نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال

نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال به نحوی است که دیگر خبری از درد و خونریزی زیاد برای بیمار نیست. با کمک این تکنولوژی می توان شرایط استخوان فک و موقعیت آن را به کمک مدل سازی کامپیوتری سه بعدی به خوبی تشخیص و بررسی کرد. انواع روش های کاشت دندان با مدل های مختلف در مرکز ایران ایمپلنت انجام می شود که بسته به شرایط بیمار و هزینه کاشت دندانی که پرداخت می کند، متغیر است. در ادامه شما را با نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال به صورت تخصصی آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

ایمپلنت دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای امروز علم دندانپزشکی روش های زیادی برای جبران دندان از دست رفته به وجود آمده است. یکی از این روش ها ایمپلنت دیجیتال است که توسط مدل سازی رایانه ای سه بعدی قابلیت بررسی شرایط استخوان فک را میسر می سازد. این تصویرسازی موقعیت قرارگیری رشته های عصبی را به خوبی نشان می دهد و باعث خواهد شد که متخصص ایمپلنت محل کاشت را به خوبی انتخاب و بدون کمترین شکاف در فک قرار دهد.

تکنولوژی دیجیتال در کاشت ایمپلنت امروزه یک جایگزین مناسب برای روش های درمان ایمپلنت دندان معمولی است. این قابلیت به حدی کارساز است که باعث تسریع درمان ایمپلنت، کیفیت و دقت و زیبایی کاشت شده است. نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال به صورتی شکل می گیرد که دیگر نیازی به بخیه و کشیدن بخیه ها نیست. همین یک مورد سبب خواهد شد که بیمار برش کمتری بر روی لثه داشته باشد و خونریزی زیادی هم نداشته باشد.

چرا ایمپلنت دندان دیجیتال را انجام دهیم؟

پروتز دندانی که توسط تکنولوژی دیجیتال انجام می شود بسیار دقیق و با ظرافت است. علاوه براین زمان کاشت را به کمترین زمان ممکن کاهش می دهد و تنها نیاز به کمتر از یک ساعت ماندن در کلینیک دندانپزشکی یا مرکز درمانی دارد. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال داشته باشیم می توانیم بگوییم که راحتی بیشتر برای بیمار، دوره بهبودی کمتر و دقت بسیار بالا را به همراه دارد.

یک مورد دیگر که روش ایمپلنت دیجیتال را برتر کرده است، کاهش عفونت کاشت دندان است. زمانی که کاشت دندان به صورت سنتی و بدون وجود تجهیزات دندانپزشکی مدرن انجام می شود، بدون شک التهاب و عفونت لثه را به وجود می آورد. اما تکنولوژی دیجیتال نه تنها این عارضه را کاهش می دهد بلکه در بیشتر مواقع در همان جلسه روکش دندان انجام می شود.

چه کسانی می توانند ایمپلنت دیجیتال را انجام دهند؟چه کسانی می توانند ایمپلنت دیجیتال را انجام دهند؟

طبق نظر متخصص ایمپلنت دندان، برای کاشت دندان نیاز است که یکسری شرایط وجود داشته باشد. نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای کاشت ایمپلنت دیجیتال همانند ایمپلنت معمولی یا ایمپلنت یک روزه یا فوری نیاز است که شرایط زیر مهیا باشد:

• وجود تراکم استخوان کافی و با کیفیت در محل کاشت (چنانچه تراکم استخوان به حد کافی نباشد، بیمار می تواند از پیوند استخوان استفاده کند)
  • لثه های سالم و محکم (وجود هر گونه بیماری لثه و یا عفونت باعث خواهد شد که کاشت ایمپلنت دیجیتال با شکست مواجه شود)
  • داشتن سلامت جسمی به هنگام جراحی (بیمارانی که به بیماری های خاصی از جمله دیابت مبتلا هستند، بایستی پیش از جراحی با متخصص ایمپلنت مشورت داشته باشند و پس از آن برای کاشت اقدام کنند)
  • عدم کشیدن سیگار یا مصرف دخانیات (واجب است که چند هفته پیش از کاشت از کشیدن سیگار یا مصرف مشروبات الکلی پرهیز شود)
  • رعایت بهداشت دهان و دندان

هزینه کاشت ایمپلنت دیجیتال

نحوه و مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال از یک سو، هزینه های آن از سوی دیگر می تواند سوال تمامی افرادی باشد که برای کاشت به مرکز ایران ایمپلنت مراجعه کرده اند. همانگونه که می دانید برای تخمین هزینه ها نیاز است که یکسری فاکتورها به خوبی بررسی شود، از جمله:

• تخصص دندانپزشک
  • تجهیزات مدرن مورد استفاده