لوگو ایران ایمپلنت

جراحی دندان عقل نهفته روی عصب

جراحی دندان عقل نهفته روی عصب
آنچه می‌خوانید! ...

دندان‌های عقل نهفته ممکن است به یکی از جراحی‌های پیچیده دندان‌پزشکی تبدیل شوند، به خصوص زمانی که آنها در نزدیکی عصب‌ها و بافت‌های حساس دهان قرار دارند. این مقاله به بررسی جزئیات جراحی دندان عقل نهفته روی عصب می‌پردازد و راهنمایی‌هایی برای برخورد با این فرآیند پیچیده ارائه می‌دهد.

هزینه جراحی دندان عقل نهفته روی عصب چقدر است؟ دندان عقل یکی از دندان هایی است که وجود آن در فک معمولا ایجاد مزاحمت می کند و وضعیت دندان های دیگر را به خطر می اندازد.

به همین دلیل اغلب مواقع دندانپزشکان توصیه می کنند که این دندان تحت جراحی قرار بگیرد و از دهان خارج شود تا عوارض ناشی از آن برای قسمت های دیگر ایجاد نگردد.

در این مقاله قصد داریم در مورد جدیدترین هزینه جراحی دندان عقل روی عصب +[فیلم و عکس] آورده شده است.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که:

  • جراحی دندان عقل نهفته روی عصب مرکز ایمپلنت تهران
  • درد دندان عقل نهفته

قطعا این مقاله جامع به تمامی سوالات و ابهامات شما در این زمینه پاسخ خواهد داد. تا انتها مطلب را مطالعه فرمایید.

دندان عقل نهفته چیست؟

دندان‌های عقل نهفته، که همچنین به عنوان دندان‌های عقل تصادفی شناخته می‌شوند، ممکن است بر روی عصب‌ها و بافت‌های حساس دهان قرار گرفته و باعث مشکلات جدی شوند. این مقاله به بررسی روش‌های جراحی برای برداشتن دندان‌های عقل نهفته روی عصب می‌پردازد.

اهمیت دندان‌های عقل نهفته

دندان‌های عقل نهفته هنگامی که در بافت‌های لثه مسدود شوند و نمی‌توانند به طور کامل به سطح دهان بیایند، نهفته می‌شوند. این موضوع می‌تواند به مشکلاتی مانند درد، عفونت و تخریب بافت‌های اطراف منجر شود.

علائم حضور دندان‌های عقل نهفته

رشد مخفی این دندان در فک موجب درد و یا تورم لثه می‌شود معمولا افراد متوجه حضور آن خواهند شد. علاوه بر آن به این منظور میتوان عکسبرداری از فک نیز انجام داد تا به این موضوع پی برد و از وجود دندان عقل نهفته اطمینان حاصل کرد.

خطرات دندان‌های عقل نهفته

دندان عقل نهفته از انواع خطرناک دندان عقل است که باید حتما برای کشیدن و جراحی آن اقدام شود.

با توجه به این مشکلات و خطرات، برای افرادی که با علائم حضور دندان عقل نهفته مواجه هستند، مهم است که به موقع به پزشک مراجعه کنند و نیاز به عمل جراحی را ارزیابی کنند.

بیشتر بخوانید: دندان عقل رو آیا میشه عصب کشی کرد؟

علائم دندان عقل روی عصب

قرار گرفتن دندان عقل روی عصب علائم خیلی زیادی ندارد بلکه تنها با تورم و درد همراه است. این موضوع باعث می شود که افراد احساس ناخوشایندی داشته باشند و مورد ازار و کلافگی قرار بگیرند.

از طرف دیگر با بروز این مشکل دندان های افراد حساسیت پیدا می کنند و نسبت به سرما و گرما حساس می شوند.

روش‌های درمان

برای درمان دندان‌های عقل نهفته، ممکن است جراحی لازم باشد. این جراحی به دقت باید در نزدیکی عصب‌ها انجام شود، که نیاز به مهارت و تجربه بالای دندان‌پزشک دارد.

جراحی دندان عقل روی عصب فک خطرناک است؟

جراحی دندان عقل نهفته روی عصب به این شکل انجام می‌شود که پس از بی‌حسی دهان، استخوان‌هایی که در اطراف دندان قرار گرفته‌اند به آرامی برداشته می‌شوند. سپس تاج دندان با استفاده از ابزارهای مخصوص برداشته می‌شود و سطح ریشه به آرامی صاف می‌شود.

در ادامه، ریشه دندان به آرامی به جای خود باز می‌گردد و در آنجا بخیه زده می‌شود.

لازم به توضیح است که جراحی عصب دندان عقل به دقت و مهارت بسیار زیادی نیاز دارد و در صورتی که عملیات جراحی به خوبی انجام نشود، عصب قرار گرفته در زیر دندان دچار آسیب می‌شود. از آنجایی که این عصب وظیفه انتقال حس به زبان و لب را دارد، بروز مشکل در آن می‌تواند باعث ایجاد عوارضی برای افراد شود.

همچنین باید به یاد داشت که دندان‌های عقل فک پایین بر روی عصب قرار می‌گیرند و هیچ‌یک از دندان‌های عقل بالا روی عصب نیستند، زیرا عصب دندان‌ها در فک پایین قرار دارد.

عکس دندان عقل روی عصب

جراحی دندان عقل نهفته روی عصب
جراحی دندان عقل نهفته روی عصب

جراحی دندان عقل با بیهوشی

از آنجایی که جراحی عصب دندان عقل نهفته سخت و پیچیده است، گاهی اوقات نیاز خواهد بود که عملیات جراحی تحت بیهوشی کامل انجام شود تا بیمار در حین جراحی اذیت نشود و مشکلی برای او به وجود نیاید.

این جراحی‌ها معمولاً در اتاق عمل با تمامی تجهیزات کامل انجام می‌شوند و دندانپزشک این مدل از جراحی‌ها را در مطب و یا کلینیک انجام نمی‌دهد.

لازم به توضیح است که جراحی دندان عقل نهفته با بیهوشی و ایمپلنت دندان با بیهوشی در خصوص دندان‌های عقل فک بالا که ریشه در سینوس داشته باشند نیز به کار برده می‌شود.

جراحی دندان عقل نهفته بالا

برخی از دندان‌های عقل فک بالا که به صورت نهفته هستند، همانند جراحی دندان عقل نهفته روی عصب، به عملیات پیچیده‌ای نیاز دارند و باید با دقت زیاد انجام شوند.

زیرا این دندان‌ها، همانطور که در بخش فوق اشاره شد، در داخل حفره‌های سینوسی ریشه کرده‌اند و خارج کردن آنها از دهان ممکن است باعث آسیب دیدن حفره‌های سینوسی شود و عوارضی را به وجود آورد.

جراحی چه قدر طول می کشد؟

مدت زمان جراحی دندان عقل خیلی زیاد نیست و زمانی که این دندان بر روی عصب قرار گرفته باشد، کلیت عملیات جراحی در حدود 30 الی 40 دقیقه طول می‌کشد. همچنین اگر جراحی برای بیمار تحت بیهوشی باشد، نیز باز هم به همین میزان مدت زمان جراحی به طول خواهد انجامید.

هزینه جراحی دندان عقل روی عصب

هزینه ای که برای جراحی دندان عقل روی عصب یا هزینه عصب کشی دندان باید پرداخت شود مسلما از هزینه دندان عقل آشکار و یا معمولی بیشتر است و باید مبلغ بیشتری در این زمینه مد نظر قرار دهید.

4 الی 5 میلیون تومان

عوامل تاثیر گذار برهزینه جراحی دندان عقل

ردیف عنوان توضیحات
1 تجربه و مهارت جراح تجربه و مهارت جراح تأثیر زیادی بر هزینه دارد. جراحان با تجربه ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند اما نتایج بهتری ارائه دهند.
2 مکان جراحی مکان جراحی نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه داشته باشد. در شهرها و مناطق مختلف، هزینه‌ها متفاوت است و ممکن است در مناطق با شهرت و شلوغی بیشتر بیشتر باشد.
3 مشکلات دندان عقل نوع و شدت مشکلات دندان عقل می‌تواند هزینه جراحی را تحت تأثیر قرار دهد. مشکلات پیچیده‌تر ممکن است به هزینه بیشتری منجر شوند.
4 نوع بیهوشی نوع بیهوشی می‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه جراحی داشته باشد. بیهوشی‌های پیشرفته‌تر و کم‌ریسک ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.
5 تجهیزات پزشکی و آزمایشات پیش جراحی استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته و انجام آزمایشات دقیق قبل از جراحی نیز می‌تواند هزینه را افزایش دهد اما امکانات بهتری برای جراحی فراهم می‌کند.
6 معاینه و مشاوره معاینه دقیق و مشاوره با پزشک قبل از جراحی می‌تواند به شناسایی بهتر مشکلات و نیازهای بیمار کمک کند که این نیز ممکن است به افزایش هزینه منجر شود.
7 نقش بیمه و پوشش های درمانی پوشش بیمه و شرایط پوشش درمانی نیز می‌توانند تأثیر مستقیمی بر هزینه جراحی داشته باشند. بیمه ممکن است بخشی از هزینه جراحی را پوشش دهد و یا به هزینه کمک کند.
8 عوارض و مشکلات پس از جراحی عوارض و مشکلات پس از جراحی ممکن است نیاز به درمان و مراقبت بیشتر داشته باشند که این نیز ممکن است هزینه جراحی را افزایش دهد.

کلام پایانی

جراحی دندان عقل نهفته روی عصب را میتوانید در مجموعه ایران ایمپلنت در بهترین شرایط انجام دهید و نتیجه بسیار رضایت بخش دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که مرکز دندانپزشکی در این زمینه بسیار تاثیر گذار است و میتواند از بروز عوارض و یا مشکل در جراحی این دندان جلوگیری به عمل آورد.

بنابراین با توجه به پیچیده بودن جراحی دندان عقل روی عصب حتما از خدمات بهترین مراکز بهره ببرید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محدثه
5 ماه قبل

با سلام میخواستم علائم دندان عقل روی عصب بدونم؟

آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید