لوگو ایران ایمپلنت

چرا دندان ایمپلنت سیاه میشود؟

چرا دندان ایمپلنت سیاه میشود
آنچه می‌خوانید! ...

چرا دندان ایمپلنت سیاه میشود؟ پدیدار شدن ناگهانی لکه های سیاه روی ایمپلنت دندان می تواند ناراحت کننده باشد و می تواند باعث نگرانی افرادی شود که آن ها را دارند. 

از سوی دیگر، این مقاله به شما بینشی در مورد چگونگی حل این پدیده ناراحت کننده ارائه می دهد و همچنین توضیح می دهد که چه چیزی در خطر است.

به زبان ساده، اگر عوامل مختلفی مانند پری ایمپلنتیت، حساسیت به فلز، بهداشت نامناسب دهان، عادات سیگار کشیدن، یا حتی مواد نادر یا مشکلات ساخت، رخ دهد، ایمپلنت دندان شما ممکن است سیاه شود. 

ابتدا باید مشخص کنید که چه چیزی باعث تغییر رنگ ایمپلنت شما می شود، زیرا هر یک از این عوامل می توانند در تغییر رنگ آن نقش داشته باشند.

تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

دلیل سیاه شدن دندان ایمپلنت

چرا دندان ایمپلنت سیاه میشود و یا به طور دقیق تر چرا لثه بعد از ایمپلنت سیاه می شود؟ بدون شک با دیدن سیاهی پس از کاشت ایمپلنت حس ناخوشایندی به بیمار دست خواهد داد.

یکی از عمده دلایلی که

باعث این عارضه می شود، قرارگیری نامناسب ایمپلنت در جای خود است. زمانی که کاشت ایمپلنت درست و اصولی صورت نگیرد این مشکل رخ خواهد داد.

یکی از فاکتورهای موفقیت کاشت ایمپلنت دندان مراجعه به مراکز درمانی معتبر و متخصص های ایمپلنت دندان است. بدون شک موفقیت زمانی حاصل می شود که شما عمل کاشت را به دستان توانای متخصص ایمپلنت سپرده باشید.

تراکم استخوان کافی از شروط و الزامات کاشت موفق ایمپلنت دندان است. تشخیص این نکته هم نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد. در صورتی که این تراکم به حد کافی نباشد بایستی پیوند استخوان انجام شود.

وجود عفونت و التهاب

با بروز عفونت و التهاب در انتهای ایملپنت به مرور زمان شاهد سیاه شدن لثه خواهیم بود. این سیاهی می تواند به صورت خط های مشکی رنگ خود را در ابتدا نشان دهد.

زمانی که بافت استخوان لثه از بیرون برود، سیاهی ایجاد می شود. برای اینکه از بروز عفونت و التهاب در انتهای ایمپلنت جلوگیری شود، بایستی به چند نکته اشاره کرد. عدم توجه کامل به رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک نزدن، نبود پوشش کافی در استخوان لثه، استعمال بیش از حد دخانیات و یا بیماری های لثه می تواند سبب بروز سیاهی لثه شود.

ضعیف بودن استخوان

چرا دندان ایمپلنت سیاه میشود تنها به این چند مورد که اشاره شد، مرتبط نمی شود. ضعیف بودن استخوان در این امر هم دخالت دارد. معاینات مکرر اولیه و بررسی های تخصصی در ابتدای کاشت ایمپلنت واجب و ضروری می باشد.

عوامل مرتبط با مصرف غذا و نوشیدنی‌ها:

مصرف موادی مانند قهوه، چای، و سیگار می‌تواند باعث تراکم لکه‌های سیاه بر روی دندان‌های ایمپلنت شود.

عوامل مرتبط با عدم بهداشت دهان و دندان‌ها:

عدم تمیزی منظم دهان و استفاده نادرست از فرش دندان می‌تواند به تشکیل لکه‌های سیاه در اطراف دندان‌های ایمپلنت منجر شود.

راه های پیشگیری از سیاه شدن دندان ایمپلنت

تا به اینجا متوجه شدید که چرا ایمپلنت دندان سیاه میشود. اما بایستی راههای جلوگیری از سیاه شدن لثه را نیز یاد بگیرید. چند عامل مهم می تواند از سیاه شدن لثه جلوگیری کند از جمله:

1) برند مناسب ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان توسط جنس، برند و نوع آن ها تفکیک می شود. هرچقدر این عوامل بهتر و معتبرتر باشد شما شاهد کاشت ایمپلنت موفق تری نیز خواهید بود.

بیشتر بخوانید: شرایط ایمپلنت دندان

2) قرارگیری درست ایمپلنت

زمانی که ایمپلنت دندان در محل مناسب و درجای درست خود کاشت می شود، دیگر اثری از سیاهی لثه بعد از کاشت ایمپلنت هم نخواهد بود. حتما سعی کنید که عمل کاشت را در یک مرکز درمانی معتبر انجام دهید. برای اطلاع از مراکز درمانی معتبر می توانید با مرکز ایران ایمپلنت تماس حاصل فرمایید.

 راههای پیشگیری از سیاه شدن دندان ایمپلنت
راههای پیشگیری از سیاه شدن دندان ایمپلنت

3) پیوند استخوان

از فاکتورهای مهم و اساسی کاشت ایمپلنت دندان، تراکم استخوان به حد کافی می باشد. برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان، پیوند استخوان را کنسل نکنید.

در صورتی که

تشخیص داده شد که شما از تراکم استخوان کافی برای کاشت برخوردار نیستید، حتما و حتما عمل پیوند استخوان را انجام دهید. انواع پیوند استخوان بسته به شرایط بیمار و مقدار هزینه امکان پذیر است.

4) رعایت بهداشت دهان و دندان

ایمپلنت دندان همانند دندان طبیعی بوده و از این رو بایستی بهداشت دهان و دندان را بیشتر از قبل رعایت کرد. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، مراجعه حضوری به دندانپزشکی در طول سال، استفاده از دهانشویه های توصیه شده توسط متخصص ایمپلنت همگی می تواند در موفقیت کاشت ایمپلنت دندان تاثیر گذار باشد.

5) رژیم غذایی مناسب

زمانی که شما بدون مشورت با متخصص تغذیه شروع به رژیم غذایی نامناسب می کنید، سلامتی دندان، لثه و پوست خود را به خطر خواهید انداخت. تامین نشدن فسفر و کلسیم مورد نیاز بدن به مرور زمان باعث سیاه شدن لثه خواهد شد.

درمان و رفع لکه‌های سیاه در دندان‌های ایمپلنت

در صورت تشخیص لکه‌های سیاه بر روی دندان‌های ایمپلنت، بهتر است به پزشک دندان‌پزشک مراجعه کرده و از راه‌های زیر برای رفع این مشکل استفاده کنید:

  • روش‌های تبیین دندان‌های ایمپلنت: این روش‌ها شامل استفاده از مواد آبکاری و لایه‌گذاری هستند که به تبیین و رفع لکه‌های سیاه ایمپلنت کمک می‌کنند.

  • استفاده از روش‌های تبیین مصنوعی: در برخی موارد، استفاده از روش‌های تبیین مصنوعی مانند پروتزهای دندانی می‌تواند به ترمیم و رفع لکه‌های سیاه در دندان‌های ایمپلنت کمک کند.

  • مراجعه به پزشک دندان‌پزشک برای مشاوره: در صورت بروز هرگونه مشکل یا تغییر رنگ غیرمعمول در دندان‌های ایمپلنت، بهتر است به پزشک دندان‌پزشک مراجعه کرده و مشکل را با او مطرح کنید.

مشاوره جهت رفع سیاه شدن ایمپلنت

در صورتی که قصد مشاوره توسط متخصصان ایرانی ایمپلنت هستید شما می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نتیجه‌گیری:

در مجموع، تغییر رنگ دندان‌های ایمپلنت به سیاهی ممکن است از عواملی مانند فاکتورهای زندگی شهری، عدم بهداشت دهان و دندان‌ها، و مصرف برخی مواد ناشایسته ناشی شود. با انجام بهداشت دهان منظم، مراجعه منظم به پزشک دندان‌پزشک، و استفاده از روش‌های پیشگیری و درمانی، می‌توان این مشکل را به حداقل رساند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید