لوگو ایران ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان در بارداری خطرناک است؟

ایمپلنت دندان در بارداری
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت دندان در بارداری خطرناک است؟ سوالی که بیشتر مادران بادار در طی دوران بارداری برایشان جای بسی سوال است. بهتر است بدانید که سیستم بدنی یک زن در طول دوران بارداری دستخوش تغییرات زیادی می شود که انجام برخی خدمات دندانپزشکی می تواند شرایط خاصی را برای آنها رقم بزند.

کاشت ایمپلنت‌ دندان به تنهایی هیچ تأثیر مخربی برای سلامتی مادر و جنین ندارد، اما لازم به ذکر است که جراحی مرتبط با کاشت ایمپلنت ممکن است خطراتی برای بیمار به همراه داشته باشد. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در مورد کاشت ایمپلنت در دوران باردار، با پزشک خود مشورت کنید تا موارد خاص و شرایط شما در نظر گرفته شود و تصمیم مناسبی اتخاذ کند.

متخصص مرکز ایران ایمپلنت با بررسی تمام شرایط مادر باردار در صورت نیاز اقدام به کاشت ایمپلنت دندان می نماید.

در صورتی که باردار هستید یا قصد بارداری دارید و تصمیم به کاشت ایمپلنت گرفته اید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

ایمپلنت دندان در بارداری

در دوران حاملگی چون تمام مواد مغذی و ویتامین ها بین دو نفر تقسیم می شود نه تنها سلامت جسمی بیمار بلکه سلامت دهان و دندان وی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به طور معمول التهاب لثه جزو شایع ترین مشکلات دهان و دندان است که در این دوران مادر را تحت الشعاع قرار می دهد. زمانی که لثه ها قرمز و متورم می شوند به هنگام مسواک زدن دچار خونریزی می شوند.

البته فراموش نکنید

این علایم از ماه دوم بارداری شروع می شود. احتمال اینکه در این دوران دندان های مادر نیاز به خدمات دندانپزشکی داشته باشد بسیار زیاد است. اما ترس خطر خدمات دندانپزشکی برای جنین تا حدود مادر را از انجام خدمات دندانپزشکی منع می کند.

5 دلیل خطرناک بودن ایمپلنت در بارداری [حتما بخوانید!]

سه ماهه اول بارداری جزو دوره های پرتنش و حساس برای مادر باردار می باشد. پس از طی کردن سه ماهه اول به مادر باردار اجازه داده می شود تا برخی خدمات دندانپزشکی مانند روکش گذاری، پرکردن و عصب کشی را انجام دهند.

چنانچه

فوریت های پزشکی در مرکز ایران ایمپلنت وجود نداشته باشد متخصص توصیه می کند که درمان را به بعد از دوران بارداری خود واگذار کند. این امر هم به دلیل  موارد خطرزای زیر می باشد:

1) اشعه ایکس

به گفته دانشمندان اشعه ایکس برای زن باردار مضر نیست اما می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای کودک داشته باشد و دردسرساز شود.

هر چند که اشعه در اطراف دهان و دندان گرفته می شود اما باید خاطرنشان کرد که هر چقدر از اشعه ایکس در دوران بارداری پرهیز کرد باز کم خواهد بود.

2) بیحسی عمومی

برای کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی نیاز است که از بیحسی استفاده شود. این بیحسی می تواند موضعی باشد که می تواند خطر آنچنانی برای مادر و جنین نداشته باشد اما در شرایطی که نیاز است بیهوشی عمومی بکار رود بهتر است که ایمپلنت دندان را به بعد از دوران حاملگی موکول کرد.

3) استرس

شاید یکی از مضرترین واکنش ها برای مادر باردار وجود استرس در دوران بارداری باشد. ایمپلنت خود به طور عادی دارای استرس خاصی می باشد.

حال

اگر مرحله دوم ایمپلنت در بارداری انجام شود قطعا استرس بیشتر خواهد شد. از این رو به جرات می توان گفت که با این شرایط ایمپلنت برای زنان باردار خطرناک است.

4) کمبود کلسیم

در دوران بارداری جنین برای رشد کافی نیاز به کلسیم دارد که آن را از استخوان مادر تامین می کند. برای کاشت ایمپلنت دندان گاهی با مشکلات و محدودیت هایی بیمار روبرو می شود که برای جایگذاری پایه ایمپلنت نیاز است که جراحی استخوان انجام شود.

از سوی دیگر

برای جوش خوردن پایه ایمپلنت در استخوان وجود کلسیم واجب می باشد. چنانچه کلسیم مورد نظر توسط استخوان فک جذب شود دیگر کلسیمی برای جنین باقی نخواهد ماند.

5) عفونت لثه

پس از انجام ایمپلنت به روش پانچ احتمال ایجاد عفونت و التهاب در مادر باردار وجود دارد که می تواند در دوران بارداری مشکلاتی را برای مادر و جنین به وجود آورد.

ایمپلنت دندان در بارداری

زمان استفاده از ایمپلنت در دوران بارداری

همیشه پیشگیری بهتر از درمان جوابگو خواهد بود. برای اینکه در دوران بارداری از کاشت ایمپلنت دندان در قیطریه بی نیاز شوید بهتر است قبل از اقدام به بارداری دندان های خود را ترمیم و اصلاح کنید.

در شرایطی که

مجبور هستید در طول دوران بارداری ایمپلنت دندان را انجام دهید حتما با پزشک خود صحبت کنید. ایمپلنت برای زنان باردار خطرناک نیست اگر کاشت ایمپلنت را به سه ماهه دوم حاملگی موکول کنید. بیشترین طول رشد جنین در سه ماهه اول دوران حاملگی می باشد.

ایمپلنت برای زنان باردار خطرناک است اگر طبق توصیه ها و سفارش های متخصص مرکز ایران ایمپلنت عمل نشود.

سخن پایانی

مادران باردار در صورتی که نیاز به کاشت ایمپلنت دندان دارند حتما پیش از انجام آن با متخصص مرکز ایران مشاوره داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن با شماره های مرکز تماس حاصل فرمایید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید