لوگو ایران ایمپلنت

درمان دندان درد سینوسی

دندان درد
آنچه می‌خوانید! ...

درمان دندان درد سینوسی چگونه است؟ آیا دندان سینوسی دچار درد می شود؟ سینوس لیفت درد دارد؟

افراد بسیار زیادی با درد دندان سینوسی خصوصا در فصل بهار مواجه می شوند. زیرا در این فصل آلرژی فصلی برای افراد به وجود می آید. آلرژی های موجود در این فصل علاوه بر ایجاد خارش و عطسه باعث ایجاد فشار در ناحیه سینوس ها نیز می شوند  و درد دندان های بالایی را به وجود می آورند.

اغلب افرادی که درد زیادی را تجربه می کنند، علت درد زیاد در دندانهای آنها بروز این آلرژی ها و فشار سینوسها می باشد. در نتیجه برای این افراد چنین سوالی به وجود می آید که چگونه می توان درمان دندان درد سینوسی را انجام داد؟

در پاسخ به این سوال باید گفته شود که برای درمان دندان درد و درد پیوند استخوان باید به پزشک مراجعه شود تا علائم درد دندان توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد. پزشکان به کمک انجام عکسبرداری ها از این موضوع مطمئن می شوند و تعیین می کنند که مشکل به وجود آمده در دندان بر اثر آبسه دندانی است و یا ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان و یا سایر مشکلاتی که در ارتباط با دندان و فک هستند.

با مرکز ایران ایمپلنت همراه باشید تا اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم.

راهکارهایی برای درمان دندان درد سینوسی

از جمله چند مورد از این راهکار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای درمان کردن دندان درد هایی که ناشی از درد سینوسها هستند استفاده از مایعات و بخور دادن توصیه می شود: زیرا آب باعث هیدراته شدن غشاهای موکوزی می شود و به این شکل می تواند درد را کاهش دهد.
استفاده از مواد غذایی تند: مواد غذایی تند مانند: فلفل قرمز دارای خاصیت رقیق کنندگی هستند و استفاده از آنها در خصوص درمان دندان درد می تواند مفید واقع شود.

اما لازم به ذکر است که انجام این کار باید با توصیه و مشورت پزشک صورت گیرد تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری به عمل آید.

استفاده از خلط آور ها: دارو های خلط آور باعث کاهش پیدا کردن عفونت های سینوس می شود و در نتیجه آن دندان درد بهبود پیدا می کند و مخاط تولید شده در سینوس نیز تخلیه می شود.
خوابیدن: خوابیدن باعث افزایش مقاومت بدن در برابر درد می شود و در طول خواب گلبول های سفید و سیتوکین ها که باعث افزایش ایمنی می شوند، بیشتر تولید می گردند. در نتیجه خوابیدن باعث کاهش درد در ناحیه سینوس می شود.
دندان درد سینوسی

آیا دندان درد من به دلیل مشکلات سینوسی است؟

زمانی که درد شدیدی در دندان های فرد مورد نظر وجود داشته باشد و در این صورت به پزشک مراجعه کند، پزشک توصیه می کند که عکسبرداری انجام شود تا پزشک بتواند تشخیص دهد که دندان دردها ایجاد شده به دلیل سینوسها است و یا خیر.

پس از انجام بررسی های پزشک، در صورتی که دندان ها فاقد عفونت باشند و سالم باشند، پزشک برای پیدا کردن منبع درد در فرد به دنبال عوامل دیگری مانند: عفونت سینوس می گردد.

جفت سینوسها که بر روی دندانهای بالایی فرد تاثیر گذار است، سینوسهای ماگزیلاری نام دارد و از عواملی که نشان دهنده سینوزیت ماگزیلاری است، بروز درد مداوم در دندان های بالایی است که در زمان تکان دادن سر میزان درد ممکن است که کمتر و یا بیشتر شود.

در نتیجه

پزشک با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در این بخش می تواند تشخیص دهد که دندان درد ایجاد شده بر اثر مشکلات سینوسی می باشد و یا علت دیگری دارد که شاید راه حل آن ایمپلنت دندان بدون درد باشد

درمان دندان درد ناشی از عفونت سینوس

عفونت سینوس می تواند باعث بروز دندان درد در افراد شود بر طبق قسمت فوق، شایع ترین عفونت سینوسی که باعث بروز دندان درد می شود، سینوس ماگزیلا می باشد.

سینوس و دندان و لثه دارای اعصاب مشترکی هستند و می توانند سیگنال های درد را منتقل کنند. در نتیجه التهاباتی که بر اثر عفونت سینوسی به وجود می آیند بر روی این عصب ها تاثیر می گذارد و باعث بروز درد می شوند. به همین دلیل ممکن است که سیگنال هایی که ناشی از عفونت هستند را فرد به صورت دندان درد احساس کند.

به عنوان مثال: عفونت سینوس فکی باعث بروز درد و احساس فشار در گونه و ایجاد دندان درد و سر درد می گردد.

تفاوت دندان درد سینوسی با دندان درد معمولی!!

علائمی که در دندان درد های سینوسی وجود دارند با دندان دردهای معمولی متفاوت هستند.

به صورت کلی عفونت کردن سینوس ها باعث بروز موارد زیر می شود:

  • ایجاد مداخله در حس بویایی شخص
  • مسدود شدن و کیپ شدن بینی
  • بروز آبریزش بینی که معمولا از یک طرف بینی این اتفاق می افتد

اما از طرف مقابل علائمی که نشان دهنده بروز مشکلات دندانی هستند، از این قبیل می باشند:

  • بروز دندان درد با تغییر دما یعنی در هنگام خوردن و یا نوشیدن خوراکی های سرد و یا گرم
  • تورم پیدا کردن صورت
  • ایجاد تورم در لثه و در نزدیکی دندان ها
  • ایجاد درد در نزدیکی دندانی که امور دندانپزشکی بر روی آن انجام شده است.

در نتیجه در صورت بررسی کردن این علائم می توان علت دندان درد و سینوسی بودن و یا نبودن آن را متوجه شد.

مراجعه به پزشک بعد از مشاهده 5 علائم مهم!

در صورتی که فرد مورد نظر دارای هر یک از علائم ذکر شده در قسمت زیر باشد، باید برای درمان دندان درد خود به پزشک مراجعه کند تا برای درمان او اقدام های مورد نیاز انجام شوند:

1 بروز درد شدید در سینوس ها
2 داشتن تبی که بیشتر از سه الی چهار روز طول بکشد
3 ایجاد درد شدید در دندان
4 بروز علائمی که بیش از ده روز در بدن فرد باقی بماند.
5 ناتوان بودن در خوردن و آشامیدن به علت بروز درد شدید در دندان و یا صورت
Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید