لوگو ایران ایمپلنت

سینوس لیفت درد دارد؟

سینوس لیفت درد دارد؟
آنچه می‌خوانید! ...

آیا لیفت سینوس درد دارد؟ چه کسانی از سینوس لیفت بهره می‌برند؟ مشکلاتی که در دهان و لثه ایجاد می‌شوند بسیار متنوع هستند، و بر اساس آن‌ها می‌توان گفت که دندانپزشکی یکی از حوزه‌های پیچیده و گسترده در علم پزشکی است که به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود.

در بین این بخش‌ها، در بسیاری از موارد نیاز به جراحی لثه وجود دارد، و یکی از این موارد، جراحی لیفت سینوس است. به طور کلی، سینوس‌ها به کیسه‌های هواگیری گفته می‌شود که در بخش‌های بالایی دهان، به ویژه در اطراف بینی، قرار دارند و به لثه فک بالا نزدیک می‌باشند.

گاهی اوقات، ریشه دندان‌ها در فک بالا به داخل این حفره‌ها فرو می‌رود، و زمانی که دندان مورد نظر خارج شود، باعث پاره شدن حفره سینوسی و ایجاد ارتباط بین دهان و سینوس می‌شود.

اما این تنها یک مشکل نیست؛ زیرا در برخی موارد، هنگام کاشت دندان، ممکن است به آسیب دیدن حفره‌های سینوسی در فک بالا برخورد کنیم، و در چنین شرایطی، لیفت سینوس انجام می‌شود.

آیا واقعا سینوس لیفت درد دارد؟

سینوس لیفت یک عمل جراحی است که در بسیاری از مواقع تحت بیهوشی کامل و گاهی با بی حسی موضعی انجام می‌شود. اگر برای این جراحی از بیهوشی کامل استفاده شود، بیمار هیچ درد یا عدم راحتی را تجربه نخواهد کرد. اما بعد از آغاز فرایند به هوش آمدن، باید یک دوره نقاهت را طی کند تا به حالت عادی بازگردد.

اگر برای این جراحی از بی حسی موضعی استفاده شود، با استفاده از مواد بی حس کننده، لثه و مناطق مورد نظر بی حس می‌شوند، و بیمار هیچ دردی را تجربه نخواهد کرد، اما ممکن است در به کار بردن بی حسی موضعی، احساس ناراحتی و تنش کمی وجود داشته باشد، زیرا بیمار تمام مراحل جراحی را مشاهده و احساس می‌کند.

بنابراین برای فهمیدن اینکه آیا سینوس لیفت درد دارد یا خیر، بهتر است از روش انجام آن مطلع شوید.

تجربه‌های بیماران:

بسیاری از افراد پس از انجام جراحی سینوس لیفت، احساس درد و ناراحتی می‌کنند. اما باید توجه داشت که این درد معمولاً مدت کوتاهی پس از عمل احساس می‌شود و با مصرف داروهای تسکین‌دهنده درد و استراحت بهبود می‌یابد.

نظر پزشکان:

بیشتر پزشکان معتقدند که سینوس لیفت ممکن است با دردی همراه باشد، اما این درد قابل کنترل و کاهش است و با رعایت مراقبت‌های لازم، بیماران می‌توانند بهبود یابند.

سینوس لیفت درد دارد؟

روش های لیفت سینوس

برای لیفت سینوس از دو روش مختلف استفاده می‌شود که این دو روش به شرح زیر هستند:

1) لیفت سینوس باز

جراحی لیفت سینوس به صورت باز، با میزان درد، جراحت و خونریزی بیشتری همراه است زیرا در این روش به صورت سنتی باید لثه تحت جراحی قرار بگیرد و جراحت‌هایی در آن ایجاد شود تا پزشک بتواند به سینوس دسترسی پیدا کند و آن‌ها را به سمت بالاتر هدایت نماید.

با وجود شرایط موجود در روش باز می‌توان گفت که سینوس لیفت درد دارد.

2) لیفت سینوس بسته

روش لیفت بسته سینوس در مقایسه با لیفت باز شرایط بهتری دارد زیرا در این روش برای جراحی لثه و دسترسی به غشای سینوسی نیازی به ایجاد جراحت‌های متعدد در لثه نیست. در واقع، تمامی مراحل جراحی از طریق حفره کوچکی که برای قرار گرفتن ریشه ایمپلنت به وجود می‌آید، انجام می‌شود.

با این وجود، میزان درد، جراحت و خونریزی که بیمار در این روش تجربه می‌کند، بسیار کمتر است و از طرف دیگر، دوره نقاهت او نیز در مدت کوتاه‌تری سپری می‌شود.

در چه مواقعی به سینوس لیفت نیاز است؟

اگر با کشیدن دندان از فک بالا، بین دهان و سینوس حفره‌ای ایجاد شود و جداره بین این دو قسمت با کشیدن دندان از دست برود، این ممکن است نیاز به جراحی لیفت سینوس داشته باشد.

اما عمدتاً، دلیل اصلی استفاده از این روش جراحی برای بیماران، کاشت پایه ایمپلنت و ترمیم دندان‌های فک بالای آن‌ها با استفاده از ایمپلنت است.

برای نصب پایه تیتانیومی ایمپلنت در دهان بیمار و در فک بالای او، حفره‌های سینوسی باید به قدری بالا باشند که پایه ایمپلنت در حین نصب در داخل آن‌ها فرو نرود. در نتیجه، در این مواقع نیاز به انجام جراحی لیفت سینوس برای بیماران به وجود می‌آید.

سینوس لیفت برای چه کسانی به کار می رود؟

ممکن است شما فکر کنید که همه افرادی که قصد دارند ایمپلنت دندان‌های خود را نصب کنند، نیاز به انجام جراحی لیفت سینوس دارند، اما این ادعا صحیح نیست. واقعیت این است که فقط افرادی که غشای سینوسی آن‌ها به اندازه کافی در نزدیکی دندان‌های فک بالا قرار دارد و نصب پایه ایمپلنت باعث تخریب آن می‌شود، نیاز به این جراحی را دارند. اما همه افراد برای نصب ایمپلنت دندان‌های فک بالا با این مشکل مواجه نخواهند بود.

توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، نصب ایمپلنت برای دندان‌های آسیاب فک بالا این مشکل را دارا می‌باشد.

چگونگی کاهش درد پس از جراحی:

مراقبت‌های پس از عمل:

پس از انجام جراحی، باید از مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از عفونت و کاهش درد و التهاب‌ها پیروی شود.

داروهای تسکین‌دهنده درد:

استفاده از داروهای تسکین‌دهنده درد مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و ضد التهاب‌ها می‌تواند به کاهش درد پس از جراحی کمک کند.

اگر جراحی لیفت سینوس را انجام داده‌اید و در دوره نقاهت به سر می‌برید، برای کاهش میزان درد خود بهتر است که مراقبت های زیر را رعایت کنید:

1 مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک از جمله مسکن و آنتی بیوتیک
2 استفاده از کمپرس سرد برای کاهش میزان خونریزی و درد
3 پرهیز از بلند کردن وسایل سنگین و یا انجام فعالیت های شدید بدنی
4 استراحت کردن
5 پرهیز از مصرف غذاهای بسیار داغ
6 خوردن مواد غذایی آبکی

عوارض ممکن:

خونریزی:

پس از جراحی سینوس لیفت، ممکن است بیماران با خونریزی ملایمی مواجه شوند که اغلب بعد از چند روز بهبود می‌یابد.

واکنش‌های التهابی:

گاهی اوقات، بعد از جراحی، التهاب در ناحیه‌ی جراحی رخ می‌دهد که با مصرف داروهای ضد التهاب و استفاده از پنسیلین‌های معمولاً کنترل می‌شود.

سوالات متداول

۱. آیا سینوس لیفت درد دارد؟

  • بله، بعضی از بیماران پس از انجام جراحی سینوس لیفت، احساس درد می‌کنند. اما این درد معمولاً با مصرف داروهای تسکین‌دهنده درد و استراحت بهبود پیدا می‌کند.

۲. چه مدت زمانی پس از عمل می‌توان از درد کاهش یافته انتظار داشت؟

  • معمولاً درد پس از جراحی سینوس لیفت در مدت چند روز تا یک هفته کاهش می‌یابد و بهبودی به تدریج رخ می‌دهد.

۳. آیا مصرف داروهای تسکین‌دهنده درد برای همه بیماران مناسب است؟

  • بله، استفاده از داروهای تسکین‌دهنده درد مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و ضد التهاب‌ها برای کاهش درد پس از جراحی سینوس لیفت معمولاً مناسب است. اما قبل از استفاده از هر دارویی، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

۴. آیا خونریزی پس از عمل جراحی معمول است؟

  • بله، پس از جراحی سینوس لیفت، ممکن است بیماران با خونریزی ملایمی مواجه شوند که این امر معمولاً پس از چند روز بهبود می‌یابد..

کلام پایانی

به منظور افزایش آگاهی شما عزیزان درباره‌ی ایمپلنت و جراحی‌های پیش از آن که در برخی موارد لازم است، به بررسی این موضوع که آیا سینوس لیفت درد دارد یا خیر، پرداختیم. همچنین، این روش را از زوایای مختلف بررسی کردیم.

مجموعه تخصصی ایران ایمپلنت با بهترین شیوه ممکن این جراحی را برای شما عزیزان انجام می‌دهد و به علاوه، در این مجموعه، می‌توانید تحت نظر پزشکان متخصص، نیاز خود به لیفت سینوس را بررسی کنید.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید یا قصد دارید در بهترین مراکز دندانپزشکی تهران ایمپلنت بگذارید یا سینوس لیفت کنید، با ما در ایران ایمپلنت تماس بگیرید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید