لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت دندان لترال

ایمپلنت دندان لترال چیست؟
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت دندان لترال یا ایمپلنت دندان میخی شکل، یکی از راه های ترمیم دندان های کوچک میخی شکل است. ظاهر افراد به هنگام صحبت کردن و خندیدن با دندان های یک دست و سالم و البته سفید جذاب و دیدنی خواهد شد. زمانی که یکی از دندان ها با دیگر دندان های دهان هماهنگی اندازه نداشته باشد، این حالت طبیعی دچار خدشه می شود.

مرکز ایران ایمپلنت یکی از مراکز درمانی برای رفع مشکلات دندان های میخی شکل است. چنانچه شما هم از این معضل رنج می برید و به دنبال راه حل آن هستید، بهتر است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دندان لترال یا دندان میخی شکل چیست؟

دندان های کوچک یا میخی شکل یکی از دلایل مراجعه به دندانپزشکی و مراکز درمانی دندان است. بیشتر افراد از وجود دندان کوچک در دهان احساس نارضایتی دارند. ارتودنسی، روکش و ایمپلنت دندان لترال یکی از انواع روش های درمان و اصلاح این معضل است.

موقعیت دندان لترال در بیشتر مواقع دومین دندان در کنار هر یک از دو دندان وسط جلوی قوس دندانی است. ابعاد کوچک و تیزی شکل آن به هنگام صحبت یا خندیدن به خوبی مشاهده می شود.

در برخی موارد

مشاهده خواهد شد که فرد تنها در یک طرف از دندان های خود، دندان میخی شکل را دارند. ایمپلنت دندان لترال یکی از گزینه های پیش رو برای رفع این مشکل است.

بیشتر بخوانید: کاشت دندان تکی چیست و انواع آن کدام است؟

2 عامل مهم رشد دندان میخی شکل

دندان های لترال در اثر عوامل مختلفی از جمله موارد زیر به وجود می آید:

اختلال در رشد : امکان اینکه در رشد دندان مشکلاتی بروز دهد و منجر به رویش دندان لترال شود، وجود دارد.

عوامل ژنتیکی : ژنتیک یکی از منشات بروز بسیاری از مشکلات انسان ها من جمله آسیب های دندانی است. عوامل ژنتیکی دندان لترال معمولا در چند نر از اعضای یک خانواده مشاهده می شود. احتمال اینکه در چند نسل الگوی یکسانی از رویش دندان برخوردار باشند، وجود دارد.

به اینکه دقت داشته باشید که در برخی افراد دندان دائمی اصلا رشد نمی کند و دندان شیری در جای خود باقی می ماند. از آنجا که دندان شیری نسبت به دندان های دائمی بسیار کوچکتر هستند این باور به وجود می آید که طرف دندان لترال دارد. اما بدانید که دندان میخی شکل همان دندان دائم است که به شکل تیز رشد کرده است.

دندان لترال یا دندان میخی شکل
دندان لترال یا دندان میخی شکل

ایمپلنت دندان لترال راهی برای بهبود ظاهر

همانگونه که اشاره شد عوامل به وجود آمدن دندان میخی شکل قابل پیشگیری نیستند. اما خوشبختانه راه های اصلاح و ترمیم آن وجود دارد. ایمپلنت دندان لترال یا ایمپلنت دندان میخی شکل در کنار ارتودنسی و روکش دندان می تواند تا حد زیادی این معضل را رفع کند.

متخصص با کشیدن دندان میخی شکل و کاشت ایمپلنت دندان لترال به بهبود ظاهر فرد کمک می کند. پیش از کاشت نیاز است که از دندان عکس OPG گرفته شود. با این کار چنانچه دندان عفونت هم داشته باشد و یا لثه مقاومت کاشت را نداشته باشد، مشخص می شود.

برای بیمارانی که از بیماری لثه رنج می برند، بایستی ابتدا این بیماری ها رفع شود و سپس عمل کاشت انجام شود. همچنین آن دسته افرادی که از تراکم کافی استخوان برای کاشت برخوردار نیستند، پیوند استخوان توصیه می شود. بنابراین، جهت موفقیت ایمپلنت دندان نیاز است که تمامی شرایط را برای بیمار فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت بايو هورايزن چیست؟

مراقبت های پس از ایمپلنت

در اکثر مواقع دندان میخی شکل را می کشند و سپس عمل کاشت را انجام می دهند. در این حالت چون بلافاصله عمل کاشت انجام می شود، میزان موفقیت نیز بیشتر خواهد بود. اما در نظر داشته باشید، باز هم نیاز است که فرد مراقبت های پس از ایمپلنت را به خوبی رعایت کند.

پس از کاشت نباید بلافاصله شروع به خوردن غذاهای سفت و سخت اقدام کرد. از نوشیدن مایعات با نی خودداری شود. از مسواک های مخصوص ایمپلنت استفاده کنید.

اگر میخواهد طول عمر ایمپلنت کاشته شده بیشتر شود، انتخاب بهترین برند ایمپلنت را در نظر بگیرید. عمل کاشت را به دستان متخصص بسپارد.تا چند هفته بعد از کاشت از کشیدن سیگار و خوردن مشروبات الکلی خودداری کند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید