لوگو ایران ایمپلنت

ویژگی های ایمپلنت خوب و با کیفیت چیست؟

ویژگی های ایمپلنت
آنچه می‌خوانید! ...

ویژگی های ایمپلنت دندان خوب را اگر بشناسیم به راحتی می توانیم بهترین برند، مارک یا نوع ایمپلنت را برای دندان انتخاب کرد. با از بین رفتن دندان ها افراد تمرکز کافی برای پیدا کردن بهترین ایمپلنت را در برخی موارد نخواهد داشت.

اما بایستی ویژگی های بهترین ایمپلنت دندان را شناخت تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. مرکز متخصص ایران ایمپلنت با ارائه بهترین ایمپلنت دندان توانسته است رضایت بیماران را تا حد زیادی جلب نمایند.

آنچه در مورد ویژگی یک ایمپلنت خوب باید بدانید!

ایمپلنت دندان که بخشی جدی از کاشت دندان شده است، زمانی می تواند تاثیر زیادی در زیبایی صورت داشته باشد که که تمامی ویژگی های یک ایمپلنت دندان خوب را داشته باشد.

ایمپلنت دندان می تواند تاثیر زیادی در قدرت تکلم و جویدن انسان داشته باشد. علاوه براین دندان های مصنوعی و پروتزها که در گذشته بسیار استفاده می شده است الان زیاد استفاده نمی شود.

از ویژگی های یک ایمپلنت دندان خوب می توان ثابت بودن آن اشاره کرد. زیرا پروتزها که قبلا کار گذاشته می شده است برای تمیز کردن نیاز بوده حتما از دهان خارج شود.

اما کاشت دندان ایمپلنت نیاز به جابجایی ندارد. بدون شک جایگذاری ایمپلنت دندان در جای مناسب خود می تواند کمک شایانی به پدر و مادر خود داشته باشیم.

3 نشانه های ایمپلنت دندان خوب

از دیگر ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) نوع ایمپلنت

آیا بهترین نوع ایمپلنت دندان را می شناسید. در نظر داشته باشید که نشانه و علایمی که حاکی از ویژگی های بهترین ایمپلنت دندان باشد بایستی برای بیمار گنگ و نامشخص نباشد.

ویژگی های یک ایمپلنت دندان خوب باید آنچنان واضح و گویا باشد که بیمار به راحتی به هنگام تهیه آن انتخاب خود را انجام دهد. یکی از ویژگی های ایمپلنت دندان خوب شامل دوام و سازگاری آن می باشد.

چنانچه نوع ایمپلنت خوب باشد

بدون شک کاشت موفقی نیز برای بیمار خواهد بود. انواع ایمپلنت دندان وجود دارد که هر کدام ساخته یک کشور و یک کمپانی هستند. موادی که در هر کدام به کار رفته است از نظر مقاومت و ساختار باهمدیگر فرق دارد.

برای نمونه

نوع ایمپلنت کره ای با نوع ایمپلنت آمریکایی یا ایمپلنت سوئیسی بسیار باهم فرق دارد. تفاوت را می توانید در هزینه انواع ایمپلنت دندان به خوبی مشاهده کنید.

2) سابقه کار مرکز دندانپزشکی

یکی دیگر از نکته هایی که می تواند نشانی از یک ایمپلنت دندان خوب باشد، روکش ایمپلنت و  سابقه کار مرکزی می باشد که در آنجا قرار است کاشت ایمپلنت دندان صورت گیرد. کلینیک و یا مطب های دندانپزشکی که فرد برای کاشت ایمپلنت دندان به آنجا مراجعه می کند با یکدیگر اختلاف زیادی دارند.

برخی از مراکز از تجهیزات قدیمی استفاده می کنند و فضایی که برای اینکار اختصاص می دهند زیاد مخصوص این کار نمی باشد. در مرکز ایران ایمپلنت فضای کار چنان طراحی شده است که بیمار در ابتدا آرامش خاصی را دریافت کند و سپس با وجود تجهیزات مدرنی که در آنجا قرار داده شده است، ترس را از دل بیرون کند.

3) خوشنام بودن متخصص

در صورتی که همه چیز از نوع، برند و جنس ایمپلنت دندان و حتی مرکز دندانپزشکی خوب و عالی باشد، اما یک متخصص خوشنام و کار کشته کاشت را انجام ندهد، فایده ای نخواهد داشت. خوشنام بودن متخصص کاشت ایمپلنت را می توان یکی از ویژگی های یک ایمپلنت دندان خوب دانست.

زیرا بیمار مطمئن خواهد بود که

میزان موفقیت کاشت بیشتر از حدنرمال می شود. چنانچه در حین کاشت و یا بعد از کاشت مشکلاتی پیش آید مهارت و تخصص و همچنین کارکشتگی متخصص می تواند باعث رفع آن مشکل در اسر وقت شود.

مراحل کاشت ایمپلنت خوب

شناخت ویژگی های ایمپلنت خوب و با کیفیت و انتخاب درست آن، مراحل کاشت را برای بیمار و متخصص آسان و راحت تر خواهد کرد.

برای کاشت معاینات اولیه جزو واجبات است که باید به همراه عکس باشد که وضعیت دقیق دندان و ارتباط آن ها باهم به خوبی تشخیص داده شود. در کنار این معاینات بایستی سلامت عمومی بیمار نیز بررسی شود زیرا وجود برخی بیماری ها می تواند روند درمان را طولانی تر کند.

سعی کنید

به هنگام کاشت ایمپلنت دندان خوب هر نوع دارویی خواه با نسخه و یا بدون نسخه را به متخصص ایمپلنت دندان اطلاع دهید. ویژگی های ایمپلنت دندان خوب و با کیفیت در کنار این نکات ریز است که کاشت موفقیت آمیزی را برای بیمار به همراه دارد.

پس از این معاینات نوبت به بررسی وضعیت استخوان فک می رسد که متخصص در این مرحله تشخیص می دهد چه تعداد دندان بایستی ایمپلنت شود.

در برخی موارد شاهد هستیم که برنامه ریزی چند نوع متخصص از جمله دندانپزشک، جراح دهان و پریودنتیست مورد نیاز است. برخلاف تصور بیماران این مراحل بایستی به ارامی و بدون شتاب انجام شود تا کاشت موفقیت آمیز باشد.

شباهت ایمپلنت خوب به ریشه دندان

از ویژگی های ایمپلنت دندان خوب، شباهت آن به ریشه دندان طبیعی است. به هنگام جراحی اول، پایه تیتانیومی ایمپلنت (پیچ مانند) در داخل استخوان فرو می رود. این پایه همانند ریشه دندان طبیعی عمل می کند و از ویژگی های ایمپلنت خوب و با کیفیت به حساب خواهد آمد.

بعد از بازه زمانی دیگر

که پایه ایمپلنت به خوبی جوش خورده شد، نوبت به جراحی دوم خواهد رسید. در این مرحله متخصص لثه را با دقت فراوان برش داده تا سر ایمپلنت دندان به خوبی نمایان شود. بعد از این مرحله یقه فلزی به نام هیلینگ کپ بر سر ایمپلنت خوب بسته می شود تا بافت لثه را به جوش خوردن درست در اطراف ایمپلنت دندان هدایت نماید.

در مرحله بعدی

که بافت لثه جوش خورد یقه فلزی برداشته شده و اباتمنت در داخل ایمپلنت دندان خوب پیچ می شود. از ویژگی های ایمپلنت خوب، قالب گیری درست و صحیح است که بایستی توسط یک فرد حرفه ای انجام شود.

پیش از آنکه روکش اصلی کار گذاشته شود متخصص از روکش موقت استفاده می کند و بعد مدتی که روند کاشت به خوبی پیش رفت روکش اصلی جایگزاری می شود.

روکش دندان خوب از دیگر ویژگی های ایمپلنت خوب و با کیفیت است که با روش های مختلفی بر روی ایمپلنت کار گذاشته می شد. در نظر داشته باشید که از هر نوع پروتز دندانی استفاده می کنید، در این مرحله شما صاحب دندان شده اید و از مزایای ایمپلنت خوب بهره مند شده اید.

سخن پایانی

با از دست دادن دندان یا دندان ها بیمار بایستی بهترین انتخاب را درخصوص نوع، جنس و برند ایمپلنت داشته باشد که مجبور نباشد هر چند ماه یکبار هزینه کاشت ایمپلنت دندان را تقبل کند.

با کاشت ایمپلنت بایستی به مزایا و دست آوردهای بیشتر برسد. برای نمونه ظاهر بهتر، قدرت تکلم و جویدن، ماندگاری طولانی ایمپلنت دندان هر کدام در اثر انتخاب درست و کاشت موفقیت آمیز حاصل می شود.

بیمارانی که به دندانپزشکی در صادقیه مراجعه می کنند در ابتدا دندان های آن ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد و پس از انجام مشاوره های لازم اقدام به کاشت ایمپلنت دندان می نمایند. همین موارد باعث شده است که تمام ویژگی های ایمپلنت دندان خوب در یک کاشت برای بیمار فراهم شود.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید