لوگو ایران ایمپلنت

کاشت یا ایمپلنت تمام دندان ها

کاشت-تمام-دندان-ها
آنچه می‌خوانید! ...

کاشت تمام دندان ها یا ایمپلنت تمام دندان ها برای افرادی مناسب است که نیاز به بازسازی کامل فک دارند. فرقی ندارد شما کاشت یک دندان را انجام دهید و یا تمام دندان ها؛ مرکز ایران ایمپلنت با کمک متخصص های حرفه ای و مجرب می تواند رویای دندان طبیعی را به شما بازگرداند.

اگر شما هم تمایل به کاشت فک بالا و پایین به صورت کامل را دارید، با ما همراه باشید.

کاشت تمام دندان‌ها، که به ایمپلنت کامل دهان یا All-on-4 نیز معروف است، روشی برای جایگزینی تمام دندان‌های از دست رفته در فک بالا یا پایین با استفاده از ایمپلنت‌های دندانی است. ایمپلنت‌ها به عنوان ریشه‌های مصنوعی عمل می‌کنند و در استخوان فک کاشته می‌شوند. سپس، تعدادی تاج یا روکش دندان به این ایمپلنت‌ها متصل می‌شود تا ظاهری طبیعی و عملکردی شبیه به دندان‌های طبیعی را برای شما به ارمغان بیاورد.

کاشت تمام دندان ها چه زمانی انجام می شود؟

با بالا رفتن سن احتمال از بین رفتن تمامی دندان ها وجود دارد. در این حالت پیدا کردن بهترین روش برای جایگزینی دندان کار سختی خواهد بود.

انواع روش های کاشت دندان تهران وجود دارد اما انتخاب آن را به متخصص بسپارید. چنانچه که شخص بخواهد کاشت همه دندان ها را با کمک ایمپلنت انجام دهد، نیاز است که هشت پایه ایمپلنت در فک بالا و هشت پایه ایمپلنت در فک پایین داشته باشد.

زمانی که

متخصص بخواهد بازسازی دندان ها را با کمک پروتز انجام دهد، تعداد دندان ها را 4 عدد بیشتر از تعداد ایمپلنت در نظر می گیرد. در علم دندانپزشکی به روکش هایی که دارای پایه ایمپلنت نیستند، پونتیک گفته می شود. البته یک نکته را فراموش نکنید که تمامی این کارها زمانی نتیجه بخش خواهد بود که فرد از تراکم استخوان کافی برخوردار باشد. در غیراین صورت نیاز است که پیوند استخوان را انجام دهد.

علت بازسازی فک در کاشت دندان

کاشت تمام دندان ها با ایمپلنت تنها یک دندان بسیار متفاوت است. بخصوص اگر بیمار از استخوان کافی هم برخوردار نباشد.

در این حالت

بازسازی فک مورد نیاز است. برای نمونه یکی از موارد رایج در بازسازی ها، جراحی سینوس لیفت در قسمت خلفی فک بالا است که بایستی با دقت فراوانی انجام شود.

در این نوع از بازسازی، غشا سینوس به سمت بالا کشیده شده و پس از آن فضای خالی را با پودر استخوان پر می کنند. علت انجام سینوس لیفت به این دلیل است که زمانی که دندان در خلف بالا کشیده می شود، از سوی دیگر تحلیل استخوان فک روی می دهد. با این عمل ارتفاع عمودی از بین رفته و سینوس فک بالا به سمت پایین کشیده می شود.

با ادامه این روند

استخوان فک بالا در قسمت خلف از دو طرف ارتفاع عمودی خود را از دست می دهد. از این رو برای کاشت تمام دندان ها با کمک ایمپلنت دندان نیاز است حتما سینوس لیفت انجام شود. اما برخلاف فک بالا، بازسازی فک پایین کمی سخت تر انجام می شود. برای نمونه برای پیوند استخوان نیاز است که از برخی استخوان های بدن در شرایط بستری بیمارستانی استفاده کرد.

علت بازسازی فک در کاشت دندان
علت بازسازی فک در کاشت دندان

 مزایای بی‌نظیر کاشت یا ایمپلنت تمام دندان‌ها

  • ظاهری طبیعی و بی‌نقص: تاج‌های دندانی به طور سفارشی برای مطابقت با رنگ و شکل دندان‌های طبیعی شما ساخته شده و لبخندی زیبا و درخشان را به شما هدیه می‌دهد.
  • عملکردی بی‌نظیر: ایمپلنت‌ها مانند ریشه‌های طبیعی عمل می‌کنند و به شما امکان می‌دهند تا بدون هیچ محدودیتی غذا بخورید، صحبت کنید و از زندگی لذت ببرید.
  • افزایش اعتماد به نفس: لبخندی زیبا و عملکردی، اعتماد به نفس شما را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد و به شما در روابط اجتماعی و شغلی تان کمک می‌کند.
  • راحتی و آسودگی خاطر: برخلاف روش‌هایی مانند دندان مصنوعی، کاشت تمام دندان‌ها نیاز به چسب یا لثه مصنوعی ندارد و به شما حس راحتی و آسودگی خاطر می‌بخشد.
  • جویدن بهتر: ایمپلنت‌ها ثبات و استحکام لازم را برای جویدن غذاهای مختلف فراهم می‌کنند.
  • صحبت کردن واضح‌تر: با جایگزینی تمام دندان‌ها، دیگر مشکلاتی مانند لغزش یا لق شدن دندان مصنوعی در هنگام صحبت کردن نخواهید داشت.
  • حفظ سلامت استخوان فک: ایمپلنت‌ها از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می‌کنند و سلامت آن را حفظ می‌کنند.
  • طول عمر بالا: ایمپلنت‌های دندانی با کیفیتی که به درستی کاشته می‌شوند، می‌توانند تا 30 سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

سن مناسب برای کاشت تمام دندان ها

خوشبختانه عمل کاشت ایمپلنت دندان برای هر سنی امکان پذیر است. اما از نظر متخصص ها از سن 20 سالگی که دیگر شرایط فک و لثه و استخوان به حد نرمال خود رسیده است، می توان عمل کاشت را به راحتی انجام داد.

مراحل کاشت یا ایمپلنت تمام دندان‌ها:

1. معاینه و مشاوره:

دندانپزشک متخصص وضعیت دهان و دندان شما را به طور دقیق بررسی می‌کند.
در صورت نیاز، عکس‌برداری یا اسکن سه‌بعدی انجام می‌شود تا بهترین روش را برای شما تعیین کند.

2. جراحی کاشت ایمپلنت:

تعداد 4 تا 8 ایمپلنت در استخوان فک کاشته می‌شود.
این مرحله تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

3. اتصال تاج یا روکش موقت:

پس از جراحی، تاج یا روکش‌های موقت به ایمپلنت‌ها متصل می‌شوند تا به شما امکان عادت کردن به وضعیت جدید را بدهند.

4. دوره التیام:

پس از کاشت ایمپلنت، به مدت 3 تا 6 ماه به آن زمان داده می‌شود تا به طور کامل با استخوان فک جوش بخورد و ثبات لازم را پیدا کند.

5. اتصال تاج یا روکش نهایی:

پس از دوره التیام، تاج یا روکش‌های نهایی که به طور سفارشی برای شما ساخته شده است، به ایمپلنت‌ها متصل می‌شود تا لبخندی بی‌نظیر را به شما هدیه دهد.

مراقبت‌های بعد از کاشت یا ایمپلنت تمام دندان‌ها:

رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان: مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم و استفاده از دهانشویه، نقشی اساسی در حفظ سلامت ایمپلنت و دندان‌های مجاور شما دارند.
مصرف غذاهای نرم و مغذی: تا زمان التیام کامل ایمپلنت، از مصرف غذاهای سفت و جویدنی خودداری کنید و به جای آن، از غذاهای نرم و مغذی استفاده

نمونه کارهای مرکز ایمپلنت

در این قسمت چند مورد از نمونه کارهای مربوط به کاشت ایمپلنت دندان را که در مرکز ایران ایمپلنت انجام شده مشاهده می‌کنید.

نمونه کار اول ایمپلنت
نمونه کار اول ایمپلنت
نمونه کار دوم ایمپلنت
نمونه کار دوم ایمپلنت
نمونه کار سوم ایمپلنت
نمونه کار سوم ایمپلنت

برای مشاوره چه کاری باید انجام داد؟

در صورتی که قصد دارید کاشت دندان خود را در مرکز ایران ایمپلنت که یکی از معروف‌ترین مراکز ایمپلنت در تهران از انجام دهید می‌توانید، با شماره تماس‌های موجود در سایت تماس حاصل کرده یا در قسمت تماس با ما نسبت به پر کردن فرم مشاوره اقدام کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید