لوگو ایران ایمپلنت

اجزای ایمپلنت دندان

آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت دندان در چند سال اخیر سرو صدای زیادی را در دندانپزشکی به پا کرده است. اجزای ایمپلنت دندان و جنس و برند انواع ایمپلنت توانسته رضایت خاطر افرادی که در طول دوران زندگی خود دندان هایشان را از دست داده اند، جلب کند. ایمپلنت دندان به عنوان یکی از بهترین جایگزین های دندان های از بین رفته این روزها بخش عظیمی از هزینه های خدمات دندانپزشکی را به خود اختصاص داده است.

این نوع کاشت دندان که همانند کاشت دندان طبیعی برای بیمار عمل می کند، با مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت دندان می تواند برای سال های طولانی کاربرد داشته باشد. مراحل کاشت ایمپلنت دندان شاید در ابتدا یک پروسه طولانی باشد و هزینه کاشت ایمپلنت دندان نیز نسبت به دیگر روش های کاشت دندان بیشتر باشد، اما از سوی دیگر هزینه های بعدی را بسیار کم کرده است.

معرفی مهم ترین اجرای ایمپلنت

در این قسمت در مورد اجرای ایمپلنت دندان به شکل مفصلی توضیح داده شده است:

1) فیکسچر

فیکسچر ایمپلنت دندان دارای یک ساختار کوچک و به شکل پیچ بوده و در زیر لثه قرار می گیرد. محل فیکسچر را با جراحی مشخص می کنند. متخصص ایمپلنت با ایجاد یک سوراخ کوچک در استخوان فک می سازد (دقیقا جایی که ریشه دندان طبیعی قرار داشت)، و فیکسچر را با دقت فراوان و در طی یک عمل جراحی در جای مناسب قرار می دهد.

فیکسچر که جزو اجزای ایمپلنت دندان می باشد، به عنوان ریشه مصنوعی هم شناخته می شود. برای اینکه فیکسچر با استخوان فک جش بخورد نیاز است که بیمار مدتی صبر کند.

هر چقدر که

مراقبت پس از این مراحل کاشت ایمپلنت دقیق و براساس توصیه های متخصص باشد بدون شک ایمپلنت پایدار و مستحکم خواهد بود.

متخصص دندانپزشکی فیکسچر را به عنوان اولین جز از اجزای ایمپلنت دندان می دانند که در دهان نصب می شود. به طور معمول فیکسچر را از فلز تیتانیوم هایپوآلرژیک می ساند که با بدن بیمار سازگاری کامل داشته باشد. در دنیای دندانپزشکی مواد مورد استفاده در ساخت و تهیه فیکسچر را به طور معمول از فلز یا سرامیک می سازند.

2) اباتمنت

اباتمنت که یکی دیگر از اجزای ایمپلنت دندان می باشد باعث می شود که فیکسچر و دندان مصنوعی کامل مچ شوند. همانگونه که می دانید فیکسچر در زیر خط لثه کار گذاشته می شود و احتمال اینکه دندان مصنوعی به درستی بر روی آن سوار نشود زیاد است.

از این رو متخصص از اباتمنت یا کانکتور استفاده می کند. این اباتمنت از جنس فلزی یا ماده ای به رنگ خود دندان می سازند و آن را به فیکسچر می چسبانند. البته در برخی شرایط متخصص این قطعه را به صورت جداگانه بر روی آن سوار می کند.

روند کار به این طریق می باشد که اباتمنت در داخل فیکسچر پیچ می شود و بعد از آن تاج دندان مصنوعی به اباتمنت متصل می شود. در نظر داشته باشید که تا وقتی که پایه ایمپلنت با استخوان فک جوش نخورده باشد متخصص اباتمنت را به آن متصل نخواهد کرد. حال این مدت زمان 5 الی 6 ماه هم طول بکشد. پس از اضافه شدن اباتمنت نوبت به تاج دندان یا پروتز خواهد شد.

اجزای ایمپلنت دندان

3) تاج دندان (روکش)

تاج دندان یا پروتز که یکی از بخش های اصلی ایمپلنت می باشد همانند دندان طبیعی عمل کرده و ظاهری کاملا شبیه به دندان طبیعی دارد. این قسمت از اجزای ایمپلنت دندان از مواد مختلفی مانند پرسلین یا سرامیک تهیه می شود و به روش های مختلف از قبیل پیچ کردن و یا چسباندن قابل نصب است.

در برخی موارد متخصص مرکز ایران ایمپلنت از روش بریج یا دندان مصنوعی به جای تاج تکی استفاده می شود. زمانی می توان گفت که ایمپلنت دندان شبیه به دندان طبیعی بوده که تاج دندان یا پروتز بر روی اباتمنت سوار شده باشد.

کدام اجزای ایمپلنت دندان را انتخاب کنیم؟

انتخاب درست و صحیح اجزای ایمپلنت دندان سبب خواهد شد که ایمنی و دوام کاشت بیشتر از حد معمول شود. با این کار می توان موفقیت ایمپلنت را افزایش داد و کنترل دقیق تری را نیز بر روی مراقبت های ایمپلنت دندان داشت.

فراموش نکنید که

انتخاب صحیح اجزای ایمپلنت دندان از یک سو و مراقبت های کاشت ایمپلنت دندان از سوی دیگر می تواند سرنوشت موفقیت ایمپلنت دندان را تعیین کند.

متخصص مرکز ایران ایمپلنت برای انتخاب اجزای ایمپلنت دندان  و تفاوت ایملنت دندان و بریج مشاوره مناسب را به بیمار داده و او را در انتخاب یاری خواهد کرد.

بسته به اینکه بیمار دارای چه شرایطی باشد نوع ایمپلنت دندان مشخص خواهد شد و اجزای آن را در اختیارش خواهند گذاشت. در صورتی که تمایل به کاشت ایمپلنت دندان از جمله ایمپلنت بگو Bego را دارید بهتر است ابتدا اجزای آن را به طور مفصل بشناسید. برای این امر می توانید با شماره های مرکز تماس حاصل نموده و با متخصص مشورت کافی را داشته باشید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید