لوگو ایران ایمپلنت

نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال

نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال
آنچه می‌خوانید! ...

نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال به چه شکل است؟ با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، ما جزو بهترین کلینیک های تخصصی در تهران هستیم که از ترکیب یک اسکنر سه بعدی I-CAT برای ثبت جزئیات فک و یک اسکنر پیشرفته داخل دهانی برای ثبت جزئیات جزئی استفاده می کنیم.

از اینجا، ما می‌توانیم از ایمپلنتولوژی گردش کار دیجیتال استفاده کنیم تا یک نمای کلی و دقیق از کار مورد نیاز برای بازیابی دندان‌های از دست رفته یا آسیب دیده به دست آوریم.

در این مقاله به [4 مرحله از جالب ترین] قسمت های ایمپلنت دیجیتال اشاره شده است.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که:

  • قیمت ایمپلنت دیجیتال
  • نحوه ایمپلنت دیجیتال

مقاله را تا انتها مطالعه نمایید چرا که مطالب آن اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

ایمپلنت دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای امروز علم دندانپزشکی روش های زیادی برای جبران دندان از دست رفته به وجود آمده است. یکی از این روش ها کاشت ایمپلنت دیجیتال است که توسط مدل سازی رایانه ای سه بعدی قابلیت بررسی شرایط استخوان فک را میسر می سازد.

این تصویرسازی موقعیت قرارگیری رشته های عصبی را به خوبی نشان می دهد و باعث خواهد شد که متخصص ایمپلنت محل کاشت را به خوبی انتخاب و بدون کمترین شکاف در فک قرار دهد.

مراحل کاشت ایمپلنت دیجیتال (4 مرحله)

مراحل ایمپلنت دیجیتال فرآیند برنامه ریزی مجازی و نقشه برداری دقیق از جراحی ایمپلنت شما است و می تواند به چهار مرحله تقسیم شود که به راحتی قابل درک است:

1) برنامه ریزی

هنگامی که مشاوره اولیه خود را انجام دادید و ما اسکن های سه بعدی خود را کامل کردیم، جراحان ما می توانند عملاً برنامه ریزی جراحی شما را با استفاده از فناوری نرم افزار کامپیوتری آغاز کنند

در اینجا، ما یک دندان ایمپلنت را در مطلوب‌ترین موقعیت، با اندازه و مناسب برای جایگزینی راحت دندان (یا دندان‌های از دست رفته) طراحی می‌کنیم.

بهترین بخش در مورد این مرحله این است که می‌توانید دقیقاً آنچه را که قرار است در طول جراحی اتفاق بیفتد تجسم کنید و محصول نهایی را احساس کنید.

2) ساخت راهنمای جراحی

در این مرحله، ما شروع به ساخت یک راهنمای جراحی با استفاده از چاپگر سه بعدی خواهیم کرد. این به ما یک کپی از برنامه ریزی مجازی می دهد که در طول عمل جراحی واقعی از آن استفاده خواهیم کرد.

3) جراحی

جراحی با استفاده از راهنمای جراحی چاپ سه بعدی انجام خواهد شد. راهنمای جراحی به جراحان ما اجازه می دهد تا طبق برنامه ریزی مجازی عمل جراحی را انجام دهند.

جراحی هدایت شده نه تنها تهاجمی و مدت زمان جراحی را کاهش می دهد، بلکه ایمنی و قابلیت پیش بینی عمل را نیز به حداکثر می رساند.

4) اسکن پس از جراحی

ایمپلنت به روش دیجیتال فقط پس از کاشت ایمپلنت متوقف نمی شود. در موارد منتخب، ما بلافاصله پس از عمل یک اسکن بعد از عمل انجام می دهیم تا دندان را در همان روز به شما بدهیم.

این روش

جایگزین روش معمولی قالب گیری است که نیاز به استفاده از مواد لاستیکی دارد که باید حدود 5 تا 10 دقیقه در دهان شما بماند.

چرا ایمپلنت دندان دیجیتال را انجام دهیم؟

پروتز دندانی که توسط تکنولوژی دیجیتال انجام می شود بسیار دقیق و با ظرافت است. علاوه براین زمان کاشت را به کمترین زمان ممکن کاهش می دهد و تنها نیاز به کمتر از یک ساعت ماندن در کلینیک دندانپزشکی یا مرکز درمانی دارد.

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال داشته باشیم می توانیم بگوییم که راحتی بیشتر برای بیمار، دوره بهبودی کمتر و دقت بسیار بالا را به همراه دارد.

یک مورد دیگر که

روش ایمپلنت دیجیتال را برتر کرده است، کاهش عفونت کاشت دندان است. زمانی که کاشت دندان به صورت سنتی و بدون وجود تجهیزات دندانپزشکی مدرن انجام می شود، بدون شک التهاب و عفونت لثه را به وجود می آورد.

اما تکنولوژی دیجیتال نه تنها این عارضه را کاهش می دهد بلکه در بیشتر مواقع در همان جلسه روکش دندان انجام می شود.

چه کسانی می توانند ایمپلنت دیجیتال را انجام دهند؟

بهترین کاندید برای انجام ایمپلنت دیجیتال

طبق نظر متخصص ایمپلنت دندان، برای کاشت دندان نیاز است که یکسری شرایط وجود داشته باشد. نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای کاشت ایمپلنت دیجیتال همانند ایمپلنت معمولی یا ایمپلنت یک روزه یا فوری نیاز است که شرایط زیر مهیا باشد:

1 وجود تراکم استخوان کافی و با کیفیت در محل کاشت (چنانچه تراکم استخوان به حد کافی نباشد، بیمار می تواند از پیوند استخوان استفاده کند)
2 لثه های سالم و محکم

وجود هر گونه بیماری لثه و یا عفونت باعث خواهد شد که کاشت ایمپلنت دیجیتال با شکست مواجه شود.

3 داشتن سلامت جسمی به هنگام جراحی

بیمارانی که به بیماری های خاصی از جمله دیابت مبتلا هستند، بایستی پیش از جراحی با متخصص ایمپلنت مشورت داشته باشند و پس از آن برای کاشت اقدام کنند.

4 عدم کشیدن سیگار یا مصرف دخانیات

واجب است که چند هفته پیش از کاشت از کشیدن سیگار یا مصرف مشروبات الکلی پرهیز شود.

5 رعایت بهداشت دهان و دندان

هزینه کاشت ایمپلنت دیجیتال

نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال از یک سو، هزینه های آن از سوی دیگر می تواند سوال تمامی افرادی باشد که برای کاشت به مرکز ایران ایمپلنت مراجعه کرده اند.

نوع خدمات قیمت
ایمپلنت دیجیتال 13 الی 30 میلیون تومان

نیاز به مشاوره دارید؟

در صورتی که قصد انجام این نوع ایمپلنت را دارید و قصد دارید در مورد نحوه ایمپلنت دیجیتال یا هزینه ایمپلنت دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما همین امروز با مشاوران مرکز ایران ایمپلنت در تماس باشید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید