لوگو ایران ایمپلنت

درصد موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟

درصد موفقیت ایمپلنت
آنچه می‌خوانید! ...

درصد موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟ سوالی که شاید 90 درصد افراد پیش از پرداخت هزینه ایمپلنت دندان، آن را از متخصصان ایران ایمپلنت سوال می کنند.

همانند دیگر خدمات دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان، لیمنت دندان و کاشت دندان و دیگر موارد، موفقیت ایمپلنت دندان نیز به عوامل زیادی بستگی دارد. در ادامه مرکز ایران ایمپلنت این موضوع را بیشتر تشریح خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

عوامل موثر در تعیین درصد موفقیت ایمپلنت دندان

در همین ابتدا باید عنوان کرد که میزان موفقیت کاشت ایمپلنت دندان به تعداد ایمپلنت های دندانی که با موفقیت به طور دائم با استخوان فک جوش می خورد، بستگی کامل دارد. اما این تمام ماجرا نیست. عوامل زیر می تواند این درصد از موفقیت را کم و یا زیاد کند. مانند:

1) تراکم استخوان

وجود تراکم استخوان کافی یکی از عواملی است که میزان موفقیت ایمپلنت دندان را تا حد زیادی بالا می برد. استخوان های سالم و برخورداری از تراکم استخوان کافی یکی از شروط اصلی برای کاشت ایمپلنت دندان است.

در شرایطی که

مشخص شود فرد از این تراکم به حد کافی برخوردار نیست، پیوند استخوان انجام می شود. با جراحی های متفاوت می توان تراکم یا ارتفاع توده استخوان فک را به حد نرمال برای کاشت رساند.

2) رعایت مراحل کاشت ایمپلنت

رعایت مراحل جراحی و کاشت می تواند درصد موفقیت ایمپلنت دندان به صورت چشم گیری افزایش دهد. براساس آمار و مطالعات اخیر، انجام مراحل کاشت ایمپلنت دندان به صورت استاندارد و مرحله ای، نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد.

فرقی ندارد شما ایمپلنت دندان را به شکل ایمپلنت فوری یا ایمپلنت معمولی انجام می دهید؛ در هر متد بایستی این مراحل به خوبی رعایت شود.

برای تمامی بیماران شرایط مساعد کاشت وجود ندارد. انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان می تواند شما را کمک کند که کاشت موفقی را داشته باشید.

3) سیگار کشیدن

اگر به دنبال بهترین نتیجه از کاشت ایمپلنت دندان هستید، بهتر است پیش از کاشت حدود شش ماه از کشیدن سیگار خودداری کنید.

وجود لثه های محکم و سالم از فاکتورهای اساسی کاشت ایمپلنت موفق است. پس از کاشت نیز تا مدت زیادی از سیگار کشیدن خودداری کنید. در این حالت پایه های ایمپلنت دندان به خوبی جوش خواهد خورد.

4) بهداشت دهان و دندان

شاید اصلی ترین و مهم ترین عاملی که باعث می شود شما برای سال های طولانی ایمپلنت دندان را به همراه داشته باشید، رعایت بهداشت دهان و دندان است.

حفظ بهداشت دهان و دندان و استفاده از مسواک های مخصوص ایمپلنت دندان، از فاکتورهای اصلی مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت دندان است. نخ دندان کشیدن، مراجعه سالیانه به دندانپزشکی، استفاده از دهانشویه به صورت منظم، ایجاد عفونت و شکست ایمپلنت دندان را کاهش خواهد داد.

5) تجربه و مهارت پزشک:

تجربه و مهارت پزشکی که ایمپلنت را کاشته و مراقبت از آن را انجام می‌دهد نیز نقش مهمی در موفقیت ایمپلنت دارد.

 عوامل تعیین درصد موفقیت ایمپلنت دندان
عوامل تعیین درصد موفقیت ایمپلنت دندان

آمار و درصد موفقیت ایمپلنت دندان

با توجه به مطالعات، درصد موفقیت ایمپلنت دندان معمولاً بین 90 تا 95 درصد است. اما این درصد می‌تواند بستگی به عواملی مانند وضعیت عمومی سلامتی و کیفیت استخوان‌ها متغیر باشد.

علت کاهش درصد موفقیت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین جایگزین دندان یا دندان های از دست رفته شناخته شده است. اما ممکن است کاشت به چند دلیل با شکست مواجه شود، از جمله:

1) انتخاب نامناسب موقعیت ایمپلنت

جایگذاری صحیح و درست پایه ایمپلنت دندان باعث می شود که شما کاشت ایمپلنت دندان ایده آل را داشته باشید. چنانچه فرایند جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک به درستی انجام نشود به مرور زمان با لق شدن ایمپلنت مواجه خواهید شد.

2) ترک برداشتن یا شکسته شدن ایمپلنت

انتخاب بهترین نوع، برند و جنس ایمپلنت شما را از پرداخت هزینه های بعدی نجات می دهد. در صورتی برند و جنس ایمپلنت مناسب نباشد، احتمال ترک برداشتن یا شکسته شدن ایمپلنت وجود دارد.

3) عفونت یا التهاب لثه

بروز عفونت والتهاب در لثه یا استخوان، درصد موفقیت ایمپلنت دندان را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت برای چه دندانی مناسب است؟

علائم و نشانه های بروز مشکل در ایمپلنت

از جمله این علائم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1 ایجاد ورم و التهاب در لثه
2 تحلیل رفتن لثه
3 سخت شدن بلعیدن
4 بروز درد و ناراحتی شدید
5 لق شدن و شل شدن ایمپلنت

سوالات متداول:

  1. آیا ایمپلنت دندان مناسب برای همه افراد است؟
    • ایمپلنت دندان ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد، به ویژگی‌های فردی هر فرد بستگی دارد.
  2. آیا ایمپلنت دندان در موارد خاصی ناموفق می‌شود؟
    • بله، در برخی موارد ممکن است ایمپلنت دندان ناموفق باشد، به عواملی مانند عوامل جراحی و مراقبت پس از جراحی بستگی دارد.
  3. آیا می‌توان ایمپلنت دندان‌ها را در صورت ناموفقیت جایگزین کرد؟
    • بله، در صورت ناموفقیت ایمپلنت دندان، می‌توان به روش‌های جایگزینی مانند پروتز دندانی متوسل شد.
  4. چگونه می‌توان موفقیت ایمپلنت دندان را افزایش داد؟
    • مراقبت‌های بهداشتی دهانی منظم، رعایت نکات پس از جراحی، و مشورت منظم با دندانپزشک می‌تواند به افزایش موفقیت ایمپلنت دندان کمک کند.
Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید