لوگو ایران ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟

کاشت ایمپلنت دندان
آنچه می‌خوانید! ...

همیشه برای افرادی که نیاز به کاشت ایمپلنت دندان پیدا می کنند چند سوال پیش می آید. آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ تا چند روز طول می کشد؟ باید خاطر نشان کرد که میزان درد برای هر فردی متفاوت است. هرچند برای مقابله با درد و کاهش آن در حین ایمپلنت دندان بدون درد روش های خاصی وجود داررد.

از این نکته نیز غافل نشوید که شرایط فیزیکی هر بیمار با بیمار دیگر بسیار متفاوت است. از این رو نمی توان به طور دقیق گفت که درد پس کاشت ایمپلنت دندان برای هر فرد چقدر طول می کشد.

اما به طور تقریبی برای هر بیمار تا ده روز پس از کاشت ایمپلنت وجود درد طبیعی می باشد. بین 3 تا 5 روز ایجاد تورم نیز امری نرمال خواهد بود و پس از آن فروکش خواهد کرد.

با وجود تکنولوژی های روز دنیا تا حدود ترس از درد در حین کاشت ایمپلنت دندان به حداقل رسیده است اما هنوز به نقطه صفر نرسیده است. زمانی که به مرکز ایران ایمپلنت مراجعه می نمایید، متخصص دندانپزشکی با کمک بی حسی ها موضعی سعی می کند تا حدممکن استرس و درد شما را کاهش دهد.

تجربه درد در تمامی مراحل ایمپلنت برای هر فردی متغییر می باشد و اینکه مراحل کاشت ایمپلنت تا چند روز طول می کشد نیز با بسته به شرایط بدنی بیمار و تعداد دندان های کاشت شده بستگی دارد.

البته همانطور که قبلا گفته شد یکی از مزایای ایمپلنت دندان فوری نداشتن درد در حین انجام کار می باشد که در مرکز ایران ایمپلنت با جدیدترین روش های روز دنیا و توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام می شود.

آیا کاشت ایمپلنت دندان درد شدیدی دارد؟

هر شخصی که در طول دوران زندگی خود نیاز به جراحی پیدا کند در ابتدا استرس درد شدید عمل را در وجود خود حس می کند. برای جراحی ایمپلنت این تفکر دو برابر خواهد شد و اینکه احتمال وجود درد تا مدتها، ذهن بیمار را درگیر خود خواهد کرد.

طبق نظر متخصص دندانپزشکی، وجود درد در زمان جراحی ایمپلنت دندان امری طبیعی است اما با انجام مراقبت های پس از ایمپلنت دندان این درد به اندازه قابل تحمل برای بیمار کاهش پیدا می کند.

به هنگام کاشت ایمپلنت دندان متخصص ایمپلنت در تهران از بی حسی موضعی استفاده می کند اما پس از تمام شدن اثر بی حسی احساس درد و ناراحتی شروع می شود.

میزان درد و ناراحتی به نحوه عمل جراحی و اینکه بیمار چه تعداد دندان کاشت کرده باشد، بستگی زیادی دارد. در این میان استفاده از داروهای تجویز شده مانند داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها توسط متخصص می تواند تا حد زیادی از درد کاشت ایمپلنت کم کند.

تورم پس از کاشت ایمپلنت دندان

تورم تا چند روز پس از کاشت ایمپلنت امر عادی است و می توان با انجام برخی دستورات مراقبت پس از کاشت ایمپلنت تورم را کم و از بین برد. با خواندن این مطالب ترس از ایمپلنت به همراه درد را بهه دل راه ندهید زیرا در اکثر موارد چندان درد سختی ندارد و فرد می تواند پس از کاشت به راحتی در محل کار خود حضور پیدا کند.

این برای زمانی می باشد که کاشت ایمپلنت دندان عادی انجام شود. اما چنانچه نیاز باشد که بیمار پیوند استخوان و لیفت سینوس انجام دهد، درد آن نیز بیشتر خواهد بود. در این چنین شرایطی بیمار بایستی استراحت مطلق را داشته باشد.

کاشت ایمپلنت دندان.

طول دوره درد کاشت ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

مدت زمان احساس درد بعد کاشت دندان به شرح زیر است:

1) درد بعد از یک هفته

پس از یک هفته کاشت ایمپلنت دندان درد دوباره احساس می شود و این یک امر طبیعی است. در این فاصله برای کم کردن مقدار درد می توان از دستورالعمل های متخصص حاذق مرکز ایران ایمپلنت کمک گرفت. احتمال اینکه این مقدار درد تا 10 روز ادامه داشته باشد باز وجود دارد.

2) درد بعد از دو هفته

در صورتی که دو هفته از کاشت ایمپلنت دندان گذشته باشد و باز مانند روزهای اول درد را احساس کردید بایستی با دندانپزشک خود مشورت کنید. به احتمال زیاد در آن ناحیه زخم ایجاد شده است.

3) درد بعد از 3 تا 4 ماه

کاشت ایمپلنت دندان درد دارد اما بعد از 3 تا 4 ماه پس از کاشت ایمپلنت وجود درد به دلایل زیر بستگی دارد:

  1. وجود بیماری سیستم ایمنی
  2. در اطراف کاشت ایمپلنت خونرسانی ضعیف است
  3. تداخل داروهای مسکن با سایر قرص های مصرفی بیمار
  4. ضعیف بودن سلامت عمومی
  5. وجود عفونت در لثه
  6. وارد آمدن فشار بیش از حد به ایمپلنت
  7. عدم موفقیت ایمپلنت
  8. وجود آلرژی در فرد
  9. آسیب دیدن بافت های عصبی دندان

4) احساس درد پس از یکسال

وجود درد پس از یکسال به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. کشیدن سیگار و مصرف دخانیات
  2. عادت به دندان قروچه
  3. عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دهان و دندان
  4. ناکافی بودن بافت لثه
  5. رادیوگرافی در اطراف سر و گردن
  6. ناکافی بودن استخوان فک بیمار
  7. وجود عفونت

چه با وجود درد کاشت ایمپلنت دندان و چه با عدم وجود درد ایمپلنت بایستی هر چند ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کرد. در صورتی که این دردها هنوز ادامه داشت بایستی هر چه زودتر اقدام کرد.

5 عامل ایجاد درد شدید پس از ایمپلنت

عوامل تاثیر گذار در ایجاد درد شدید دندان به شرح زیر است:

1) افتادن پیچ

زمانی که هیلینگ کپ سرجای خود نماند و از جای اصلی خارج شود درد دوباره آغاز می شود. در این شرایط بایستی متخصص ایمپلنت هیلینگ را بردار و پس از تمیزکردن مجددا در جای خود قرار دهد. انجام این فرایند برای بیمار درد دوباره کاشت ایمپلنت را به همراه دارد

2) پایه ایمپلنت شل شده

عدم وجود تراکم کافی استخوان فک باعث می شود که ایمپلنت در داخل استخوان به صورت نرمال جوش نخورد. با عدم جوش خوردن ایمپلنت شل خواهد شد و پس از آن درد و ناراحتی بیمار نیز آغاز می شود. در این شرایط متخصص مجبور خواهد شد که استخوان فک را با انجام پیوند استخوان ترمیم نماید و مجددا اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نماید.

3) عفونت

هر نوع عفونت لثه در ناحیه کاشت ایمپلنت دندان سبب ایجاد درد و ناراحتی برای بیمار است. عفونت توسط متخصص به راحتی رفع خواهد شد

4) پس زدن ایمپلنت

همیشه کاشت ایمپلنت دندان با موفقیت انجام نمی شود. در مواقعی که ایمپلنت با استخوان فک به درستی جوش نخورد بدن آن را پس می زند و یا به اصطلاح کاشت ایمپلنت دندان شکست خورده است. عدم جوش خوردن باعث لق و شل شدن ایمپلنت شده و کم کم درد نیز شروع می شود.

5) آسیب رسیدن به عصب دندان

نه همیشه اما در برخی موارد به هنگام کاشت ایمپلنت دندان رشته های عصبی آسیب می بینند. نزدیک بودن کاشت ایمپلنت به رشته های عصبی احتمال اشتباه را ایجاد می کند. در صورتی که آسیب جدید به رشته های عصبی وارد شده باشد بیمار احساس درد و ناراحتی را تجربه خواهد کرد. در این شرایط متخصص ایمپلنت را برداشته و دوباره اقدام به کاشت ایمپلنت می نماید.

5 نکته کاهش درد پس از ایمپلنت

5 نکته مهم کاهش درد ایمپلنت به شرح زیر است:

  1. رعایت کردن دستورالعمل های پس از کاشت دندان
  2. مصرف داروهای تجویز شده
  3. استفاده از یخ برای کاهش تورم
  4. قرقره آب نمک
  5. انتخاب متخصص خوب کاشت ایمپلنت
Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید