ترین و مهمترین اموری است که برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات دندانی مورد استفاده قرار می گیرد و به آن نیاز می شود؛

اما

همه کسانی که مشکلات دندانی دارند به پیوند استخوان فک نیاز نخواهند داشت بلکه در مواقع خاص و در شرایطی که پزشک آن را تجویز کند به انجام این کار نیاز خواهد بود.

آنچه در مورد پیوند استخوان فک بالا باید بدانید!

پودر استخوان فک بالا بیشتر از پودر استخوان فک پایین نیاز می شود و کاربرد آن بیشتر است. منظور از پودر استخوان برای فک بالا این است که از پودر استخوان برای ترمیم و برطرف کردن مشکلات مربوط به فک بالا استفاده شود.

لازم به توضیح است که

پودر استخوان از استخوان تهیه می شود و متخصص پیوند استخوان برای پیوند استخوان از این مواد پودری که از استخوان ساخته شده اند استفاده می شود.

پیوند استخوان

برای فک به صورت یک جراحی سرپایی انجام می شود و برای آن باید پودر استخوان از سایر اعضای بدن به دست آید تا بتوان از آنها در جهت پیوند استخوان بهره برد.

اما

در مواقعی از پودر استخوان سایر اعضای بدن استفاده می شود که امکان استفاده از بلوک های موجود در دهان نباشد.

5 علت نیاز به پیوند استخوان فک بالا

اصلی ترین مسائلی که بر اساس آنها به انجام جراحی پودر استخوان برای فک بالا نیاز خواهد بود، از قبیل زیر هستند:

  1. به وجود آمدن عفونت عمیق در لثه
  2. ترمیم ساختار فک که دچار آسیب شده است
  3. کشیدن دندان های عمیق
  4. ایمپلنت دندان
  5. کشیدن دندان عقل
  6. و…
<yoastmark class=

 پیوند استخوان فک بالا برای ایمپلنت

در بسیاری از مواقع برای استفاده از ایمپلنت و ترمیم دندان های فک بالا به کمک این روش، نیاز است که پودر استخوان فک انجام شود تا وضعیت فک و لثه بهبود یابد و پزشک قادر به نصب ایمپلنت در دهان باشد.

به همین دلیل

در مقایسه ب سایر علل نیاز به پیوند استخوان برای فک بالا، این مورد بسیار رایج تر و حائز اهمیت تر است. اما همه کسانی که به کمک ایمپلنت دندان های خود را ترمیم می کنند به انجام جراحی پودر استخوان فک بالا نیاز نخواهند داشت.

بلکه فقط برخی از متقاضیان ایمپلنت که پزشک انجام این کار را برای آنها تجویز کرده است، باید جراحی استخوان را پیش از ایمپلنت انجام دهند.

پیوند استخوان فک بالا برای دندان عقل

از دیگر موارد بسیار مهم برای پودر استخوان فک بالا، مربوط به کشیدن دندان عقل می شود. همان طور که می دانید دندان های عقل که در فک بالا و پایین رشد می کنند، ریشه عمیقی دارند و تا بخش های بسیار انتهایی فک پیش می روند.

به همین دلیل

زمانی که جراحی کشیدن دندان انجام می شود و این دندان از لثه خارج می گردد، حفره ای بسیار عمیق در لثه به وجود می آید که برای پر کردن آن نیاز به استفاده از پودر استخوان است و به همین دلیل در این مواقع باید پیوند استخوان فک انجام شود.

از طرف دیگر

دندان های عقل فک بالا معمولا در داخل حفره های سینوسی نفود می کنند و در داخل این حفره ها ریشه خواهند داشت.

با این وجود

زمانی که دندان عقل فک بالا کشیده می شود، احتمال سوراخ شدن حفره های سینوسی وجود دارد که این موضوع نیز باعث می شود تا پیوند استخوان فک بالا در حین کشیدن دندان های عقل موجود در فک بالا از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و کاربرد وسیعی داشته باشد.

هزینه پیوند استخوان فک بالا

هزینه پیوند استخوان فک بالا قابل توجه است و معمولا برای آن باید مبلغ قابل توجهی را در نظر بگیرید. زیرا خدمات دندانپزشکی معمولا گران قیمت هستند و همه بیمه های درمانی آنها را پوشش نمی دهند.

اما لازم به توضیح است که هزینه پودر استخوان فک بالا را نمی توان تهیه کرد زیرا هر بیمار بر اساس شرایط باید هزینه متفاوتی در این زمینه بپردازد. مسائلی که در این زمینه موثر هستند، از قبیل زیر می باشند:

1) نحوه تامین پودر استخوان

پودر استخوان را با سه روش مختلف تهیه می کنند که هر یک از این روش ها شرایط متفاوتی دارد  و در هزینه موثر واقع می شود و باید در محاسبه هزینه به آن توجه داشت.

تجهیزاتی که برای جراحی پیوند استخوان برای فک استفاده می شوند:

برای جراحی پیوند استخوان فک بالا

از روش های مختلفی استفاده می شود و ابزار های متفاوتی به کار برده می شوند. هر چه قدر که تجهیزات به کار گرفته برای پیوند استخوان جدیدتر باشند، هزینه جراحی افزایش می یابد و بیماران متحمل هزینه بیشتری می شوند اما از طرف دیگر شرایط آنها نیز مناسب تر واقع می گردد.

2) دستمزد پزشک

دستمزد پزشک و متخصصی که جراحی پودر استخوان را انجام می دهد، متفاوت است و هر پزشکی بر اساس تخصص، مهارت، تجربه و کیفیت ارائه خدمات پزشکی دستمزد دریافت می کند.

به همین دلیل

پزشکی که در این راستا انتخاب می کنید، می تواند در هزینه دخیل باشد و باعث افزایش و یا کاهش هزینه های شما شود.

اما توصیه می کنیم که در این خصوص از تخصص بهترین پزشکان کمک دریافت کنید تا نتیجه مناسب تری بگیرید و عملیات به خوبی برای شما انجام شود.

3) دندانپزشکی که به این منظور انتخاب می شود

دندانپزشکی هایی که برای پیوند استخوان انتخاب می کنید نیز از دیگر عوامل موثر در قیمت پیوند استخوان فک بالا هستند.

همان طور که

می دانید دندانپزشکی ها خدمات خود را با کیفیت متفاوتی ارائه می دهند و به این شکل در میزان مبلغ قابل پرداخت برای شما تاثیر خواهند داشت.

4) بیمه درمانی

در نهایت اخرین موردی که می توانید آن را در قیمت پودر استخوان دخیل بدانید، بیمه درمانی است.

برخی از بهترین انواع بیمه های درمانی در کشور خدمات درمانی دندانپزشکی را پوشش می دهند و هزینه های مربوط به آن را می پردازند که از این جهت موجب کاهش هزینه های پودر استخوان برای بیماران می شوند.

کلام پایانی

پیوند استخوان فک بالا باید حتما در بهترین دندانپزشکی ها و زیر نظر بهترین متخصصین انجام شود تا رضایت بخش باشد و از ایجاد عوارض جلوگیری به عمل آید.

از این رو

ما دندانپزشکی ایران ایمپلنت را به شما توصیه می کنیم تا خدمات را به بهترین شکل دریافت کنید و بدون ایجاد مشکل به سلامتی و زیبایی دندان های خود بیفزایید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید