لوگو ایران ایمپلنت

عمر روکش ایمپلنت دندان چقدر است؟

عمر روکش ایمپلنت
آنچه می‌خوانید! ...

عمر روکش ایمپلنت دندان چقدر است؟ همیشه لبخند زیبا با دندان های زیبا جلوه می کند. زمانی که فرد دندان های خود را در اثر اتفاقات ناگوار، بیماری های خاص، مصرف برخی داروها و یا ضربات شدید از دست می دهد، راه درمان را با ایمپلنت دندان انتخاب می کند.

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین و موثرترین روش جایگزین دندان های از دست رفته بوده که دارای طول عمر زیادی می باشد. در واقع طول عمر ایمپلنت دندان سبب می شود که ماندگاری عمر ایمپلنت دندان بیشتر از انتظار فرد شود.

مرکز ایران ایمپلنت با بهره گیری از متخصص های کارکشته و مجرب توانسته رضایت خاطر بیماران خود را از ماندگاری و عمر روکش دندان را جلب کند.

ماندگاری روکش ایمپلنت چقدر است؟

به طور متوسط ​​10-15 سال

در بیشتر موارد، دندانپزشکان متوجه شده اند که ترمیم تاج ایمپلنت می تواند از 10 تا 15 سال طول بکشد. اکثر بیمارانی که تحت عمل ایمپلنت دندان قرار می‌گیرند، خواهان ترمیم یا جایگزینی هستند که تا آخر عمر باقی بماند، که همیشه امکان‌پذیر نیست.

علت محبوبیت روکش های ایمپلنت چیست؟

از آنجایی که روکش های ایمپلنت باعث زیبایی ظاهری افراد می شوند و از دندان های طبیعی زیبا تر هستند،

این روش برای ترمیم دندان ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و طرفداران زیادی پیدا کرده است به گونه ای که امروزه بسیاری از افراد بدون اینکه دندان های خراب داشته باشند، اقدام به ایمپلنت کردن دندان های خود می کنند تا از زیبایی ظاهری آن بهره مند گردند.

علاوه بر آن

روکش ایمپلنت از استحکام و دوام بالایی برخوردار است که باعث ایجاد مزاحمت در دهان نمی شود و حالت ناخوشایندی را برای افراد ایجاد نمی کند و کاملا مانند یک دندان طبیعی در فک قرار می گیرد که این مساله نیز در محبوبیت ایمپلنت بسیار موثر است.

10 راه افزایش عمر روکش دندان

برای داشتن طول عمر بیشتر روکش ایمپلنت دندان نیاز است که این 10 نکته را به خوبی رعایت کرد از جمله:

1 با وجود حساسیت روکش ایمپلنت دندان در ابتدا به مواد غذایی گرم و سرد حساس شده است.
2 از مواد غذایی چسبناک خودداری کنید تا باعث کاهش عمر روکش ایمپلنت دندان نشود.
3 در صورتی که روکش ایمپلنت دندان کنده شد، بهتر است با متخصص خود تماس گرفته و توصیه های لازم را پیش بگیرید.
4 مراجعه به دنداپزشک را به هر 6 ماه یکبار تنظیم کنید. در این معاینات سعی شود که اطراف روکش بررسی شود تا طول عمر روکش ایمپلنت دندان بیشتر شود.
5 عادت کردن به روکش ایمپلنت دندان می تواند کمی در ابتدا سخت باشد. در این مدت بهتر است از زبان زدن به روکش خودداری کنید.
6 استفاده از دهانشویه را براساس توصیه متخصص ایمپلنت دندان خود انجام دهند. در نظر داشته باشید که دهانشویه بایستی همراه با مسواک و نخ دندان باشد.
7 برای خروج ذرات غذا و جرم بهتر است از نخ دندان استفاده شود.
8 طول زمان مسواک زدن حداقل به 2 دقیقه برسد.
9 روتین مسواک زدن پس از صبحانه خوردن و پیش از خوابیدن باشد.
10 بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شود.

آیا روکش ایمپلنت دچار شکستگی می شود؟

شکسته شدن روکش ایمپلنت یک مساله شایع است که در بسیاری از مواقع اگر افراد مراقبت های دندانی خود را رعایت نکنند، پدید می آید. برای جلوگیری از بروز این مشکل و پیشگیری از از بین رفتن رنگ روکش ایمپلنت باید از شکستن مواد غذایی مانند: تخمه، گردو، بادام، فندق و … با دندان پرهیز کنید و برای شکستن پوسته آنها از دندان استفاده نکنید.

علاوه بر آن در برخی از مواقع بروز حوادث و ضربه خوردن به دندان نیز باعث می شود که روکش ایمپلنت دچار ترک و یا شکستگی شود.

عمر روکش ایمپلنت

انواع جنس روکش ایمپلنت دندان

به طور کلی جنس روکش دندان به 5 دسته زیر تقسیم میشود:

1) روکش تمام فلزی

این نوع از روکش ها از فلز ساخته می شود. البته در نظر داشته باشید که جنس این فلزات از فلزهای خالص نمی باشد. شاید طول عمر روکش ایمپلنت دندان فلزی از نظر دوام و ماندگاری زیاد باشد اما متاسفانه از طریق ریختگی ساخته می شود و همین امر باعث شده که تطابق خوبی با نسج دندان نداشته باشد.

با استفاده از روکش ایمپلنت دندان فلزی کمترین ساییدگی دندان را ایجاد می کند و در انواع رنگ های سفید و زرد رنگ ساخته می شود. به طور معمول 60 درصد از این فلزات قیمتی می باشند.

2) روکش های فلزی سرامیکی

انواع روکش ایمپلنت دندان می تواند از جنس فلزی سرامیکی باشد. این مدل از روکش ها بیشترین کاربرد را در مطب های دندانپزشکی دارد.

ترکیب روکش فلزی با سرامیکی سبب شده است که استحکام فلز در کنار زیبایی سرامیکی دندان را جذاب تر کند. بیشترین ایرادی که می توان به روکش های فلزی سرامیکی نمایش لبه فلزی در لبه لثه و ایجاد واکنش شیمیایی می باشد.

3) روکش ایمپلنت دندان تمام سرامیکی

در این نوع روکش، متخصص روکش را از جنس تمام سرامیکی می سازد. روکش تمام سرامیکی زیبایی خاص و ویژه ای را به دندان ها می بخشد. در این نوع روکش ایمپلنت دندان چون از سرامیک استفاده می شود، حالت بسیار طبیعی به صورت می بخشد.

این مدل

سازگاری بسیاری با بدن بیمار داشته و حساسیت به سرما و گرما و حتی واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند. طول عمر روکش ایمپلنت دندان از جنس سرامیکی بستگی زیادی به مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت دندان دارد.

4) روکش ایمپلنت دندان از جنس پرسلن یا چینی

یکی دیگر از روکش ایمپلنت دندان که در اکثر مواقع توسط متخصص مرکز ایران ایمپلنت کار گذاشته می شود، روکش ایمپلنت دندان از جنس پرسلن یا چینی می باشد.

نحوه کار به این صورت می باشد که سرامیک بر روی فریم فلزی یا سرامیکی دیگر یا نسج دندان قرار می گیرد و زیبایی دندان را افزایش می دهد. عمر روکش ایمپلنت دندان از جنس پرسلن یا چینی زیاد نمی باشد زیرا از ضعیف ترین سرامیک ها محسوب می شود.

5) روکش ایمپلنت دندان زیرکنیوم

این نوع از روکش ها به شکل یک لایه و یا دو لایه ساخته می شود که باعث می شود عمر روکش دندان زیرکونیا بیشتر شود. در این مدا یک تکه زولید تمام روکش به صورت یکپارچه از زیرکونیوم ساخته می شود و همین امر باعث می شود عمر روکش دندان زیرکونیا افزایش یابد.

بیشترین نحوه استفاده از این روکش برای اتصال چند واحد روکش به همدیگر بوده که می تواند جایگزین بسیار خوبی برای روکش های معمولی فلزی – سرامیکی باشد.

در صورت شل شدن روکش ایمپلنت باید چه کار کرد؟

اگر ایمپلنت دندانی شما شل شود باید به 4 روش از قبیل زیر برای درمان آن اقدام کرد:

باید در اولین قرصت به پزشک معالج خود مراجعه کنید
تا زمانی که به پزشک مراجعه کنید باید روکش را نزد خود نگه دارید
از خوردن و جویدن غذا با روکش لق شده ایمپلنت بپرهیزید
تا زمان مراجعه به پزشک دهان خود را به تعداد سه بار در روز با دهان شویه بشویید

کلام پایانی

در انتهای این مقاله باید به شما عزیزان بگوییم که اگر قصد دارید از ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده کنید، بر اساس مطالبی که در این مقاله برای شما عزیزان شرح دادیم، سعی کنید که برای ایمپلنت کردن دندان های خود از روکش های با کیفیت استفاده کنید تا احتمال آسیب دیدن آن کاهش پیدا کند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر کاملی
5 ماه قبل

سلام عمر روکش ایمپلنت دندان چقدر است؟

آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید