لوگو ایران ایمپلنت

آیا با ایمپلنت دندان می توان ام آر آی (MRI) داد؟

با ایمپلنت می توان MRI داد؟
آنچه می‌خوانید! ...

MRI چیست؟ آیا با ایمپلنت می توان MRI داد؟در علم پزشکی از روش های مختلفی برای تشخیص و درمان بیماری های مختلف استفاده می شود که MRI یکی از این روش ها است و به منظور عکسبرداری و کسب اطلاع از بافت های داخلی بدن انسان مورد استفاده قرار می گیرد.

MRI یک روش غیر تهاجمی برای انجام این امور است که به کمک آن پزشک می تواند وضعیت تومورهای مغزی را بررسی کند و از وضعیت سلامتی مغز و یا آسیب های مربوط به آن مطلع گردد.

اما یک مساله بسیار مهم در رابطه با این ام آر آی و دستگاه آن وجود دارد که باعث می شود تا امکان استفاده از این روش تشخیصی برای همه بیماران وجود نداشته باشد.

تا انتهای این مقاله همراه ایران ایمپلنت بمانید تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

ایا با وجود ایمپلنت دندان می توان MRI داد؟

با ایمپلنت دندان می توان MRI داد؟ همان طور که گفته شد در ترمیم دندان با ایمپلنت از فلز تیتانیوم و یا زیرکونیا در جهت ساخت پایه آن استفاده می شود اما با این وجود خوشبختانه استفاده از ایمپلنت با هر یک از فلزات ذکر شده در انجام تصویربرداری با روش MRI و یا سایر روش ها مشکلی را ایجاد نمی کند.

زیرا

زیرکونیا و تیتانیوم از فلزات فرو مغناطیسی محسوب نمی شوند و وجود آنها در دهان برای انجام این روش تصویربرداری بلامانع است.

بیشتر بخوانید: آیا ایمپلنت دندان سرطان زاست؟

با ایمپلنت می توان MRI داد؟

چرا MRI به فلزات حساسیت نشان می دهد؟

دستگاه MRI یک دستگاه بسیار بزرگ است که از قدرت مغناطیسی بسیار زیادی برخوردار است  که در حین عملیات اسکن و تصویربرداری میتواند فلزات  را به خود جذب کند.

افرادی که در این زمینه تخصص دارند، اعلام کرده اند که قدرت دستگاه MRI به حدی زیاد است که می تواند تانک های اکسیژنی، ویلچر و یا هر نوع دستگاه فلزی دیگری را به خود جذب کند.

اما در میان تمامی فلزات گروهی از آنها که به صورت فرو مغناطیسی باشند مانند: تیتانیوم و زیرکونیا با قرار گرفتن در معرض این دستگاه باعث بروز مشکل نمی گردند.

بیشتر بخوانبد: عکس cbct برای ایمپلنت

آیا همه انواع ایمپلنت برای MRI بلامانع هستند؟

روکش های ایمپلنت به صورت کلی از سرامیک و یا کامپوزیت ساخته می شوند که در تولید انها هیچ فلزی به کار نمی رود و از این جهت تمامی انواع روکش ایمپلنت با برندهای گوناگون و یا در انواع مختلف در انجام عملیات MRI مشکلی را ایجاد نمی کنند.

در واقع

تنها بخش فلزی ایمپلنت پایه آن است که در تمامی انواع ایمپلنت ها این بخش را یا از تیتانیوم و یا از زیرکونیا می سازند. با این وجود از هر نوع ایمپلنتی که استفاده کنید، هیچ مشکلی برای MRI برایتان ایجاد تمی شود و آزادانه می توانید انواع مورد نظر ایمپلنت را برای خود به کار ببرید.

آیا MRI برای همه افراد یکسان است؟

آیا MRI برای کسانی که ایمپلنت کرده‌اند با افراد عادی یکسان است؟

شاید با خود فکر کنید که انجام عملیات MRI برای کسانی که ایمپلنت کرده اند با کسانی که فاقد ایمپلنت و یا فلزات در بدن خود هستند، با تکنیک های متفاوت و یا شرایط گوناگون انجام می شود.

اما در این رابطه باید اشاره کنیم که

خوشبختانه در انجام عملیات ام آر آی هیچ تفاوتی میان کسانی که ایمپلنت کرده اند و یا فاقد آن هستند، وجود نخواهد داشت بلکه همه در شرایط یکسان این روش اسکن را انجام خواهند داد.

بخش پایانی

با توجه به اینکه با ایمپلنت می توان MRI داد، می توانید با خیال آسوده برای ترمیم دندان های خود با این روش اقدام کنید و از مزایای بسیار زیاد آن بهره مند گردید.

در صورتی که به دنبال یک مرکز درمانی و تخصصی متاسب در این زمینه هستید، ایران ایمپلنت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

زیرا با مراجعه به این دندانپزشکی می توانید در شرایط ایده آل کاشت دندان و یا ایمپلنت را در انواع برندهای مختلف انجام دهید و نتیجه رضایت بخش از ترمیم دندان های خود دریافت کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید