لوگو ایران ایمپلنت

بخیه های ایمپلنت

بخیه های ایمپلنت
آنچه می‌خوانید! ...

آیا برای ترمیم دندان ها به روش ایمپلنت باید از بخیه استفاده شود؟ بخیه های ایمپلنت دندان چگونه هستند؟ چگونه می توان بدون نیاز به بخیه به ترمیم دندان با ایمپلنت پرداخت؟ در صورتی که ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید، پاسخ این پرسش ها را دریافت می کنید.

زمانی که صحبت از انواع جراحی به میان می آید، ترس از بخیه و مزاحمت های آن ذهن اشخاص را به خود درگیر می کند.

همان طور که می دانید برای ترمیم دندان ها به روش ایمپلنت نیز باید جراحی لثه انجام شود که با این وجود در شرایطی به بخیه زدن لثه ها نیاز است.

بخیه های ایمپلنت دندان چگونه است؟

برای ترمیم دندان ها به روش ایمپلنت باید از بخیه برای جراحی لثه استفاده شود زیرا جراحت های صورت گرفته در لثه در این روش زیاد هستند و پزشک ناگزیر است تا بخیه به کار ببرد.

بخیه هایی که برای این کار استفاده می شوند به دو دسته تقسیم می گردند که عبارتند از:

  1. بخیه های جذبی
  2. بخیه های غیر جذبی

در برخی از مواقع برای ترمیم لثه پس از جراحی ایمپلنت از بخیه های غیر جذبی استفاده می شود که در این شرایط باید بیمار برای کشیدن بخیه ها به پزشک مراجعه کند و بخیه ها را از لثه خارج کند.

اما

در برخی از مواقع دیگر نیز از بخیه های جذبی استفاده می شود که در این شرایط بیمار وضعیت بهتری دارد زیرا دیگر نیازی به کشیدن بخیه ها نیست بلکه آنها پس از مدت زمان مشخصی به بخش های مختلف لثه جذب می شوند و از بین می روند.

لازم به ذکر است که

تعیین استفاده از بخیه های جذبی و یا غیر جذبی توسط پزشک انجام می شود و پزشک تعیین می کند که کدام یک از انواع بخیه در این روش باید استفاده شود.

بخیه های ایمپلنت

2 نوع روش های ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان با استفاده از دو روش برای بیماران انجام می شود که این دو روش از قبیل زیر هستند:

1) ایمپلنت معمولی

ایمپلنت معمولی به گونه ای است که در آن از جراحی به روش سنتی استفاده می شود و با استفاده از بی حسی موضعی جراحی لثه برای قرار دادن پایه ایمپلنت در استخوان فک انجام می شود.

در این روش پزشک باید جراحت هایی را در لثه ایجاد کند تا فضای مناسب برای قرار گرفتن پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک مشخص شود.

2) ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال روش جدیدی است که برای ترمیم دندان ها به کار می رود. در این روش که در کلینیک ایران ایمپلنت برای بیماران استفاده می شود از نرم افزار های سه بعدی استفاده می گردد.

این نرم افزار ها به پزشک کمک می کنند تا نیازی به ایجاد جراحت های اضافی در لثه نداشته باشد و فقط حفره ای در  محل دقیق قرار گرفتن پایه ایمپلنت ایجاد کند.

این روش از مزایای بیشتری برخوردار است و به همین دلیل بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

نحوه استفاده از ایمپلنت دندان بدون بخیه

بیمارانی که برای ترمیم دندان خود به روش ایمپلنت از روش ایمپلنت معمولی استفاده کنند، نیاز دارند که لثه های خود را بخیه بزنند و نوع بخیه مورد استفاده توسط آنها نیز توسط پزشک تعیین می شود.

اما کسانی که

از روش ایمپلنت دیجیتال برای ترمیم دندان های خود با این روش اقدام کنند، نیازی به بخیه نخواهند داشت و بدون نیاز به بخیه می توانند دندان های خود را ترمیم کنند.

لازم به ذکر است که در این روش میزان درد و خونریزی و جراحت نیز کاهش پیدا می کند و جرحت های اضافی در لثه ایجاد نمی شود.

پس اگر قصد دارید که بدون نیاز به بخیه ایمپلنت انجام دهید، حتما از این روش استفاده کنید.

4 راه مراقبت بعد از بخیه های ایمپلنت دندان

پس از اینکه دندان ها با روش ایمپلنت معمولی ترمیم شدند و بخیه ها در لثه کار گذاشته شدند باید مراقبت هایی به شرح زیر توسط بیمار انجام شود تا وضعیت بخیه ها به خطر نیوفتد:

1) استفاده از آنتی بیوتیک

استفاده از آنتی بیوتیک پس از جراحی ایمپلنت معمولی ضروری است زیرا با مصرف این دارو می توان از ابتلا به عفونت در دهان و عفونت بخیه ها جلوگیری کرد. معمولا در این خصوص توسط پزشک توصیه می شود که آنتی بیوتیک ها تا انتهای دوره مرتبا مصرف شوند.

2) مسواک زدن دندان ها و بخیه ها

پس از ایمپلنت دندان لازم است تا بیمار به خوبی و با دقت کامل دندان ها و بخیه ها را مسواک زند به گونه ای که از آسیب دیدن بخیه ها در حین مسواک زدن جلوگیری به عمل آید. در این خصوص می توان از دهان شویه نیز استفاده کرد.

3) پرهیز از سیگار کشیدن

سیگار کشیدن بعد از ایمپلنت باعث می شود که سرعت بهبودی فرد کاهش پیدا کند و لثه ها به مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشند.

به همین دلیل زمانی که ایمپلنت معمولی انجام می شود و از بخیه استفاده می گردد باید از سیگار کشیدن پرهیز کرد تا لثه ها با سرعت بیشتری بهبودی پیدا کنند و از بروز عفونت در دهان جلوگیری به عمل آید.

البته زمانی که از ایمپلنت دیجیتال استفاده می شود نیز باید از سیگار کشیدن پرهیز کرد.

4) پرهیز از انجام فعالیت های سنگین

انجام دادن فعالیت های سنگین پس از ایمپلنت باعث می شود که به بخیه ها و لثه هایی که تازه تحت جراحی قرار داشته اند فشار وارد شود و بخیه ها دچار آسیب گردند.

فعالیت سنگین

بعد از ایمپلنت می توانند باعث پاره شدن بخیه ها و یا جا به جا شدن انها گردند و خونریزی را افزایش دهند. پس باید برای مراقبت از بخیه های ایمپلنت دندان از انجام این امور تا مدت مشخص شده توسط پزشک پرهیز کرد.

سخن پایانی ایران ایمپلنت

بخیه های ایمپلنت دندان را برای شما هموطنان عزیز تحت بررسی قرار دادیم تا اگر از روش ایمپلنت معمولی استفاده می کنید از بخیه ها مراقبت کنید و اگر مایلید تا بدون استفاده از بخیه ایمپلنت دندان انجام دهید، از روش ایمپلنت دیجیتال استفاده کنید.

خوشبختانه کلینیک ایران ایمپلنت که از بهترین کلینیک های دندانپزشکی در تهران است، ترمیم دندان ها با ایمپلنت معمولی و دیجیتال را برای شما عزیزان انجام می دهد و در این خصوص می توانید به ایران ایمپلنت مراجعه کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید