لوگو ایران ایمپلنت

محدودیت های سنی ایمپلنت دندان

محدودیت-های-سنی-ایمپلنت-دندان
آنچه می‌خوانید! ...

محدودیت های سنی ایمپلنت از جمله نکاتی است که به هنگام کاشت ایمپلنت و مراجعه به مرکز ایمپلنت ایران، باید به آن دقت داشت.

متخصص ایمپلنت دندان برای موفقیت در جراحی کاشت نیاز به فراهم کردن چند شرط لازم و اساسی دارد.

در این مقاله به [بهترین و مناسب ترین سن برای کاشت ایمپلنت دندان] اشاره شده است. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

ایمپلنت دندان برای چه سنی است؟

بدون شک برای انجام هر کاری شرایط و ضوابط خاصی مورد نیاز است که ایمپلنت دندان از این قاعده مستثنی نیست.

آیا می توان در هر سنی کاشت ایمپلنت دندان را انجام داد؟

از نظر متخصص های ایمپلنت دندان تا زمان رسیدن به سن 18 سالگی بایستی از کاشت ایمپلنت خودداری کرد.

علت این امر هم به تکامل رسیدن رشد اسکلت صورت است. چنانچه در سن های پایین تر اقدام به کاشت کنید به مرور زمان با رشد فرد ایمپلنت کوتاه تر از حالت عادی آن به نظر می آید. در این شرایط دیگر صورت ظاهر طبیعی خود را نخواهد داشت.

علاوه بر این

با کاشت چندین ایمپلنت در یک ناحیه و قرار دادن پروتزی به شکل بریج بر روی ایمپلنت، اسکلتال در آن ناحیه دیگر قادر به رشد نخواهد بود.همین کار ظاهر طبیعی فرد را دچار دفرمی خواهد کرد.

آیا ایمپلنت دندان برای افراد مسن مناسب است؟

بیشتر مراکزی که محدودیت های سنی ایمپلنت دندان برای افراد مسن می گذارند، بیشتر به نتیجه کار فکر می کنند. برای نمونه افرادی که سن بالایی دارند و اقدام به کاشت می کنند، نمی توانند انتظاری همانند کاشت ایمپلنت برای یک فرد 30 ساله را داشته باشند.

به مرور زمان لثه ها دچار تحلیل و شل مانند شدن می شوند. در این شرایط پایه های ایمپلنت هم محکم در جای خود قرار نمی گیرد.

برای کاشت ایمپلنت دندان لثه های سالم و سفتی مورد نیاز است. زمانی که لثه ها این شرایط را نداشته باشند، پایه های ایمپلنت نیز به مرور زمان شل می شود. با شل شدن ایمپلنت دندان، شما مجبور به پرداخت هزینه ترمیم ایمپلنت دندان خواهید شد.

سن مناسب ایمپلنت دندان

بهترین و مناسب‌ترین سن برای کاشت ایمپلنت دندان برای زنان بعد از ۱۶ سالگی و برای مردان بعد از ۱۸ سالگی است. اما برای کاشت ایمپلنت دندان بهتر است افراد به پزشک مراجعه کنند تا سن مناسب کاشت را برای هر شخص تعیین کنند

آیا محدودیت های سنی ایمپلنت دندان وجود دارد؟

کاشت ایمپلنت دندان به روش های مختلفی انجام می شود. فرقی ندارد شما می خواهید ایمپلنت فوری یا یک روزه انجام دهید و یا ایمپلنت معمولی.

در هر شرایطی شما باید محدودیت های سنی ایمپلنت را در نظر بگیرید. در نگاه اول کاشت ایمپلنت دندان برای هر سنی امکان پذیر است. اما به توصیه متخصص های کاشت دندان، افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند، باید برای جبران دندان از دست رفته از ایمپلنت دندان استفاده نکنند.

آیا ایمپلنت دندان برای افراد مسن مناسب است؟

عوامل موثر بر تعیین سن مناسب برای ایمپلنت دندان

وضعیت عمومی سلامتی:

وضعیت عمومی سلامتی فرد بسیار مهم است. افرادی که به شکل منظم به سلامتی خود توجه می‌کنند و بدون مشکلات پزشکی مهمی درمان شده‌اند، ممکن است مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان باشند.

تکامل فک و استخوان‌ها:

تکامل فک و استخوان‌ها نیز نقش مهمی در انتخاب سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان دارد. استخوان‌ها باید به اندازه کافی رشد کرده و تقویت شده باشند تا ایمپلنت به درستی در آن‌ها جای بگیرد.

روند رشد و تکامل دندان‌های طبیعی:

روند رشد و تکامل دندان‌های طبیعی نیز باید در نظر گرفته شود. افرادی که دندان‌های طبیعی خود را از دست داده‌اند ولی دندان‌های دیگری هنوز در حال رشد هستند، ممکن است نیاز به مراقبت و دیدگاه خاصی داشته باشند.

بهترین سن برای کاشت ایمپلنت دندان

با توجه به عوامل مختلفی که مطرح شد، بهترین سن برای کاشت ایمپلنت دندان معمولاً بعد از پایان رشد و تکامل دندان‌های طبیعی، در حدود 18 تا 20 سالگی است. اما این موضوع بستگی به شرایط ویژه هر فرد دارد و بهتر است با پزشک متخصص مشورت شود.

توصیه‌های پزشکان:

پزشکان توصیه می‌کنند که قبل از تصمیم گیری در مورد کاشت ایمپلنت دندان، با یک پزشک دندانپزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین راهکار برای شما را انتخاب کنید.

سوالات متداول

  1. آیا همه افراد بالای 18 سال برای کاشت ایمپلنت دندان مناسب هستند؟
    • نه، هر فرد شرایط خاصی دارد و بهتر است با پزشک مشورت کنید.
  2. آیا سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان در همه افراد یکسان است؟
    • خیر، سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان بستگی به شرایط فردی هر فرد دارد.
  3. آیا ایمپلنت دندان در سنین پایین‌تر نیز امکان‌پذیر است؟
    • بله، اما به شرایط ویژه هر فرد و توصیه پزشک بستگی دارد.

آیا قصد مشاوره برای کاشت دندان دارید؟

در صورتی که قصد مشاوره تخصصی در این زمینه دارید همین الان با کارشناس ما تماس بگیرید یا در قسمت چت سوالات خود را مطرح کنید تا در اولین فرصت توسط کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ داده شود.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید