لوگو ایران ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان برای کودکان انجام می شود؟

ایمپلنت دندان برای کودکان
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت برای کودکان انجام می شود؟ این سوالی است که به هنگام رخ دادن اتفاق ناگوار برای کودکتان پیش خواهد آمد. کودکان به دلیل شیطنت های خاصی که دارن و یا براساس اتفاقات ناگهانی که رخ می دهد احتمال از دست دادن دندان خود را دارند.

در این شرایط پدر و مادر تنها به دندان متخصص ایمپلنت دندان هستند. متخصص مرکز ایران ایمپلنت در این خصوص که ایمپلنت دندان برای کودکان انجام می شود یا نه می گوید که، نمی توان ایمپلنت دندان را برای کودکان انجام داد زیرا کودکان در حال رشد هستند.

اما در شرایط خاصی می توان ایمپلنت دندان را برای کودکان انجام داد. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت دندان کودکان و تفاوت ایمپلنت با بریج با ما همراه باشید

ایمپلنت دندان برای کودکان

برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز است که پایه های ایمپلنت در استخوان فک کار گذاشته شود. برای اینکار نیاز است که استخوان فک به طور کامل رشد کرده باشد. اما هنوز استخوان فک کودکان در حال رویش می باشد.

همین امر باعث خواهد شد که رشد فک در کودکان دچار مشکل و تاخیر شود. علاوه براین نظم و ترتیب طبیعی بودن دندان ها به طور کامل بهم خواهد خورد.

ایمپلنت دندان برای کودکان

کمترین سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

برای کاشت ایمپلنت دندان سن و سال متقاضی حائز اهمیت خواهد بود. تا زمانی که رشد فک کودکان ادامه دارد نباید ایمپلنت دندان را انجام داد. به همین دلیل است که می گوییم ایمپلنت دندان برای کودکان واجب است.

اما در مجموع برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز است که سن دختر بالا 15 سال و برای سران 17 سال باشد. رشد زنان به طور معمول زودتر از مردان به اتمام می رسد از این رو تفاوت سنی برای دختران و پسران در کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد.

5 نوع جایگزین ایمپلنت دندان برای کودکان

حال که ایمپلنت دندان برای کودکان انجام نمی شود بهتر است از دیگر روش های جایگزین ایمپلنت دندان استفاده کنید و کودک خود را از وسوسه فکری نجات دهید. این روش ها شامل موارد زیر است:

1) فلیپر برای کودکان

در صورتی که کودک شما دارای فضای خالی دندان باشد بهتر است از فلیپر که یک وسیله متحرک است، استفاده کنید. ازنظر ظاهری فلیپر دارای قیافه و ظاهری طبیعی می باشد و با دندان های خود بیمار تفاوت زیادی ندارد. اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم فلیپر شامل یک دندان مصنوعی تکه ای می باشد که با اسودگی و راختی در جای خود قرار می گیرد.

2) دندان مصنوعی ثابت اما موقت

ایمپلنت دندان برای کودکان انجام نمی شود مگر در شرایطی که متخصص مرکز ایران ایمپلنت آن را تشخیص دهد. اما برای آن دسته از کودکان که کاشت ایمپلنت دندان امکان پذیر نیست می توان از کاشت دندان بدون ایمپلنت اما موقت تکه ای استفاده کرد.

در این حالت دندان پایه توسط متخصص تراش داده می شود و پس از آماده سازی آن روکش را کار میگذارند. از جمله ویژگی های این نوع از دندان های می توان به این نکته اشاره کرد که قابل استفاده برای دندان های عقب و یا دندان های جلو می باشد.

3) بریج مریلند

یکی دیگر از گزینه هایی که متخصص مرکز ایران ایمپلنت در شرایط بحرانی معرفی می کند استفاده از برریج مریلند می باشد. اما بریج مریلند خود دارای تکنیک های خاص خود می باشد برای همین قبل از انجام بریم متخصص عمل اچینگ و باندینگ را جهت اتصال زائده های بریج به دندان های مجاور انجام داد. از این رو متخصص بریج مریلند را برای دندان های جلویی زیاد تجویز نمی کند. زیرا احتمال آسیب رسیدن به دندان ها در هنگام چسباندن وجود دارد.

4) کاور دندان

شاید برایتان عجیب باشد اما بدانید که کاور دندان خود می تواند به عنوان یک دندان مصنوعی بکار رود. جایگیری این نوع از دندان های مصنوعی بسیار راحت تر می باشد. این کاورها به نحوی طراحی شده است که حداکثر راحتی را برای بیمار به ارمغان آورد.

راحتی به این معنا می باشد که بیمار بتواند 24 ساعت از آن استفاده کند.  اما فراموش نکنید که استفاده شبانه روزی از آن می تواند باعث مشکلاتی از قبیل مشکلات بهداشت دهان و دندان و به خطر افتادن سلامت دندان را دارد.

5) باندینگ

ایمپلنت دندان برای کودکان انجام نمی شود اما می توان به جای آن از باندینگ استفاده کرد. روند کار به این صورت می باشد که متخصص سایه رنگی مناسب و هماهنگ با دندان کودک انتخاب می کند. پس از آن با کمک محلول رقیق اسید فسفریک زبر شده و عامل باندینگ مایع را روی دندان می زنند. در مراحل بعدی متخصص رزین همرنگ با دندان را بر روی دندان می زند و آن را به شکل مطلوب در می آورد.

سخن پایانی

به طور معمول از دست دادن دندان برای کودکان به صورت کوتاه مدت است و دندان های دائمی جایگزین دندان های شیری خواهد شد. اما با این حال زیبایی ظاهری کودک نیز حایز اهمیت است و نمی توان با بیخیالی از کنار آن رد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه دندانپزشکی کودکان و یا هزینه کاشت دندان با شماره های مرکز تماس حاصل فرمایید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید