لوگو ایران ایمپلنت

هزینه لمینت دندان در سال 1403

هزینه لمینت دندان
آنچه می‌خوانید! ...

بدون شک در طول زندگی با افرادی برخورد داشته اید که با لبخند خود مشکل دارند و در بیشتر مواقع دهان خود را بسته نگه می دارند. شاید پیشنهاد اولیه شما برای این دسته از افراد لمینت دندان در سال 1403 می باشد. یکی از خدمات موثر که در مرکز ایران ایمپلنت به بیماران ارائه می شود، لمینت دندان است. در این مقاله شما را با هزینه لمینت دندان در سال 1403 آشنا خواهیم کرد.

قیمت لمینت دندان در سال 1403

نوع خدمات هزینه(به تومان)
لمینت 4 تا 10 تومان

لمینت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

لمینت دندان که بنوعی ونیز (روکش دندان) نیز می باشد به طور معمول از جنس پرسلین ساخته می شود. همین امر باعث شده که در بیشتر مواقع به لمینت، ونیر پرسلین نیز گفته شود.

این روکش ها بسیار ظریف و نازک هستند و در جهت اصلاح طرح لبخند در سمت جلوی دندان متصل می شود. برای داشتن لمینت زیبا و با دوام نیاز است که در ابتدا جنس و برند خوب آن را انتخاب کنید و پس از آن به متخصص ماهر برای نصب لمینت مراجعه نمایید.

از مهمترین کاربردهای لمینت دندان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. برای دندان هایی که به تغییر رنگ دچار شده اند
  2. برای پر کردن فاصله های بین دندانی
  3. برای ایجاد تغییر در طول و عرض دندان
  4. جهت اصلاح طرح لبخند و ساخت لبخند هالیوودی
  5. برای اصلاح شکستگی و لب پریدگی دندان

5 نوع لمینت دندان کدام است؟

اگر بخواهیم هزینه لمینت دندان را در سال 1403 محاسبه کنیم بایستی انواع روکش دندان و لمینت انتخابی را نیز مدنظر قرار بدهیم. از نظر دندانپزشکان ایران ایمپلنت ، لمینت دندان به دو دسته اصلی تقسیم می شود:

1) لمینت سرامیکی

جنس منتخب این نوع از لمینت از سرامیک بوده و پس ازقالب گیری توسط متخصص در لابراتوار ساخته می شود. با ارجاع قالب به لابراتوار آن را به عنوان لمینت دندان غیرمستقیم می شناسند.

اگر بخواهیم به مزایای این نوع لمینت اشاره کنیم بایستی خاطر نشان کرد که ظاهر زیبا، ثبات رنگ و مقاوم بودن آن توجه همگان را به خود جلب کرده است.

مزایا لمینت دندان سرامیکی باعث شده است که هزینه لمینت دندان در سال 1403 اندکی بیشتر از سالهای قبل می باشد. خود نوع لمینت سرامیکی به دسته های زیر تقسیم می شود:

2) فلدسپاتیک

این نوع از لمینت از فلدسپاتیک پرسلن ساخته می شود و به حالت پودر در لابراتوار بر روی کست فرم داده می شود

3) کادکام

آماده سازی این نوع کمتر از چند ساعت است و در ابتدا به صورت یک بلوک سرامیکی ساخته می شود

4) بیس الومینیا و زیرکونی

نحوه ساخت لمینت در این نوع به صورت قالب گچی بوده که از جنس اکسید زیرکونیوم است و در دهان بیمار پیاده می شود. پس از آن به صورت لایه لایه بر روی آن شکل دندان ساخته می شود.

5) لمینت کامپوزیتی

تا اینجا به این واقعیت پی برده اید که چرا هزینه لمینت دندان در سال 1403 نسبت به سالهای گذشته تغییر پیدا کرده است. حال این را نیز در نظر بگیرید که از جنس کامپوزیت هم ساخته شود.

در این حالت بدون شک قیمت و هزینه لمینت دندان دچار نواساناتی خواهد شد. لمینت کامپوزیت که آن را روش مستقیم نیز می نامند، شفاف بوده و برای دندان های بسیار زرد چندان جوابگو نخواهد بود. اما از مزایای این نوع از لمینت عدم تراشیدن دندان های بیمار است.

آماده سازی و 3 مرحله لیمنت دندان

برخلاف ایمپلنت دندان فوری که تنها یک جلسه را نیاز دارد، برای لمینت دندان باید سه بار به دندانپزشکی مراجعه کنید و در آخر هزینه لمینت دندان در سال 140 را مشخص می کند. این مراحل به شرح زیر است:

مرحله اول: لیمنت دندان

مرحله اول انجام لمینت دندان در سال 1403 به مشاوره و معاینات اولیه توسط متخصص اختصاص داده می شود. متخصص با بهره گیری از عکس ها و تخصص خود تشخیص می دهد که شما برای انجام و تقبل هزینه لمینت دندان در سال 1403 مناسب هستید یا خیر.

یکی از امتیازات مرکز ایران ایمپلنت این است که در جلسه اول با کمک اشعه ایکس تصویربرداری را انجام می دهد و با تهیه یک نمونه تصویربرداری زیبا به فرد نشان می دهد که نتیجه لمینت به چه شکلی خواهد بود.

مرحله دوم: لمینت

همانگونه که تعریف کردیم لمینت دندان جانشین بخشی از مینای دندان می شود همین امر سبب می شود که در همان ابتدا مقدار کمی از مینای سطح دندان با مهارت زیاد برداشته شود تا فضای کافی و مناسب برای قرارگیری لیمنت دندان ایجاد شود.

اندازه تراشیدن مینای دندان حدود سه دهم تا یک میلی متر است که به طور تقریبی با ضخامت روکش لیمنت هم اندازه است. برای انجام این مرحله متخصص از بی حسی استفاده می کند و پس از تراشیدن مینا، قالب یا مدل مورد نظر دندان را ایجاد می کند.

پس از قالب گیری بایستی به آزمایشگاه ارسال شود تا لمینت قالب گیری شده ساخته شود. مدت زمانی که نیاز است لمینت ساخته شود حدود 2 تا 4 هفته خواهد بود که در این فاصله متخصص دندان ها را با یک روکش موقت می پوشاند.

مرحله سوم: لمینت دندان

مرحله سوم به اتصال لمینت بر روی دندان فرد اختصاص پیدا می کند. پیش از آنکه متخصص لمینت را بر روی دندان قرار دهد سعی می کند تناسب و رنگ آن را مورد بررسی قرار دهد. چنانچه لازم باشد آن را مرتبا برمیدارد و پس از برش های لازمه آن را کار می گذارد.

متخصص ایران ایمپلنت سعی می کند که رنگ روکش را با سایه سیمان مورد استفاده تنظیم کند و پس از آن دندان ها را تمیز و جلا دهد. برای اینکه اتصال محکم و پایدار باشد سعی می شود که سطح دندان زبر باشد.

سیمان مخصوص لیمنت دندان به طور معمول از زرین ساخته شده و به نور حساس است. سیمان به روکش زده شده و پس از آن بر روی دندان قرار می گیرد. بعد از اینکه روکش در موقعیت مناسب قرار گرفت نور خاصی به آن تابنده می شود تا مواد شیمیایی موجود در سیمان فعال شده و سرعت سفت شدن آن را تسریع بخشد.

در صورتی که سیمان اضافه در اطراف دندان مانده باشد با دقت فراوان برداشته شده و ردیف دندان ها یکدست می شود. در اکثر موارد دندانپزشک به شما توصیه می کند بعد از دو هفته دوباره برای ویزیت مجدد به کلینیک مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید که هر چند هزینه لیمنت دندان در سال 1403 با مراجعه سوم اندکی اضافه خواهد شد اما مطمئن باشید عمر لمینت دندان را برای سالهای طولانی تضمین می کند.

6 مزیت لمینت دندان کدام است؟

به فکر کمترین هزینه لیمنت دندان در سال 1403 نباشید زیرا هر چقدر شما از بهترین جنس و برند لمینت دندان استفاده کنید مزایای بیشتری از جمله موارد زیر شامل حال شما خواهد شد.

  1. اصلاح طرح لبخند
  2. کم تهاجمی بودن لمینت
  3. مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ
  4. طبیعی بودن ظاهر لمینت
  5. دوام بالا
  6. طول درمان کوتاه

مراقبت های پس از لمینت دندان کدام است؟

تفاوت ایمپلنت با لمینت در هزینه هم مشهود است و زمانی که هزینه لمینت دندان را در سال 1403 متقبل می شوید بایستی درخصوص مراقبت های پس از لمینت نیز کوشا باشید. اما در مجموع رعایت بهداشت دهان و دندان از واجبات اولیه مراقبت های لمینت می باشد. استفاده از دهانشویه و دستگاه پیزوالکتریک جرم گیر بایستی براساس نظر و مشاوره دندانپزشک باشد.

افرادی که اقدام به ارتودنسی دندان نموده اند در دراز مدت به تحلیل ریشه، ایجاد پوسیدگی بیشتر در طی مدت طولانی امکان پذیر است. برای جبران این معایب دندانپزشک از لمینت دندان کمک می گیرد.

در مصرف برخی مواد غذایی و خوراکی دقت شود.برای نمونه مصرف سیب زمینی، نان و غیره چون دارای نشاسته هستند می توانند اثرات مخربی را بر روی دندان بگذارند.

در مصرف نوشیدنی های مضر خودداری کنید. اگر می خواهید برای مدت طولانی از وجود لمینت بهره مند باشید بهتر است نوشیدن مایعاتی که ترکیب الکل دارند پرهیز کنید. در صورتی مصرف می کنید حداقل امکان پس از آن حتما مسواک بزنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید