لوگو ایران ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی خطرناک است؟

آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت برای بیماران دیابتی خطرناک است؟ بیماری دیابت که در اثر نبود انسولین در بدن ایجاد می شود، جزو بیماری های شایع می باشد. در این بیماری سوخت و ساز دیگر کامل انجام نمی شود. افرادی که برای کاشت ایمپلنت دندان به مرکز ایران ایمپلنت مراجعه می کنند، در ابتدا ترس یک چیز را بیشتر دارند

و آن اینکه آیا ایمپلنت برای بیماران دیابتی ها چقدر خطرناک خواهد بود؟ کاشت ایمپلنت دندان برای این دسته از بیماران بایستی با حساسیت و دقت زیادی کاشت شود. کاشت زمانی قابل اجرا است که بیمار دیابتی، قادر باشد دیابت خود را کنترل کند.

براساس نظریه سازمان غذا و دارو، کاشت ایمپلنت برای بیماران دیابتی منعی ندارد و با رعایت توصیه های دندانپزشکی امکان پذیر است.

مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات مفیدی را از متخصصان ایران ایمپلنت دریافت کنید.

بهترین ایمپلنت دندان در بیماران دیابتی

کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی ممکن می باشد در شرایطی که بهترین ایمپلنت و بسته به شرایط بیمار کار گذاشته شود. کاشت دندان برای بیماران دیابتی زمانی بیشترین تاثیر را دارد که از پیوند استخوان استفاده نشود. از این رو استفاده از  ایمپلنت All on 4 که جزو روش های رایج و متداول برای کاشت ایمپلنت در قوس فک بالا و پایین بوده  بهترین انتخاب می باشد.

در این حالت

تنها از 4 پایه ایمپلنت برای حمایت از پروتز دندان مصنوعی بدون نیاز به انجام و هزینه پیوند استخوان کمک گرفته می شود. اما در شرایطی که بیمار تنها یک دندان خود را از دست داده باشد، گزینه پیش رو برای جایگزین کردن دندان استفاده از مینی ایمپلنت دندان است.

اما متاسفانه

این روش را نمی توان برای این دسته از بیماران بکار برد زیرا احتمال بروز عفونت پس از کار گذاشتن ایمپلنت بیشتر از حد نرمال می باشد.

برای حالتی که فرد یک یا چند دندان خود را از دست داده باشد استفاده از تکنیک هایی مانند بریج بر پایه ایمپلنت می تواند یک گزینه مناسب باشد. البته در نظر داشته باشید که بریج برای زمانی مناسب است که دندان ها در اثر پوسیدگی یا حوادث دیگر از بین رفته باشد.

زمانی که

بیمار در این شرایط به مرکز ایمپلنت در تهران مراجعه می کند بهتر است از روش های استاندارد برای جبران دندان از دست رفته استفاده کند. شاید باز بیمار از خود سوال کند که آیا ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی خطرناک است؟ اجرای تمامی این موارد براساس استانداردهای پزشکی انجام شده و نتیجه بعدی به مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت بستگی دارد.

ایمپلنت برای بیماران دیابتی

من دیابت دارم! می‌توان از ایمپلنت استفاده کنم؟

اگر با وجود این توضیحات باز در ذهنتان این سوال که آیا کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی خطرناک است؟

باید گفت که حق با شماست. در هر صورت احتمال اینکه دیابت بر روی سلامت دهان و دندان تاثیر خود را بگذارد و نمی توان همه بیماران دیابتی را کاندیدای عالی و ایده آل برای کاشت ایمپلنت دندان دانست. اما در نظر داشته باشید که تمامی فرایند ایمپلنت از قبیل بهبود و ریکاوری پایه به طور کامل طی نمی شود.

افرادی که

به بیماری دیابت دچار شده اند نمی توانند به هورمون انسولین پاسخ بدهند و یا آن را حتی تولید کنند. وظیفه انسولین در بدن حذف قند بوده و در مقابل انرژی را تولید می کند.

زمانی که این روند با مشکل مواجه شود عملیات هضم کربوهیدرات در بدن بدون شک با مشکلاتی مواجه می شود. تمام ماجرا به اینجا ختم نشده بلکه جریان خون و اوره نیز دچار اختلال شده و درصد گلوکز و قندخون بالا می رود.

بیماری دیابت مختص به یک قسمت خاص از بدن نبوده و متاسفانه کل جسم بیمار دچار اختلال و مشکلات می شود. با هم خوردن فرایند نرمال بدن میزان گلوکز بالا رفته و باعث می شود که استخوان فک و لثه ها و همچنین اطراف دندان ها توسط باکتری ها و پلاک از بین رود.

در این شرایط

می توان گفت که ایمپلنت دندان از جمله ایمپلنت دندان زایو xive برای بیماران دیابت خطرناک است. زیرا بیماری لثه در افراد دیابتی به سرعت تجدید می شود. فردی که به بیماری دیابت دچار شده است نمی تواند به راحتی مشکلات دهان و دندان خود را رفع نماید و همین باعث شده که کاشت ایمپلنت دندان بیماران دیابتی خطرناک باشد.

علت شکست ایمپلنت در بیماران دیابتی

عفونت لثه را می توان به عنوان اصلی ترین دلیل شکست بهترین روکش ایمپلنت دندان در بیماران دیابتی در نظر گرفت. از بیماری لثه با نام دشمن خاموش در زمان کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی می شناسند.

مشکل عفونت در همان ابتدای کار یعنی پس از کاشت ایمپلنت دندان در مراحل اولیه بروز پیدا می کند. این پیشروی می تواند به حدی باشد که استخوان فک دچار تحلیل شود و از سوی دیگر بیمار را با لق شدن ایمپلنت دندان مواجه می کند.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد

متخصص حاذق مرکز ایران ایمپلنت تا از شرایط کامل بیمار مطمئن نشود کاشت ایمپلنت را برای بیماران دیابتی انجام نمی دهد. زیرا وجود دیابت می تواند سرآغاز مشکلات دیگر از جمله تورم، التهاب لثه، بیماری پریودنتال و دیگر مشکلات باشد.

یکی دیگر از مشکلاتی که میتواند برای بیمار دیابتی مساله ساز باشد، روند کند بهبود زخم در بیماران دیابتی است. در صورت عدم کنترل دیابت از سوی بیمار بدون شک کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی خطرناک است.

سخن پایانی

در صورتی که شما از آن دسته افرادی هستید که به بیماری دیابت دچار شده اید و نیاز به ایمپلنت دندان دارید و یا میخواهید در مورد هزینه جرم گیری دندان نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید ، برای اطمینان خاطر بیشتر با شماره های مرکز تماس حاصل فرمایید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید