لوگو ایران ایمپلنت

متخصص پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان

متخصص پیوند استخوان
آنچه می‌خوانید! ...

متخصص پیوند استخوان برای ایمپلنت پیشنهاد می کند که بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان پس از کشیدن دندان یا به محض از دست دندان می باشد.

در صورتی که این فاصله طولانی شود لثه به مرور زمان دچار تحلیل شده و راهی جز پرداخت هزینه پیوند استخوان ایمپلنت دندان باقی نخواهد ماند. برای کاشت نیاز است که تمام شرایط ایمپلنت دندان مهیا باشد. یکی از این شرایط داشتن تراکم استخوان به حد کافی و نرمال می باشد.

چنانچه بیمار با مشکلات استخوان فک مواجه باشد نیز است که جراحی پیوند توسط متخصص پیوند برای ایمپلنت انجام شود.

تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید تا در مورد متخصص پیوند استخوان اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

چه متخصصی پیوند استخوان را انجام می دهد؟

پیوند استخوان دندان بسیار رایج است. آنها ممکن است توسط یک دندانپزشک عمومی یا یک متخصص مانند پریودنتیست یا جراح دهان انجام شوند.

آیا متخصص پروتز پیوند استخوان را انجام می دهد؟

متخصص پروتز ممکن است استخوان از دست رفته را از طریق پیوند استخوان جایگزین کند ، جایی که استخوان از یک قسمت بدن گرفته شده و در محلی که استخوان از بین رفته کاشته می شود.

کدام پیوند استخوان بهتر است؟

اتوگرافت

این روش همیشه اولین انتخاب است زیرا بهترین ماده پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان است. تقریباً هیچ شانسی برای رد پیوند یا انتقال بیماری با خودکار وجود ندارد.

بهترین ماده پیوند استخوان، استخوان خودتان است که به آن اتوگرافت (استخوانی که از بدن شما گرفته می شود) نیز گفته می شود. این نوع پیوند اغلب از استخوان فک شما در مرحله 1 کاشت ایمپلنت (درآوردن دندان و قرار دادن ایمپلنت) تهیه می شود.

چرا به پیوند استخوان نیاز دارم؟

بیماری که نیاز به پیوند استخوان (بازسازی) دارد، یک دندان یا دندان از دست رفته دارد. در نتیجه از دست دادن دندان، استخوان ممکن است کوچک شده باشد و حجم و تراکم کافی برای حمایت از کاشت ایمپلنت را نداشته باشد.

پیوند استخوان دندان می تواند واجد شرایط بودن شما را برای ایمپلنت دندان و سایر درمان های ترمیمی افزایش دهد. این روش پس از ضربه، از دست دادن دندان، یا بیماری پریودنتال/لثه، فک شما را به شکل اولیه خود بازمی گرداند.

انواع پیوند استخوان توسط متخصص پیوند استخوان

مهارت متخصص پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان در این مرحله خود را نشان می دهد. برای انجام انواع پیوند استخوان راهها و روش های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط بیمار و نوع نیاز وی متخصص مرکز ایران ایمپلنت نوع پیوند استخوان را مشخص می کند مانند:

1) پیوند استخوان توسط خود بیمار

استخوان خود بیمار بهترین گزینه پیش رو برای متخصص پیوند استخوان می باشد. اتوگرافت اولین گزینه و بهترین روش استفاده از استخوان های خود بیمار جهت پیوند استخوان بوده که از جاهای مختلف بدن بیمار می تواند نمونه برداشت.

به طور معمول

چانه، قسمت عقب تر فک پایین و یا حتی ران بیمار می تواند منبع خوبی برای نمونه بردای استخوان باشد. مهمترین مزیت این روش به روش های دیپر پیشگیری در انتقال بیماری از فرد غریبه می باشد.

2) پیوند استخوان توسط فرد دیگر

متخصص پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان نمی تواند همیشه از استخوان خود بیمار کمک بگیرد. زمانی که بدن بیمار پیوند استخوان را قبول نکند و آن را پس زند، نیاز است که از استخوان فک بدن دیگران استفاده کرد.

احتمال پس زدن پیوند استخوان در این روش نیز وجود دارد اما این روش که به پیوند الوگرافت معروف است قبل از جراحی از آزمایش های خاص جهت پیشگیری از انتقال بیماری کمک می گیرند.

3) مواد سنتزی برای پیوند استخوان

برای کاشت ایمپلنت دندان راههای زیادی پیش روی متخصص پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان وجود دارد که بتواند استخوان تحلیل رفته را جبران کند.یکی دیگر از این روش ها استفاده از آلوپلاست بوده که در لابراتوارها ساخته می شود. احتمال عفونت در این همانند روش نخست

مزایای پیوند استخوان در ایمپلنت

یکی از شایع ترین و مرسوم ترین جراحی ها در دنیای دندانپزشکی، پیوند استخوان فک می باشد که توسط متخصص پیوند استخوان برای ایمپلنت انجام می شود. در این جراحی بافت استخوانی از یک استخوان به استخوان دیگر پیوند زده می شود.

مزایای پیوند استخوان در ایمپلنت به دو دسته زیر خلاصه می شود:

1) پایدار ساختن فک:

با انجام پیوند استخوان توسط متخصص پیوند استخوان برای ایمپلنت می توان قدرت و کارایی فک را تا حد زیادی افزایش داد و استخوان فک را برای کاشت ایمپلنت دندان مقاوم تر کرد.

2) حفظ استخوان:

طبق نظر متخصص پیوند استخوان، با وجود پیوند استخوان در فک تا حد زیادی می توان از تحلیل لثه به مرور زمان پیشگیری کرد و حتی بیمار را از بروز بیماری های لثه نجات داد.

متخصص پیوند استخوان

9 مرحله برای انجام پیوند استخوان ایمپلنت

متخصص پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان بایستی یکسری مراحل را براساس استانداردهای جهانی طی کند. دقت و مهارت در این کار حرف اول را می زند.

تشخیص اینکه بیمار به کدام نوع پیوند استخوان امکان دارد واکنش نشان دهد بسیار حایز اهمیت است. در مجموع برای پیوند استخوان نیاز است که متخصص پیوند استخوان مراحل زیر را انجام دهد:

1 بررسی اولیه لثه و دندان بیمار جهت عمل پیوند
2 تشخیص و مشخص کردن ناحیه آسیب دیده و تحلیل رفته
3 انجام عکس های رادیوگرافی پانورکس، سی تی اسکن جهت تعیین مقدار استخوان و اینکه چه نوع استخوانی برای ایمپلنت نیاز است
4 تعیین نهایی روش و محل استخراج پیوند استخوان
5 انجام عمل جراحی جهت استخراج استخوان از محل مورد نظر
6 بیهوش یا بی حس کردن بیمار
7 تراشیدن استخوان فک جهت کاشت استخوان جدید
8 نگهداری از استخوان پیوندی در محل
9 بخیه، پانسمان و ضدعفونی محل زخم پس از عمل پیوند استخوان

قصد انجام پیوند استخوان را دارید؟

در صورتی که تمایل دارید در مورد درد پیوند استخوان اطلاعات بیشتری کسب کنید از طریق تلفن های تماس و شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...