لوگو ایران ایمپلنت

کاشت دندان فلزی

آنچه می‌خوانید! ...

کاشت دندان فلزی چگونه است؟ کاشت دندان به صورت کلی برای کسانی باید انجام شود که دندان های طبیعی خود را از دست داده باشند و نیاز به استفاده از روش های جایگزین دندان داشته باشند.

زمانی که کاشت دندان انجام می شود، پایه ای در داخل استخوان فک قرار می گیرد و سپس با جوش خوردن پایه به استخوان فک، بر روی آن روکش مصنوعی دندان قرار داده می شود.

لازم به توضیح است که پایه نیز به جای ریشه دندان از دست رفته قرار می گیرد؛ حال به این منظور از دو مدل پایه دندان می توان برای کاشت استفاده کرد که این مدل عبارتند از: پایه فلزی و پایه زیرکونیا و کاشت دندان فلزی را برای شما بررسی خواهیم کرد.

منظور از کاشت دندان فلزی چیست؟

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان فلزی با استفاده از پایه های تولید شده از فلز تیتانیوم انجام می شود که تیتانیوم بهترین فلزی است که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به خوبی با استخوان فک جوش می خورد و پس از مدتی استحکام کافی را به دست می آورد.

تیتانیوم با بدن انسان سازگاری بسیار بالایی دارد و هیچ گونه عارضه ای را برای بدن انسان ایجاد نمی کند، به همین دلیل از آن نه تنها در کاشت دندان بلکه برای امور دیگری نیز استفاده می شود.

به عنوان مثال:

کسانی که استخوان ساق پا و یا دست خود را از دست داده باشند از تیتانیوم به عنوان جایگزین استخوان آنها استفاده می گردد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان Biotem

مراحل کاشت دندان فلزی چگونه است؟

برای کاشت دندان از نوع فلزی لازم است تا در ابتدا دندان از دست رفته شخص به صورت کامل از داخل دهان و فک تخلیه شود و روکش و ریشه آن از دهان خارج شود. سپس پایه تیتانیومی ایمپلنت در داخل فک و در محل ریشه دندان از دست رفته قرار داده می شود.

با انجام این کار لازم است تا

مدت زمانی در حدود 3 الی 4 ماه از قرار دادن پایه در فک بگذرد تا پزشک بتواند روکش ایمپلنت را بر روی آن نصب کند و علت نیاز به این مدت زمان، کسب استحکام کافی پایه در فک انسان است.

زمانی که روکش بر روی پایه قرار داده شود، مراحل ایمپلنت آهنی و یا همان ایمپلنت پایان می یابد و شخص می تواند از نتیجه کار بهره ببرد.

کاشت دندان فلزی

6 مزیت ایمپلنت آهنی

زمانی که کاشت دندان را به صورت فلزی انجام دهید، از مزیت های زیر بهره مند می گردید:

1 دوام و ماندگاری بسیار بالای کاشت دندان
2 عدم وجود عوارض در این روش برای بدن انسان
3 ایجاد استحکام کافی و مورد نیاز برای قرار دادن روکش دندان
4 امکان استفاده از آن برای ترمیم هر تعداد دندان
5 افزایش زیبایی دندان ها
6 امکان استفاده از نتیجه آن تا پایان عمر

آیا کاشت دندان فلزی حساسیت زا است؟

ایجاد حساسیت به پایه تیتانیومی ایمپلنت در برخی از مواقع به وجود می آید و معمولا کسانی با این مشکل مواجه هستند و به پایه ایمپلنت حساسیت نشان می دهند که به فلزات مختلف و یا تیتانیوم از قبل حساسیت داشته باشند.

در غیر این صورت امکان بروز حساسیت به پایه ایمپلنت وجود ندارد و همه می توانند از آن استفاده کنند.

ایمپلنت آهنی برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از روش ایمپلنت آهنی با استفاده از پایه فلزی برای کسانی مناسب است که هر یک از شرایط زیر را داشته باشند:

1 کسانی که به پایه فلزی تیتانیومی حساسیت نداشته باشند.
2 کسانی که قصد ترمیم تعداد زیادی از دندان ها را داشته باشند.
3 افرادی که دوام و ماندگاری ایمپلنت و یا کاشت دندان برایشان مهم باشد.
4 کسانی که استحکام دندان ها برایشان مساله مهمی باشد.
5 کسانی که بخواهند ایمپلنت دندان به صورت زاویه دار انجام دهند.

هزینه کاشت دندان فلزی چه قدر است؟

هزینه کاشت دندان با پایه فلزی تیتانیومی در مقایسه با روش پایه زیرکونیا بیشتر خواهد بود زیرا تیتانیوم فلز گران قیمت تری در مقایسه با زیرکونیا است.

اما به صورت کلی

هزینه مورد نیاز برای ترمیم دندان با استفاده از این روش را نمی توان به این شکل تعیین کرد زیرا عواملی بر روی آن دخیل هستند که باعث می شوند تا هزینه ترمیم دندان با این روش برای هر کسی متفاوت باشد.

هزینه کاشت دندان فلزی
هزینه کاشت دندان فلزی

کلام پایانی

کاشت دندان فلزی را میتوانید در مجموعه ایران ایمپلنت با بهره گیری از به روز ترین تجهیزات و زیر نظر بهترین متخصصین انجام دهید و نتیجه بسیار رضایت بخشی را دریافت کنید.

در صورتی که مایل به انجام این کار در ایران ایمپلنت هستید، با ما از طریق تلفن های تماس در ارتباط باشید و این مساله را به خاطر داشته باشید که نتیجه حاصل از کاشت دندان با استفاده از پایه های فلزی به میزان زیادی به مهارت پزشک و تجهیزات و خدمات دندانپزشکی وابسته است و این موضوع اهمیت مراجعه به بهترین دندانپزشکی های شهر را نشان می دهد.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید