لوگو ایران ایمپلنت

اوردنچر میله ای

اوردنچر میله ای
آنچه می‌خوانید! ...

اوردنچر میله ای چگونه است؟ مزایای استفاده از اوردنچر میله ای چیست؟ در رابطه با اوردنچر بر پایه ایمپلنت چه می دانید؟ در مجموعه دندانپزشکی ایران ایمپلنت با ما همراه باشید.

روش های مختلفی برای ترمیم دندان وجود دارند که اوردنچر یکی از آنها محسوب می شود.

اوردنچر

روشی است که در آن پروتز های دندانی بر روی پایه ایمپلنت نصب می شوند و یا به واسطه پایه تیتانیومی ایمپلنت و لثه در فک استحکام می گیرند تا به این شکل فشار کمتری به لثه ها وارد شود و بیماران پس از استفاده از پروتز های دندانی شرایط مناسب تری داشته باشند.

اوردنچر بر پایه ایمپلنت یکی از بهترین انواع آن محسوب می شود که در این روش برای اتصال پروتز دندانی با پایه از سه اتصال دهنده متفاوت کمک گرفته می شود و این اتصال دهنده ها عبارتند از: اتصال دهنده توپی، میله ای و مغناطیسی.

از این جهت در ایران ایمپلنت قصد بررسی یکی از انواع آن یعنی اوردنچر میله ای را داریم.

اوردنچر میله ای چگونه است؟

اوردنچر بر پایه ایمپلنت با استفاده از پایه های تیتانیومی ایمپلنت در دهان قرار می گیرد؛ بدین شکل که تعداد 2 الی 6 پایه بر حسب نیاز در انتهای فک بیمار نصب می شود و سپس پایه های موجود در انتهای فک با استفاده از میله نازکی به هم متصل می گردند و سپس دندان مصنوعی بر روی آن قرار می گیرد.

اوردنچر میله ای
اوردنچر میله ای

 6 مزیت استفاده از اوردنچر میله ای

در صورتی که برای ترمیم دندان از اوردنچر میله ای استفاده شود، مزایای زیر وجود خواهند داشت:

  1. عدم ایجاد اصطکاک میان پروتز های دندانی و لثه
  2. ایجاد شرایط بهتر و مناسب تر
  3. جلوگیری از تحلیل رفتن لثه ها
  4. عدم بروز مشکل در مکالمات روز مره
  5. عدم ایجاد مزاحمت در زندگی روزمره
  6. حفظ زیبایی دندان ها
  7. و…

چه کسانی میتوانند از اوردنچر میله ای استفاده کنند؟

معمولا کسانی قادر به استفاده از اوردنچر میله ای هستند که تمامی دندان های فک بالا، پایین یا هر دو فک را از دست داده باشند و کسانی که تنها چند دندان خود را از دست داده باشند، قادر به استفاده از این روش نخواهند بود.

علاوه بر آن

لازم به ذکر است که معمولا برای به کار بردن این روش در خصوص ترمیم دندان نیاز است تا بیماران از ثبات و تراکم استخوانی کافی در فک خود برخوردار باشند تا پزشک بتواند پایه تیتانیومی ایمپلنت را در فک آنها قرار دهد.

زیرا

چنانچه تراکم استخوانی فک به این منظور کافی نباشد،  پایه ایمپلنت ثبات و استحکام خود را در فک از دست می دهد و لق می شود که با این وجود نتیجه کلی اوردنچر با شکست مواجه می گردد.

هزینه اوردنچر میله ای

اوردنچر میله ای برای همه متقاضیانی که از آن استفاده می کنند هزینه و شرایط یکسانی ندارد بلکه برای هر بیمار به صورت منحصر به فرد و جداگانه محاسبه می شود.

با این وجود

اگر قصد دارید که از هزینه اوردنچر میله ای به صورت کامل مطلع گردید باید به پزشک مراجعه کنید و تحت بررسی قرار بگیرید.

اما در حالت کلی هزینه آن در سال 1403 به شرح زیر است:

نوع خدمات قیمت (به تومان)
اوردنچر 15 الی 30 میلیون

سخن پایانی

اوردنچر میله ای یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که قصد دارند با صرف هزینه نه چندان زیاد به ترمیم دندان های خود بپردازند و فضای خالی ایجاد شده در لثه به دلیل از دست رفتن تمامی دندان های فک را بپوشانند.

در صورت تمایل

میتوانید در دندانپزشکی ایران ایمپلنت از این روش استفاده کنید و به ترمیم دندان های خود زیر نظر بهترین متخصصان بپردازید. در صورتی که برای انجام این کار تمایل دارید، از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...