لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت پیچ شونده

آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت پیچ شونده چیست؟ بهترین مرکز برای استفاده از ایمپلنت پیچ شونده کجاست؟ با بهترین مرکز ایمپلنت در سعادت آباد آشنا شوید.

در مرکز ایران ایمپلنت قصد داریم که در رابطه با ایمپلنت پیچ شونده با شما عزیزان صحبت کنیم. بنابراین اگر مایل به دریافت این اطلاعات هستید، با ما در این مرکز همراه باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

همان طور که می دانید امروزه روش های مختلفی برای ترمیم دندان های از دست رفته و یا دندان های آسیب دیده وجود دارند. در میان تمامی این روش ها ایمپلنت یکی از محبوب ترین روش های جدید است که بسیار مورد استقبال واقع شده است.

ایمپلنت پیچ شونده چیست؟

به صورت کلی منظور از ایمپلنت پیچی روکش پیچ شونده ایمپلنت است. روکش های ایمپلنت از نظر نوع اتصال به دندان دارای روش های مختلفی هستند که یکی از روش های اتصال روکش به ایمپلنت روش پیچی است.

در روش پیچی ، روکش ایمپلنت را با پیچ به پایه متصل می کنند و در آنها از سمان برای اتصال روکش و پایه استفاده نمی شود.

روکش های پیچ شونده دارای دو نوع مختلف هستند که در یکی از انواع آن  پیچ ها با کمک چسب به ایمپلنت متصل می شوند و نوع دیگر به گونه ای هستند که روکش ها با پیچ به پایه متصل می شوند.

5 مزیت ایمپلنت پیچ شونده چیست؟

ایمپلنت هایی که از نوع پیچ شونده هستند را می توان در برگیرنده مزیت هایی به شرح زیر در نظر گرفت:

1) بهره مند بودن از قیمت مناسب تر

روکش های پیچ شونده ایمپلنت از انواع قیمت مناسب هستند و استفاده از آنها برای ترمیم دندان هزینه کمتری را در بر میگیرد.

2) دسترسی راحت

دسترسی داشتن به ایمپلنت پیچی بسیار آسان است و به راحتی می توان در بخش های مختلف دهان به آنها دسترسی داشت و امور ترمیمی را انجام داد.

3) دوام و ماندگاری بالا

روکش های پیچی از استحکام بیشتری در دهان برخوردارند و به راحتی استحکام خود را از دست نمی دهند که این مساله یکی از بارزترین مزایای ایمپلنت پیچ شونده به حساب می آید.

4) عدم نیاز به چسب

زمانی که از ایمپلنت پیچی برای افراد استفاده شود، دیگر نیازی به چسب و استفاده از آن در دهان نیست و در این شرایط عوارض ناشی از ایمپلنت کاهش پیدا می کند زیرا چسب ماده اضافی است که در داخل دهان وارد می شود و در صورتی که از چسب به میزان اضافی و زیاد استفاده شود، ممکن است که باکتری ها در آن قسمت تجمع کنند ومشکلاتی ایجاد شود.

5) عدم ایجاد عفونت

ایمپلنت پیچی به این دلیل که برای استفاده از انها نیازی به چسب نیست، باعث بروز عفونت در دهان نمی شوند و عوارض آن به این شکل کاهش پیدا می کند.

ایمپلنت پیچ شونده

2 مشکل روکش های پیچ شونده ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت سوئیسی پیچ شونده در کنار تمامی مزایایی که دارد، معایبی را نیز در بر می گیرد که معایب آن از قبیل زیر هستند:

1) کاهش میزان زیبایی

در ایمپلنت کره ای پیچ شونده میزان زیبایی دندان در مقایسه با سایر روش ها کاهش پیدا می کند زیرا در این ایمپلنتها پیچ در روکش استفاده می شود که این پیچ زیبایی روکش را تحت تاثیر قرار می دهد و جلوه طبیعی دندان را از بین می برد.

2) افزایش امکان بروز مشکلات

استفاده از ایمپلنت هایی که پیچی هستند، می تواند باعث بروز مشکلات و افزایش مشکلات دهانی شود زیرا در این روش امکان شکسته شدن پرسلین در اطراف ایمپلنت بیشتر است و ممکن است که با جویدن غذا پیچ ها شل شوند و چنین مشکلاتی پدیدار گردند.

روکش چسب شونده یا روکش پیچ شونده؟

در پاسخ به این سوال که کدام یک از انواع این روکش ها بهتر و مناسب تر هستند، باید گفت که انواع این روکش ها در شرایط مختلف می توانند مفید واقع شوند و ممکن است که بر اساس شرایط افراد مختلف یکی از آنها به عنوان بهترین روش به کار گرفته شود.

به صورت کلی معمولا از ایمپلنت های چسب شونده برای ترمیم دندان های جلویی استفاده می شود که ظاهر زیباتری به وجود آید و برای دندان های عقبی از ایمپلنت پیچ شونده استفاده می شود.

اما به صورت کلی برای اینکه از بهترین روکش ایمپلنت استفاده کرد بهتر است که اشخاص با پزشک مشورت کنند تا بر اساس شرایط آنها بهترین نوع ایمپلنت برای آنها تعیین شود.

کلام پایانی

ایمپلنت دیجیتال پیچ شونده موضوعی بود که در این مقاله به آن اشاره کردیم. چنانچه می خواهید از روش ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده کنید، سعی کنید که با پزشک در رابطه با نوع ایمپلنت دندان مشورت کنید و از بهترین روش ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود که با شرایط شما سازگاری داشته باشد، استفاده نمایید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید