لوگو ایران ایمپلنت

روکش ایمپلنت پیچی

روکش ایمپلنت پیچی
آنچه می‌خوانید! ...

روکش ایمپلنت پیچی برخلاف چسب روکش ایمپلنت از نظر ظاهری همانند روکش ایمپلنت چسبنده نیستند اما دسترسی راحت تر به ایمپلنت را جهت ترمیم به خوبی فراهم می کند.

وجود ایمپلنت دندان به عنوان یک جایگزین موثر و عالی سبب شده که بیماران بیشترین تمایل برای کاشت آن را داشته باشند. نه تنها جای خالی دندان را پر می کند بلکه اصلاح طرح لبخند را نیز برای بیمار خواهد داشت.

زیبایی و ظاهر ایمپلنت پیچی به زیبایی روکش چسبنده نیست اما با اینحال مزایای تعریف کننده برای بیمار خواهد داشت. همین امر سبب شده که مرکز ایران ایمپلنت یکی از خدمات خود را به کاشت روکش ایمپلنت پیچی اختصاص دهد و جزئیات کار را در ادامه شرح می دهد.

4 نوع روکش های ایمپلنت دندان

از جمله بهترین روکش های ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) روکش پی اف ام

فلزی که در این روکش مورد استفاده قرار می گیرد از نوع فلزهای گرانبها بوده که به لایه زیرین دندان تراش خورده متصل می شود. برای لایه سطحی از پرسلین یا نوعی سرامیک استفاده می شود که ظاهر فلزی را در دهان مخفی کند.

2) روکش از نوع سرامیکی

روکش سرامیکی که در این مدل ساخته شده تماما از جنس سرامیک انتخاب می شود. با وجود سرامیک زیبایی و استحکام روکش تضمین می شود.

3) روکش پرسلین یا چینی

زمانی که بیمار نمی تواند هزینه ایمپلنت دندان آنچنان را متقبل شود از روکش پرسلین یا چینی ارزان قیمت استفاده می کند. با وجود اینکه این نوع روکش ها کمی شکننده و حساس هستند اما در مجموع در گذشته بیشترین کاربرد را داشته اند.

4) روکش زیرکونیوم

استحکام روکش زیرکونیوم از فلزات بیشتر بوده و زمانی کاربرد دارد که بیمار به دندان قروچه عادت داشته باشد.

روش های اتصال روکش ایمپلنت دندان

پس از انتخاب روکش ایمپلنت نوبت به نوع اتصال آن خواهد رسید. در مرکز ایران ایمپلنت دو روش روکش پیچی و روکش چسبنده برای اتصال روکش ایمپلنت وجود دارد.

1) روکش ایمپلنت چسبنده

همان گونه که از نام این روش پیداست برای اتصال روکش ایمپلنت دندان به پایه از روکش های چسبنده استفاده می شود. چسب یا همان سمان روکش ایمپلنت بایستی از کیفیت خوبی جهت اتصال برخوردار باشد.

البته تا یک هفته اول از روکش چسبنده موقت استفاده می شود تا در صورت هر گونه مشکلات یا حساسیت بتوان آن را به راحتی جابجا کرد. افرادی که نسبت به زیبایی خود حساسیت بیشتری دارند در اکثر موارد از روش اتصال روکش ایمپلنت چسبنده استفاده می کنند.

از جمله مزایای تعویض روکش ایمپلنت و  روکش ایمپلنت چسبنده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد ظاهری زیبا

نحوه اتصال با کمک چسب سبب شده که به متخصص را از وجود پیچ بی نیاز کند. زمانی که پیچ به کار می رود متخصص مجبور خواهد شد که ایمپلنت را سوراخ کند. در اکثر مواقع زمانی که کاشت ایمپلنت دندان جلویی یا قدامی انجام شده باشد برای روکش از نوع چسبنده آن استفاده می شود.

قیمت مناسب

هزینه روکش ایمپلنت و ایمپلنت دندان به اندازه کافی برای بیمار بار سنگینی خواهد بود اما قیمت کم روکش ایمپلنت چسبنده تا حدودی می توان از اضافه شدن هزینه های اضافی کم کند.

دوام بالا

چسب روکش ایمپلنت دندان را با چسب های معمولی اشتباه نگیرید. بدانید که قدرت و چسبندگی این مواد به حدی بوده که می تواند تا زمان های طولانی برای شما کارساز باشد.

2) روکش ایمپلنت پیچی

یکی دیگر از روش های پرطرفدار اتصال روکش ایمپلنت دندان است. زمانی که روکش ایمپلنت پیچی کار گذاشته می شود از وجود چسب اصلا خبری نیست. اما متخصص مجبور خواهد شد که سوراخی را در پایه ایمپلنت ایجاد کرده و روکش را به راحتی به ایمپلنت متصل کند.

برای جلوگیری از باز شدن پیچ ها نیاز است که متخصص از بیمار بخواهد که چند جلسه به مرکز ایران ایمپلنت رجوع کند. از مزایای روکش ایمپلنت پیچی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی آسان

از برجسته ترین مزایای روکش ایمپلنت پیچی به قابلیت دسترسی آسان آن را می توان نام برد. زمانی که هر مشکلی برای دندان و یا ایمپلنت رخ دهد، متخصص به راحتی می توان پیچ روکش را باز کرده و مشکل را برطرف سازد. تعداد تکرار این عمل برای متخصص محدودیتی ندارد و بدون آسیب رسانی به روکش ایمپلنت می توان آن را انجام داد.

عدم ایجاد عفونت

وجود چسب گاهی می تواند زمینه ساز عفونت و بیماری باشد اما در روکش ایمپلنت پیچی اثری از التهاب یا عفونت باکتری اصلا وجود ندارد.

3 نوع روکش ایمپلنت بر اساس  کشور سازنده

روکش های ایمپلنت را از نظر کشور سازنده به سه گروه تقسیم می کنند زیرا روکش ایمپلنت توسط کشور های مختلفی در جهان تولید می شود که از این جهت و بر اساس کیفیت و زیبایی، آنها را در سه گروه دسته بندی کرده اند که عبارتند از:

1) روکش های امریکایی

این گروه به روکش هایی گفته می شود که توسط کشور امریکا ساخته می شوند و در برند های متفاوتی تولید می شوند. اما با این وجود روکش هایی که توسط کشور امریکا ساخته می شوند، گران قیمت ترین انواع روکش ها در جهان هستند و از نظر میزان کیفیت و زیبایی رتبه اول جهان را به خود اختصاص می دهند.

2) روکش های اروپایی

روکش های اروپایی رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده اند و در مقایسه با ایمپلنت های امریکایی کیفیت پایین تر و هزینه کمتری دارند. اما با این وجود انتخاب بسیار مناسبی هستند.

روکش های اروپایی در برند های متفاوت توسط کشور هایی از قبیل: ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، آلمان و سوئیس ساخته می شوند.

3) روکش های آسیایی

روکش های آسیایی توسط کشور هایی از قبیل: ایران، چین و کره ساخته می شوند. این نوع روکش های ایمپلنت رتبه سوم را در جهان دارند که از بین این سه کشور، ایمپلنت هایی که توسط کره ساخته می شوند، از شرایط بهتری در مقایسه با ایران و چین برخوردارند و طرفداران بیشتری دارند.

در کشور ایران نیز از این نوع ایمپلنت ها استقبال خوبی صورت گرفته است و بسیاری از پزشکان معتقدند که با وجود اینکه هزینه روکش های کره ای کمتر از روکش های اروپایی است اما از نظر کیفیت و زیبایی با آنها برابری می کنند.

روکش ایمپلنت پیچی یا روکش ایمپلنت چسبنده؟

اگر می خواهید برای روکش ایمپلنت در غرب تهران خود تصمیم بگیرید که کدام روش اتصال را انتخاب کنید، بهتر است در ابتدا شرایط جسمی و بدنی خود را با متخصص مرکز ایران ایمپلنت در میان بگذارید. علاوه براین محل قرار گیری ایمپلنت حائز اهمیت است.

بری نمونه دندان های جلویی یا دندان های قدامی نیاز به دقت بیشتری از نظر ظاهری و زیبایی دارند. دندان های عقبی که بیشترین حالت جویدگی و سائیدگی را دارند نیز باید از روکش ایمپلنت محکمی استفاده کنند که در بیشتر مواقع از روکش ایمپلنت پیچی استفاده می شود. اما در نهایت تصمیم آخر با خود بیمار خواهد بود.

تفاوت روکش پیچی با روکش چسبنده چیست؟

روکش هایی که برای اتصال آنها از سمان استفاده می شود در مواقعی که ایمپلنت به ترمیم نیاز دارد، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند که به همین دلیل این مساله در کاشت ایمپلنت اهمیت زیادی دارد.

اما در بسیاری از مواقع بر اساس دلایلی مانند: محدودیت آناتومیکی، حفره دسترسی به پیچ ایمپلنت در منطقه زیبایی دندان قرار گرفته شده باشد، می توان از انواع اباتمنت زاویه دار استفاده کرد که در این صورت حفره دسترسی به پیچ در قسمتی به دور از منطقه زیبایی دندان قرار خواهد گرفت.

روکش ایمپلنت پیچی از نظر زیبایی

در میان انواع روش هایی که برای اتصال روکش ایمپلنت وحود دارند، روکش های ایمپلنت چینی از نظر زیبایی مناسب تر هستند و باعث می شوند که زیبایی افراد از نیم رخ نیز حاصل شود و حالت طبیعی تری در دندان ها ایجاد گردد زیرا در این نوع روش اتصال ایمپلنت در قسمت لینوگوال قرار می گیرد و پیچ آن نیز در قسمتی به نام سینگولوم دندان قرار داده می شود.

در نتیجه در روکش ایمپلنت پیچی از اباتمنت زاویه دار استفاده می شود که در این صورت همپوشانی ایجاد شده در لبه های دندان حذف می شود و نیم رخ ظاهری طبیعی تر پیدا می کند.

نکاتی در رابطه با روکش ایمپلنت پیچی

روکش های پیچ شونده در مقایسه با دیگر انواع روکش های ایمپلنت نیاز بیشتری به قرار گیری دقیق در فک دارند و در این خصوص پزشک باید از دقت و مهارت بیشتری بهره مند باشد.

روکش های پیچ شونده بیشترین درصد در خصوص شل شدن را دارند که این موضوع یک مشکل اساسی در رابطه با این روکش ها به حساب می آید.

روکش های پیچ شونده به سادگی باز می شوند و بیرون می آیند به گونه ای که برای خارج کردن آنها هیچ آسیبی به ایمپلنت وارد نمی شود.

روکش های پیچ شونده در مقایسه با روکش های چسبنده آسیب های کمتری از نظر سلامتی به بدن وارد می کنند و از این رو استفاده از انها مفید تر است.

روکش پیچی برای چه کسانی مناسب است؟

روکش های پیچی ایمپلنت برای افرادی به شرح زیر مناسب خواهد بود:

1) اشخاصی که با هزینه بالای این روش مشکلی ندارند و از عهده پرداخت آن بر می آیند
2) اشخاصی که به سلامتی خود بیشتر اهمیت می دهند و ترجیح می دهند که روکش به سلامتی انها آسیب وارد نکند
3) افرادی که به زیبایی ظاهری دندان های خود بیشتر اهمیت می دهند
4) افرادی که قصد دارند تمامی مراحل ایمپلنت را با بهترین ها انجام دهند
5) افرادی که می خواهند مدت زمان بیشتری از ایمپلنت خود بهره ببرند
6) تمامی افرادی که قصد دارند از ایمپلنت استفاده کنند

کلام پایانی

همکاران ما در مجموعه ایران ایمپلنت سعی بر آن داشتند که تمامی موارد مهم و ضروری در خصوص روکش ایمپلنت را برای شما عزیزان شرح دهند. امیدواریم که مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع گردیده باشد.

آگاهی از این مطالب به شما همطونان عزیز کمک می کند که در صورت ترمیم دندان های خود با ایمپلنت بدانید که چه مراحلی باید برای ایمپلنت طی شوند و کدام موارد بهتر هستند. به صورت کلی کسب اطلاع از این مسائل شما را در تمامی مراحل ترمیم دندان هایتان یاری می کند و باعث می شود که با چشم باز برای این کار اقدام کنید.

چنانچه قصد دارید که از ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده کنید، سعی به این مطالب توجه نمایید و در خصوص آنها با پزشک مشورت کنید تا به این شکل بهترین روکش ایمپلنت را انتخاب نمایید.

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتری در خصوص ایمپلنت هستید و قصد دارید که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، سایر مقالات درج شده در ایران ایمپلنت را نیز بررسی کنید و از آنها استفاده نمایید.

تماس با ما

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه روکش دندان میتوانید با تلفن های مرکز ایران ایمپلنت تماس حاصل فرمایید تا مشاورین شما را راهنمایی کنند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید