لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت همزمان با پیوند استخوان

آنچه می‌خوانید! ...

آیا می توان پیوند استخوان ایمپلنت همزمان انجام داد؟ پیوند استخوان و ایمپلنت همزمان چگونه است؟ چه کسانی نمی توانند پیوند استخوان ایمپلنت همزمان انجام دهند؟ در دندانپزشکی ایران ایمپلنت قصد داریم که به بررسی تمامی این مسائل و پرسش ها بپردازیم.

ایمپلنت روشی است که امروزه از آن در جهت ترمیم دندان استفاده می شود و مزایای پیوند استخوان باعث شده تا افراد زیادی جذب این روش شوند و برای ترمیم دندان های خود ایمپلنت را انتخاب کنند.

اما

متقاضیان این روش باید آگاه باشند که برخی از افراد بر حسب شرایط و موقعیت خود نیاز دارند تا پیش از ایمپلنت روش های درمانی دیگری را انجام دهند تا وضعیت فک و لثه آنها در شرایط مساعد قرار بگیرد و امکان ترمیم دندان با روش ایمپلنت برای آنها فراهم شود.

در غیر این صورت، کسانی که شرایط فک و لثه مناسبی نداشته باشند، قادر به استفاده از ایمپلنت نخواهند بود.

در این میان

پیوند استخوان روشی است که بسیاری از متقاضیان برای ایجاد شرایط مناسب در لثه و فک به آن نیاز پیدا می کنند و اگر پزشک استفاده از این روش را برای متقاضیان پیش از ایمپلنت تجویز کند، این عزیزان باید آن را قبل از ایمپلنت به کار ببرند.

آیا می توان پیوند استخوان ایمپلنت همزمان انجام داد؟

خوشبختانه پیوند استخوان برای ایمپلنت در بسیاری از مواقع امکان پذیر است و در این زمینه دندانپزشک تصمیم گیرنده اصلی است و تعیین می کند که این کار برای هر بیمار امکان پذیر است و یا خیر.

در صورتی که

بیمار شرایط لازم برای پیوند استخوان ایمپلنت به شکل همزمان را داشته باشد، پزشک میتواند این کار را برای او انجام دهد.

با این وجود اگر قصد دارید که این موضوع برای شما نیز مشخص شود، باید حتما از پزشک معالج خود در این زمینه راهنمایی بگیرد تا با بررسی وضعیت شما، پزشک تعیین کند که امکان ایمپلنت همزمان با پیوند استخوان برایتان امکان پذیر است و یا خیر.

پیوند استخوان و ایمپلنت همزمان
پیوند استخوان و ایمپلنت همزمان

پیوند استخوان همزمان با ایمپلنت دندان چگونه است؟

برای پیوند استخوان و ایمپلنت به صورت همزمان، مراحل مختلفی طی می شود که این مراحل به شرح زیر هستند:

ابتدا باید

وضعیت بیمار توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد تا پزشک مشخص کند که امکان انجام این کار برای بیمار مورد نظر وجود دارد و یا خیر.

در مرحله بعدی

اگر بیمار امکان این جراحی را داشته باشد، جلسه ای برای جراحی پیوند استخوان برای ایمپلنت او تنظیم می شود که بیمار باید در آن روز به دندانپزشکی مورد نظر مراجعه کند.

در مرحله سوم

دندانپزشک متخصص و جراح به کمک بی حس کننده های موضعی فک و لثه را بی حس می کند تا بیمار در طول مراحل جراحی که به شکل کم تهاجمی هستند، درد کمتری را احساس کند.

پس از آن

پزشک جراحتی را در بخش مورد نظر لثه ایجاد می کند تا به بافت استخوانی آن دست یابد و سپس پودر استخوان را در بخش های مورد نظر قرار می دهد.

با انجام شدن این مراحل، حال نوبت به قرار گرفتن پایه ایمپلنت در استخوان فک می رسد که پس از قرار دادن آن در فک، دندانپزشک لثه را به جای خود باز می گرداند و آن را بخیه می زند.

در انتهای این مراحل

بیمار به دوره نقاهت وارد می شود و باید مراقبت های بعد از جراحی را طی کند تا بهبودی خود را به دست آورد.

بعد از بهبودی بیمار باید صبر کرد تا مدت زمانی در حدود سه الی چهار ماه از کاشت پایه ایمپلنت در فک بگذرد تا با استحکام پیدا کردن پایه در فک، امکان نصب روکش بر روی آن وجود داشته باشد که با انجام این کار مراحل ایمپلنت به صورت کلی پایان می یابد.

هزینه پیوند استخوان برای ایمپلنت

قیمت پیوند استخوان در سال 1403 به شرح زیر است:

نوع خدمات قیمت (به تومان)
پیوند استخوان شروع از 5 میلیون 

افرادی نمی توانند پیوند استخوان با ایمپلنت انجام دهند؟

در میان کسانی که مایل به انجام این کار یعنی پیوند استخوان و ایمپلنت همزمان هستند، با برخی از افراد مواجه ایم که امکان انجام این کار را ندارند و نمی توانند پیوند استخوان همزمان با ایمپلنت را تجربه کنند. این افراد از 5 مشخصه شرح زیر برخوردار هستند:

1 کسانی که دارای عفونت لثه هستند.
2 افرادی که عفونت دندان دارند.
3 کسانی که میزان استخوان کافی در فک ندارند.
4 کسانی که با تحلیل رفتن استخوان در فک رو به رو هستند.

در صورتی که هر یک از این مشکلات وجود داشته باشد، لازم است که ابتدا مشکل موجود به شکل کامل برطرف شود و بیمار به شرایط مناسب برسد تا امکان ایمپلنت کردن را پیدا کند.

سخن پایانی

پیوند استخوان برای ایمپلنت همزمان موجب می شود که مدت زمان مورد نیاز برای ترمیم دندان با ایمپلنت کاهش یابد و متقاضیان با سرعت بیشتری به خواسته و هدف خود برسند.

اما توجه داشته باشید که اگر از متقاضیان این روش هستید، باید آن را از طریق مراکز معتبر و مناسب پیگیری کنید تا با کیفیت بالا و شرایط ایده آل این کار برای شما انجام شود.

در این خصوص یکی از بهترین مراکز دندانپزشکی در تهران که از اعتبار کافی برخوردار است، مرکز ایران ایمپلنت است که با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا این کار را برای شما انجام می دهد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از طریق تلفن های تماس در ایران ایمپلنت با ما در تماس باشید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهاد میری
4 ماه قبل

سلام میخواستم بدونم آیا پیوند استخوان برای ایمپلنت درد دارد؟

آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید