لوگو ایران ایمپلنت

عوارض سینوس لیفت

آنچه می‌خوانید! ...

آیا از عوارض سینوس لیفت اطلاع دارید؟ سینوس ها حفره های تنفسی هستند که در قسمت های مختلف فک و صورت قرار گرفته اند و سینوس هایی که در فک بالا قرار دارند به سینوس های ماگزیلری معروف هستند که در بسیاری از مواقع ریشه دندان ها در داخل این سینوس ها قرار می گیرند.

همان طور که می دانید

سینوس لیفت به جراحی گفته می شود که در طی آن جراحی هایی برای اضافه کردن استخوان به فک بالا برای کاشت دندان انجام می شود. در این جراحی سینوس ها برای آماده سازی دندان ها برای کاشت ایمپلنت بالا برده می شوند و در این صورت هدف از انجام این جراحی را می توان آماده سازی محل کاشت دندان در نظر گرفت.

در این مقاله به 5 مورد از مهمترین عوارض و معایب لیفت سینوس اشاره شده است.

برنابراین اگر به دنبال این هستید که:

  • معایب جراحی لیفت سینوس
  • بهترین راه ها برای جلوگیری از عوارض این جراحی

بنابراین تا انتها این مقاله را مطالعه فرمایید چرا که قطعا مطالب این مقاله کمک بسیار زیادی در جهت پیشگیری از عوارض شدید کمک خواهند کرد.

عوارض سینوس لیفت

قبل از جراحی با 5 عوارض لیفت سینوس آشنا شوید!

حال لازم به ذکر است که در برخی از مواقع عوارض بعد از جراحی سینوس بسیار نادر هستند و آنها را می توان به صورت زیر معرفی کرد:

1) سوراخ شدن غشا سینوس در طی جراحی

یکی از شایع ترین مشکلاتی که در طول لیفت سینوس اتفاق می افتد، سوراخ شدن غشا سینوس در طول جراحی است و در صورت بروز این مشکل جراح دندانپزشک باید بتواند که غشا سوراخ شده را بخیه بزند و آن را ترمیم کند.

حال

اگر امکان این کار وجود نداشته باشد، مراحل جراحی باید متوقف شود تا غشای سوراخ شده پیش از انجام جراحی مجدد بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: مراحل انجام سینوس لیفت

2) عفونت بعد از سینوس لیفت

امکان بروز عفونت پس از هر جراحی وجود دارد و جراحی سینوس نیز از این مساله بی نصیب نمانده است. عفونت سینوس در طی جراحی مساله بسیار نادری است و در صورتی این موضوع بروز پیدا می کند که موادی که در طول جراحی مورد استفاده قرار می گیرند، به خوبی استریل نشده باشند.

3) بروز ترشح از زخم

از دیگر عوارض سینوس لیفت امکان بروز ترشح از زخم و ترشح چرک است که این عارضه قابل درمان است و با مصرف آنتی بیوتیک ها و تکنیک های شست و شو قابل درمان می باشد.

4) بروز تغییر رنگ در زیر چشم ها

بروز این عارضه به علت آسیب دیدن عروق خونی در طول جراحی می باشد و یا مراقبت های نادرست بیمار از دهان پس از جراحی اتفاق می افتد.

این مساله

معمولا در بانوان مسن تر بروز پیدا می کند زیرا در آنها لخته ای به دلیل عبور خون از دیواره رگ ها و تجمع آنها در بافت ایجاد می شود و مدت زمانی در حدود دو هفته طول می کشد تا این عارضه بر طرف شود.

لازم به ذکر است که این مشکل هیچ خطری ندارد و تنها به صورت ظاهری ایجاد می شود.

5) با شکست مواجه شدن جراحی برای کاشت ایمپلنت

از جمله عارضه هایی که می توان در عوارض سینوس لیفت به آن اشاره کرد، با شکست مواجه شدن جراحی برای کاشت ایمپلنت دندان است.

بدین معنا که

ایمپلنت در پیوند با مواد استخوانی ناتوان است و چنین شکستی در جراحی کاشت ایمپلنت در مواقعی که ایمپلنت در استخوان طبیعی قرار می گیرد نیز اتفاق می افتد.

جلوگیری از بروز عوارض سینوس لیفت

خطرات و عوارضی که بر اساس لیفت سینوس به وجود می آیند در برخی از مواقع قابل جلوگیری هستند.

به عنوان مثال:

برای جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان و  عوارض باید در انتخاب جراح دندانپزشک دقت بسیار زیادی به خرج داد و جراح ماهری را انتخاب کرد تا با مهارت جراح از بروز مشکلات و عوارض تا حد زیادی جلوگیری به عمل آید.

بیشتر بخوانید: مهمترین مراقبت های بعد از سینوس لیفت

مراقبت هایی که بعد از جراحی باید توسط بیمار انجام شوند و مراقبت کردن از زخم های ایجاد شده نیز از جمله مسائلی هستند که باعث جلوگیری از بروز عوارض می شوند و برای انجام این کار باید دستورات پزشک را به درستی انجام داد.

در صورتی که طبق گفته جراح سینوس لیفت در تهران:

مراقبت های بعد از جراحی به خوبی انجام نشوند، امکان بروز عفونت، هماتوم و دیگر مسائل برای بیمار وجود دارد. باید به این نکته نیز اشاره شود که با تمیز نگه داشتن دهان و پرهیز از استعمال سیگار می توان خطرات ناشی از جراحی لیفت را تا حد زیادی کاهش داد.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید