لوگو ایران ایمپلنت

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان
آنچه می‌خوانید! ...

انجام لمینت های زیادی یکی از وسوسه انگیز ترین عمل های زیبایی است که هر فردی را تحریک و مشتاق برای این کار می کند.، در حال حاضر حدود 90 درصد از افراد مشهور و بازیگران، خواننده ها و… دندان های خود را لمینت کرده اند.

اما واقعا لمینت چیست؟ آیا انواع مختلف آن را می شناسید؟ از مزایا و معایب مختلف آن خبر دارید؟ در ادامه ی این مطلب در مورد تمام سوالات مطرح شده در قسمت بالا صحبت خواهیم کرد. در ادامه با ایران ایمپلنت همراه باشید.

هر آنچه که در مورد لمینت دندان باید بدانید!

لمینت در واقع به لایه ی نازکی از مواد سرامیکی گفته می شود که به وسیله ی فرایندهای مختلف با رنگدانه ترکیب شده و بر روی دندان های افراد قرار می گیرد.

این لایه که از جنس سرامیک مخصوص می باشد کاربردهای گوناگونی دارد. مثلا از لمینت ها برای موارد زیر استفاده می شود:

  • تغییر رنگ دندان ها
  • تغییر سایز
  • اندازه
  • رفع فاصله بین دندان ها
  • حتی تغییر شکل دندان ها

استفاده می شود. با اصلاح موارد بالا طرح لبخند افراد نیز به خودی خود اصلاح خواهد شد.

2 نوع لمینت دندان

در این قسمت در مورد دو نوع از بهترین مدل‌های لمینت دندان توضیحاتی ارائه شده است:

1) سرامیکی

به روش لمینت سرامیکی روش غیر مستقیم نیز گفته می شود. جنس این لمینت از سرامیک و یا چینی است که مشخصا به علت شفافیت و ظرافتی که دارد ظاهر بسیار بهتری را نیز ارائه می دهد.

البته ویژگی های دیگری همچون مستحکم تر بودن و داشتن ثبات رنگی بیشتر نیز جز ویژگی های نوع از لمینت می باشد

2) کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی سری جدیدی از لمینت ها است که چند سالی است جایگاه خود را در میان علاقه مندان به روکش های دندانی پیدا کرده است. به روش کامپوزیت روش مستقیم نیز گفته می شود، در این روش دندان ها را کمتر تراش داده و گاهی ممکن است حتی به علت ساختار مناسب دندان ها هیچ تراشی داده نشود.

طیف رنگی بیشتری در این روش وجود دارد که نتیجه ی آن انتخاب های بیشتر برای بیمار است.

لمینت مناسب چه کسانی است؟

درست است که لمینت دندان را هر کسی می تواند استفاده کند اما لمینت برای برخی از افراد مناسب تر است که در زیر این گروه بندی ها را مشاهده می کنید.

1 دندان های همه ی افراد یک دست و سالم نیست. به همین دلیل لمینت می توانداشکالاتی همچون فاصله های بین دندانی، کج بودن دندان ها، وجود فرو رفتگی و برآمدگی های بین دندانی و…را رفع نماید.
2 درمان ترک خوردگی ها یا شکستگی های دندان با لمینت امکان پذیر است.
3 طرح لبخند فرد را با ساخت لمینت ها و یا کامپوزیت های دندانی می توان اصلاح کرد.
4 برخی اوقات دندان های فرد به علل مختلفی همچون عصب کشی، ضرب دیدگی، مصرف غذاهای رنگدانه دار و…تغییر رنگ می دهد که با جرم گیری قابل درمان نیست، تنها روش درمان این رنگ گرفتگی های عمقی از طریق لمینت یا کامپوزیت می باشد.

لمینت دندان مناسب چه کسانی نیست؟

برای برخی از افراد امکان انجام لمینت وجود ندارد یا حتی اگر هم وجود داشته باشد این گونه از بیماران را دچار مشکل و دردسر خواهد کرد.

  • 1- افرادی که در شب و هنگام خواب دندان قروچه دارند نمی توانند از لمینت استفاده کنند زیرا فشار حاصل از فک های این افراد باعث شکسته شدن لمینت دندانی می شود البته اگر دندان قروچه ی این افراد فقط هنگام خواب رخ می دهد می توانند از محافظ دندانی استفاده کنند.
  • 2- خرابی های بسیار زیاد روی دندان های متعدد می تواند مانع بزرگی برای انجام لمینت باشد. زیرا در انجام لمینت بایستی دندان هایی که زیر روکش قرار می گیرند کاملا سالم باشند تا طی گذر زمان دچار مشکل و آسیب نشوند.
  • 3- وجود بیماری همچون سایش شدید مینای دندانی هم مانع دیگری برای لمینت است. زیرا هر قدر دندان مینای کمتری داشته باشد امکان انجام لمینت کمتر می شود.

5 مورد از مزایا و معایب لمینت

از جمله مهم‌ترین مزایا و معایب لمینت دندان شامل موارد زیر هستند که بهتر است این قسمت را به دقت مطالعه کرده و در نهایت با مشورت متخصصان ایران ایمپلنت تصمیم‌گیری کنید.

1 زیبایی دندان ها و رفع تمام عیب های دندانی
2 عدم لک پذیری و رنگ پذیری
3 عدم نیاز به استفاده از ماده ی بی حسی
4 انجام کامل روند درمان در دو جلسه

با 5 معایب لمینت آشنا شوید!

روش عنوان شده علاوه بر مزایایی که دارد شامل معایبی نیز می شود که ممکن است برخی از افراد به دلیل همین معایب به طور کلی از لمینت یا کامپوزیت کردن دندان هایشان صرف نظر کنند.

1) تراشیده شدن دندان ها

اگر تصمیم به انجام لمینت یا کامپوزیت گرفته اید بهتر است بدانید که دندان های کنونی خود را به طور کلی از دست خواهید داد، زیرا دندان ها تقریبا به حدی تراش می خورند که فقط یک پایه ی کوچک از آن ها باقی می ماند.

شاید روزی برسد که دیگر تمایلی به نگه داشتن لمینت هایتان نداشته باشید در این صورت بدانید که این راه پشیمانی ندارد و تا پایان عمر بایستی یک روکش روی دندان هایتان قرار داشته باشد.

2) عفونت نهفته

بسیار پیش آمده است که یکی از دندان ها از ریشه شروع به پوسیدگی کرده است و این پوسیدگی به علت آن که زیر روکش لمینت بوده، مشاهده نشده است.

هر چه دیرتر متوجه پوسیدگی شوید ضرر آن بیشتر می شود زیرا اگر عصب کشی هم نشده باشد هیچ دردی حس نمی کنید و این پوسیدگی می تواند مشکلاتی از جمله عفونت را به وجود بیاورد.

3) حساسیت نسبت به دما

نسبت به تغییر دما همچون سرمای شدید و یا گرمای شدید حساسیت نشان می دهد، به طور مثال مصرف نوشیدنی های بسیار داغ یا بسیار خنک ممکن است در ماه های اولیه پس از انجام لمینت مشکل ساز باشد.

4) غیر قابل تعمیر

فرض کنید چند دندان خود را به صوت همزمان لمینت کرده اید، در صورتی که یکی از دندان ها بر اثر ضربه و یا هر اتفاق دیگری ترک بردارد یا بشکند امکان درمان آن وجود ندارد بلکه تنها راه حل تعویض آن می باشد و این هم یعنی هزینه مجدد.

5) هزینه گزاف

لمینت چه از نوع سرامیکی باشد و چه از نوع کامپوزیتی هزینه بسیاری می طلبد حال اگر کیفیت لمینت و سرامیک مورد استفاده در آن بیشتر هم باشد که قاعدتا هزینه بالاتری را می طلبد.

برای بررسی هزینه لمینت بروی لینک کلیک کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...