لوگو ایران ایمپلنت

تاثیر سیگار و مشروبات الکلی بر ایمپلنت دندان

آنچه می‌خوانید! ...

تاثیر مشروبات الکلی بر ایمپلنت چگونه است؟ آیا استفاده از مشروبات الکلی در شرایط ایمپلنت مشکل ایجاد می کند؟ در مرکز ایران ایمپلنت که از دندانپزشکی های معتبر تهران برای ترمیم دندان با ایمپلنت است، به بررسی این موارد و تاثیرات مشروبات الکلی بر روی ایمپلنت خواهیم پرداخت. با این وجود ما را تا بخش پایانی همراهی کنید.

همه کسانی که می خواهند از روش ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده کنند، باید شرایط مورد نیاز برای انجام این روش را داشته باشند تا پزشک بتواند برای انها از ایمپلنت استفاده کند.

چنانچه متقاضیان ایمپلنت شرایط مورد نیاز برای این روش را نداشته باشند، باید آماده سازی های لازم را با مشورت پزشک انجام دهند تا نتیجه ای که از ترمیم دندان دریافت می کنند مناسب باشد و مشکلی برای ترمیم دندان های آنها ایجاد نشود.

یکی از این موارد که اهمیت زیادی در نتیجه ایمپلنت دارد، مصرف مشروبات الکلی است که نتیجه آن را با مشکل مواجه می کند و باید از آن پرهیز شود. در ادامه این مورد را که توسط متخصصان ایران ایمپلنت آماده شده است، به وضوح شرح می دهیم.

تاثیر مشروبات الکلی بر ایمپلنت چگونه است؟

مصرف مشروبات الکلی بر روی نتیجه حاصل از ایمپلنت موثر است و آن را با مشکل مواجه می کند و از طول عمر ایمپلنت می کاهد؛ به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که متقاضیان ایمپلنت دندان کره ای از مشروبات الکلی استفاده نکنند و یا اگر از افراد مشروبی محسوب می شوند برای ترمیم دندان با ایمپلنت، انجام این کار را کنار بگذارند.

تاثیر مشروبات الکلی بر ایمپلنت

6 عوارض مشروبات الکلی بر ایمپلنت

مهم ترین مضراتی که در مشروبات الکلی بر روی نتیجه حاصل از ایمپلنت وجود دارد، مواردی از قبیل زیر هستند:

1) کاهش میزان ترشح بزاق در دهان

از تاثیر مشروبات الکلی بر ایمپلنت باید به کاهش یافتن میزان ترشح بزاق در دهان به دلیل استفاده از مشروب اشاره کنیم و از آنجایی که بزاق دهان قابلیت ضد عفونی کننده دهان را دارد، زمانی که میزان تولید آن کاهش یابد، عملیات پاکسازی و ضد عفونی کردن دهان به خوبی انجام نمی شود و از این جهت سلامتی و بهداشت دهان به خطر می افتد.

این موضوع در حالی است که

بهداشت دهان و دندان پس از ترمیم دندان ها با  ایمپلنت اهمیت زیادی دارد و نباید از آن غافل شد، بلکه باید همانند دندان های طبیعی بهداشت دهان را نیز بعد از ایمپلنت رعایت کرد.

بیشتر بخوانید: چه افرادی می توانند دندان خود را ایمپلنت کنند؟

2) کاهش سرعت بهبود یافتن زخم ها و لثه

مصرف مشروبات الکلی و سیگار بعد از ایمپلنت باعث می شود که سرعت بهبودی زخم های ایجاد شده در دهان به دلیل جراحی ایمپلنت کاهش یابد.

حال

هر چه سرعت بهبودی این زخم ها و جراحت ها کمتر شود، بیمار دوره نقاهت طولانی تری را باید طی کند و سلامتی او تحت تاثیر قرار می گیرد که علاوه بر آن شرایط سخت تری نیز خواهد داشت.

3) افزایش احتمال بروز عفونت در دهان

یکی از مهم ترین مشکلاتی که به عنوان تاثیر مشروبات الکلی بر ایمپلنت می توان در نظر گرفت، افزایش احتمال ایجاد عفونت در دهان است.

همان طور که اشاره کردیم

مشروبات الکلی باعث کند شدن روند درمان و طولانی شدن دوره نقاهت می شوند که این مساله در ایجاد عفونت در دهان بسیار نقش خواهد داشت.

به عبارت دیگر

هر چه زخم های ایجاد شده در دهان به دلیل جراحی دیرتر بهبود یابند، احتمال بروز عفونت از طرف دیگر افزایش خواهد یافت و بروز این مساله برای سلامتی دهان و یا سلامتی کلی بدن فرد بسیار خطرناک است و در صورت بروز عفونت باید سریعا برای برطرف شدن آن اقدام شود.

4) رقیق کردن خون

مصرف مشروبات الکلی باعث می شود که خون رقیق تر شود و از غلظت آن کاسته گردد.

رقیق شدن خون افراد برای جراحی ایمپلنت مشکل ساز می شود و می تواند عملیات جراحی را با مشکل مواجه کند زیرا برای قرار دادن پایه ایمپلنت در فک باید جراحی هایی انجام شود و جراحت هایی در لثه به وجود آیند که این موضوع با درد و خونریزی همراه است و در صورتی که خون رقیق باشد، میزان خونریزی بیشتر می شود.

5) تحلیل رفتن بافت های استخوانی دهان

مصرف مشروبات الکلی به مرور زمان می تواند باعث  تحلیل رفتن استخوان های دهان شود و این موضوع بر روی نتیجه حاصل از ایمپلنت به میزان زیادی تاثیر می گذارد.

با تحلیل رفتن استخوان های فک و دهان، پایه ایمپلنت ثبات خود را در فک از دست می دهد و به مرور زمان شل می شود که در نهایت نتیجه حاصل از ایمپلنت با شکست مواجه می شود.

6) مدت زمان نیاز به پرهیز از مشروبات الکلی برای ایمپلنت

با توجه به تاثیر مشروبات الکلی بر ایمپلنت دندان در صادقیه، پزشکان توصیه می کنند که متقاضیان ایمپلنت حتی اگر قصد ندارند که مصرف مشروبات الکلی را برای مدت طولانی و به صورت همیشگی کنار بگذارند، حداقل به مدت دو هفته قبل از ایمپلنت و دو هفته بعد از جراحی ایمپلنت آن را کنار بگذارند تا از رقیق شدن خون جلوگیری شود و در ترشح بزاق و سایر موارد مشکلی ایجاد نشود.

در نهایت

با طی شدن دوره نقاهت و دریافت نتیجه مناسب، این افراد میتوانند بر اساس میل خود به مصرف مجدد مشروبات الکلی بپردازند اما در این شرایط نباید انتظار نداشته باشند که داوم و ماندگاری ایمپلنت برای انها همانند سایر افراد باشد زیرا این مساله طول عمر ایمپلنت را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت ژله ای چیست؟

کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری مناسب است؟

نمی توان با قاطعیت گفت که افراد سیگاری نمی توانند کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهند و از مزایای ایمپلنت دندان بهره ببرند. اما می توان گفت که کاندیدای ایده آلی نیز برای کاشت ایمپلنت نیستند.

خیلی از افراد سیگاری توجهی به توصیه های متخصص ایمپلنت ندارند و به هنگام کاشت و پس از کاشت ایمپلنت باز به کشیدن سیگار ادامه می دهند.

تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان قابل انکار نیست!!

ایجاد حفره های خشک، طولانی شدن روند درمان کاشت ایمپلنت، بهبود نیافتن زخم و ایجاد عفونت دهان و بیماری های لثه از جمله تاثیرات سیگار کشیدن به هنگام کاشت ایمپلنت دندان است.

کلام پایانی

با توجه به تاثیر مشروبات الکلی بر ایمپلنت، سعی کنید که با ترک کردن مصرف این نوشیدنی مضر و خطرناک که علاوه بر ایمپلنت و دندان برای سایر اعضای بدن نیز خطرناک است، به افزایش سلامتی خود کمک کنید.

در صورتی که نیاز دارید ترمیم دندان با ایمپلنت انجام دهید، قادر به این کار به واسطه مجموعه ایران ایمپلنت هستید و می توانید به بهترین شکل ممکن در این مجموعه ترمیم دندان های خود را با انواع برند های ایمپلنت انجام دهید و نتیجه رضایت بخشی را دریافت کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید