لوگو ایران ایمپلنت

آیا پیوند استخوان در ایمپلنت درد دارد؟

درد پیوند استخوان
آنچه می‌خوانید! ...

آیا پیوند استخوان در ایمپلنت درد دارد؟ گرفتن پیوند استخوان دندان جلو می تواند یک تجربه ترسناک باشد. نه تنها می تواند یک فرآیند دردناک باشد، بلکه یک فرآیند تهاجمی است که به دوره های طولانی بهبودی نیاز دارد. 

به این ترتیب، طبیعی است که سؤالاتی در مورد این روش و آنچه در روزها و هفته های بعد از آن انتظار دارید وجود داشته باشد. یکی از رایج ترین سوالات این است که “درد بعد از پیوند استخوان چقدر طول می کشد؟” در این پست وبلاگ از ایران ایمپلنت، پاسخ این سوال را بررسی خواهیم کرد و همچنین نکاتی را در مورد نحوه مدیریت درد در طول بهبودی ارائه خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید!

در صورت انجام پیوند استخوان چقدر درد خواهم داشت؟

دردی در ارتباط با پیوند استخوان وجود ندارد زیرا دندانپزشک بیمار را در تمام طول فرآیند آرام می کند. حتی زمانی که پیوند در حال بهبود است، نباید دردی وجود داشته باشد. پس از بهبودی پیوند، بیمار برای کاشت خود آماده خواهد شد.

4 راهکار کاهش درد ناشی از پیوند استخوان

همه پیوند های استخوان دندان، روش‌های سرپایی هستند که در زمانی که بیمار تحت آرام‌بخشی است انجام می‌شوند.

 این بدان معنی است که

خود این روش ساده و بدون درد است. با بهبودی پیوند، ممکن است در ابتدا ناراحتی جزئی وجود داشته باشد، اما نباید دردی وجود داشته باشد. اکثر بیماران پس از عمل پیوند استخوان یک دوره آنتی بیوتیک خوراکی دریافت می کنند تا از هرگونه عفونت احتمالی جلوگیری شود.

 هنگامی که پیوند به طور کامل بهبود یافت، دندانپزشک ایمپلنت دندانی شما را قرار می دهد. این زمان برای هر کسی زمان متفاوتی می‌گیرد. 

1 داروهای مسکن بدون نسخه می توانند به مدیریت درد پس از پیوند استخوان دندان کمک کنند. حتما دستورالعمل های روی برچسب را به دقت دنبال کنید.
2 استفاده از یخ روی ناحیه نیز می تواند به کاهش درد و تورم کمک کند.
3 اجتناب از غذاهای سفت یا ترد می تواند به محافظت از ناحیه پیوند شده و جلوگیری از درد بیشتر کمک کند. غذاهای نرم مانند سوپ، ماست و پوره سیب زمینی گزینه های خوبی هستند.
4 تمیز نگه داشتن ناحیه پیوند شده بسیار مهم است. دندان های خود را دو بار در روز به آرامی مسواک بزنید و با دقت از نخ دندان در اطراف محل پیوند استفاده کنید. چندین بار در روز با آب نمک بشویید تا به تمیزی و عاری از عفونت ناحیه کمک کند.

دلایلی که نشان می دهد به پیوند استخوان نیاز دارید!!

دندانپزشکان اغلب پیوند استخوان را قبل از جراحی ایمپلنت دندان برای بیمارانی که ساختار استخوانی کافی برای حمایت از ایمپلنت ندارند توصیه می کنند. دلایل متعددی برای کمبود طبیعی استخوان وجود دارد از جمله:

  • نقایص رشدی یا ژنتیکی
  • بیماری لثه
  • ضربه یا آسیب به صورت
  • از دست دادن دندان یا دندان

یک روش پیوند استخوان با استفاده از بافت استخوان پیوند شده، استخوان ها را با جراحی ترمیم یا بازسازی می کند. استخوان انسان، حیوان یا مصنوعی در نواحی کمبود قرار می گیرد و از طریق یک فرآیند بهبودی طبیعی به استخوان طبیعی جوش می خورد.

پیوند استخوان
پیوند استخوان

انواع پیوند استخوان را بشناسید!!

انواع مختلفی از پیوند استخوان برای ایمپلنت وجود دارد که بر اساس وضعیت بیمار و زمان بهبودی متفاوت است. انواع گرافت عبارتند از:

  • پیوند سوکت
  • بعداً پیوند حفظ پشته
  • بلوک پیوند استخوان
  • لیفت سینوس

درد بعد از پیوند استخوان چقدر طول می کشد؟

پیوند استخوان فک بالا یک روش جراحی است که برای ترمیم استخوان های فک که در اثر بیماری پریودنتال آسیب دیده اند استفاده می شود. 

این جراحی شامل برداشتن یک تکه استخوان از قسمت دیگری از بدن و پیوند آن بر روی استخوان فک است. این روش را می توان با استفاده از استخوان خودتان یا استخوان اهداکننده انجام داد.

دردی که بعد از پیوند استخوان تجربه می کنید به نوع جراحی که انجام داده اید و همچنین آستانه درد فردی شما بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، اکثر افراد گزارش می دهند که در چند روز اول پس از جراحی احساس ناراحتی می کنند. این درد را می توان با داروهای بدون نسخه یا با نسخه کنترل کرد.

برای 24 ساعت اول پس از جراحی، باید ناحیه را یخ بزنید تا تورم و درد کاهش یابد .

 پس از آن

برای کمک به تسکین هر گونه ناراحتی طولانی مدت، می توانید به گرما تغییر دهید. مهم است که از وارد کردن هرگونه فشار به ناحیه پیوند شده در حین بهبودی خودداری کنید، بنابراین از غذاهای نرم استفاده کنید و از جویدن آدامس یا هر چیز دیگری که می‌تواند فشار غیرضروری به ناحیه وارد کند خودداری کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید