لوگو ایران ایمپلنت

شل شدن ایمپلنت دندان

شل شدن ایمپلنت
آنچه می‌خوانید! ...

آیا ایمپلنت دندان ممکن است شل شود؟ چه دلایلی باعث شل شدن ایمپلنت دندان می‌ شود؟ چگونه میتوان از شل شدن ایمپلنت دندان جلوگیری کرد؟ ما از شما دعوت می‌کنیم تا با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا در این خصوص به شما توضیحاتی بیشتر برای درمان و راه های مراقبت از ایمپلنت را بدهیم.

چرا ایمپلنت دندان لق می شود؟

در بیشتر موارد، زمانی که ایمپلنت دندان شل می شود، در عرض یک هفته از کاشت ایمپلنت می گذرد و با استخوان فک پیوند نمی خورد . این امر سپس باعث لق شدن ایمپلنت می شود. با این حال، در بیشتر موارد، یک ایمپلنت شل ربطی به پیچی که در فک شما کاشته شده است، ندارد.

اگر ایمپلنت دندان من شل باشد چه اتفاقی می افتد؟

هیچ راهی برای درمان ایمپلنت شل به تنهایی وجود ندارد. در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که تشخیص مناسب برای ایمپلنت شل خود دارید و کمک لازم برای بازگرداندن لبخند خود را دریافت کنید.

آیا ایمپلنت دندان شل می تواند عفونی شود؟

لثه های زخم، متورم یا قرمز: لثه های متورم یا قرمز در اطراف ایمپلنت از علائم اصلی عفونت هستند. ایمپلنت شل: ایمپلنت باید مانند دندان طبیعی پایدار باشد. 

اگر ایمپلنت شما شل یا لرزان است، به احتمال زیاد عفونی شده است.

بیشتر بخوانید: مینی ایمپلنت چیست و چه کاربردی دارد؟

چگونه ایمپلنت شل را درمان می کنید؟

ترمیم ایمپلنت دندان شل اغلب کمتر از روش اصلی دردناک است. در بیشتر موارد، ترمیم با پشتیبانی از ایمپلنت را می توان بدون جراحی اضافی جایگزین کرد. اغلب دندانپزشک شما می تواند به سادگی یک تاج، بریج یا دندان مصنوعی جدید بسازد و دوباره آن را به اباتمنت زیرین بچسباند.

آیا ایمپلنت شل سفت می شود؟

وقتی ریشه خود شل است، دلایل احتمالی دیگری نیز وجود دارد. بیماری لثه یکی از مسائلی است که می تواند باعث لق شدن ایمپلنت شود، زیرا بافت لثه ای که باید آن را در جای خود نگه دارد به دلیل عفونت شروع به شکستن می کند. اگر بیماری لثه قابل رفع باشد، اغلب ایمپلنت خود به خود اصلاح می شود.

دلایل لق و شل شدن ایمپلنت

به صورت کلی مسائل زیادی را می توان در شل شدن ایمپلنت دندان دخیل دانست که این مسائل به شرح زیر هستند:

1) عدم وجود تجربه و مهارت و دقت کافی در پزشک

از مهم ترین مسائلی که باعث شل شدن و یا لق شدن ایمپلنت دندان می شود، باید به میزان دقت، مهارت و تجربه پریودنتیست معالج اشاره کرد.

در حقیقت

پریودنتیست باید در حین مراحل جراحی به میزان کافی دقت داشته باشد و قطعات ایمپلنت را به خوبی در دهان و فک قرار دهد تا از لق شدن ایمپلنت دندان جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت تیتانیوم بهتر است یا زیرکونیا؟

هر چه میزان تخصص و دقت پریودنتیست در این رابطه بیشتر باشد و با مهارت بیشتری قطعات را نصب کند، میزان دوام و ماندکاری ایمپلنت نیز افزایش می یابد و از بروز هر گونه مشکل در ایمپلنت جلوگیری می شود.

2) روشی که برای ترمیم دندان با ایمپلنت استفاده می شود

برای ترمیم دندان ها با ایمپلنت از روش های مختلفی استفاده می شود که این روش ها ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتالی هستند.

در روش ایمپلنت معمولی

مراحل جراحی به شکل سنتی انجام می شود اما در روش ایمپلنت دیجیتال از نرم افزار های سه بعدی استفاده می شود که این نرم افزار ها می توانند داخل لثه را به پزشک نمایش دهند و با این وجود پزشک می تواند محل دقیق پایه ایمپلنت را تشخیص دهد و از جراحت های غیر ضروری در لثه بپرهیزید.

علاوه بر آن در این روش وضعیت لثه نیز به شکل بهتری قابل بررسی است و دقت پزشک نیز در جراحی افزایش پیدا می کند که به همین دلیل اگر از روش ایمپلنت دیجیتال استفاده شود، به میزان زیادی از لق شدن ایمپلنت دندان جلوگیری به عمل می آید.

3) وضعیت جسمی افراد

متقاضیان ترمیم دندان با ایمپلنت از شرایط جسمی مختلفی برخوردار هستند و وضعیت فک و لثه آنها با هم متفاوت است.

در واقع

ایمپلنت را برای کسانی می توان استفاده کرد که وضعیت لثه و فک آنها برای استفاده از این روش مناسب باشد و تراکم استخوانی کافی در فک انها وجود داشته باشد.

در غیر این صورت استفاده از روش ایمپلنت می تواند برای افراد از طول عمر کمتری برخوردار باشد و به دلیل عدم وجود تراکم استخوان کافی در فک در مدت زمان کوتاه تری احتمال شدن شدن ایمپلنت وجود دارد.

4) مراقبت های پس از ترمیم دندان با ایمپلنت که باید توسط بیمار رعایت شود

کسانی که از ایمپلنت برای ترمیم دندان استفاده می کنند باید مراقبت های بعد از ایمپلنت را رعایت کنند. اگر این افراد بعد از ایمپلنت به خوردن و یا گاز زدن غذاهای سفت بپردازند، طول عمر ایمپلنت را کاهش می دهند و باعث لق شدن ایمپلنت دندان و پایه و روکش آن می شوند.

چگونه ایمپلنت شل را درمان می کنید؟
چگونه ایمپلنت شل را درمان می کنید؟

5) عدم قرار گرفتن پایه و روکش و اباتمنت به درستی در دهان

پایه و روکش و اباتمنت باید به صورت دقیق در فک قرار بگیرند و باید روکش ایمپلنت در زاویه مناسب از پایه ایمپلنت در دهان قرار داده شود تا از لق شدن و شل شدن آن جلوگیری به عمل آید.

کلام پایانی

شل شدن ایمپلنت دندان را در مرکز ایران ایمپلنت که یکی از بهترین مراکز ایمپلنت در تهران است تحت بررسی قرار دادیم تا بدانید که چه مسائلی باعث بروز این مشکل می شوند و از وقوع آنها جلوگیری به عمل آورید.

فراموش نکنید که انتخاب کلینیک مناسب در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد زیرا با مراجعه به بهترین کلینیک ها نظیر ایران ایمپلنت از تخصص بهترین پریودنتیست ها بهره مند می گردید و از وقوع مشکل برای شما جلوگیری می شود.

پس اگر می خواهید که طول عمر ایمپلنت را افزایش دهید و از لق شدن و یا شل شدن آن جلوگیری کنید، ایران ایمپلنت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید